• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Browser geeft problemen en ineens meer arbeiders "bezig"

Ik weet niet wat dat de laatste tijd is, maar als ik via de browser speel duurt het zo lang voor een veld geladen is.
Als ik dan kp's in mijn onderzoeksboom wil storten duurt het weer ik weet niet hoe lang voordat hij geladen is.
Moet heel veel uitwijken naar de app versie, omdat het via de browser vaak niet te doen is. Zeker burenhulp!
Terwijl via mijn mobiel dezelfde wifi is, dus ligt toch aan de browser(versie).

Krijg ook regelmatig dat het beeld ineens verspringt en er dan ineens gebouwen aan het "uitbreiden" zijn, terwijl ze dat helemaal niet aan het doen zijn.
Alleen via de browser. Zie foto als voorbeeld. Daar zijn mijn marmerfabrieken aan het "uitbreiden", terwijl er Zzz boven staat.
En aan het aantal arbeiders kun je zien dat er daadwerkelijk maar 1 aan het werk is. In dit geval mijn werkplaats.
Zijn er meer mensen met dit probleem?

rare afbeelding.jpg
 
Cookies, geschiedenis en cache verwijder ik regelmatig. Ik speel via Google Chrome, maar zal het morgen eens testen met een andere browser. Eens kijken of dat inderdaad verschil uitmaakt. Dankjewel.
 
Heb alle cookies ed verwijderd, ook bij Microsoft Edge en Firefox. Overal geeft hij problemen. En dat is alleen met Elvenar, alle 3 mijn accounts. Andere sites/spellen heeft hij geen problemen mee.
 
Dankjewel voor je reactie. Onze laptop is pas een jaar oud en zou dan, denk ik, dat probleem niet mogen hebben. Ik zal niet anders kunnen doen dan het afwachten en omschakelen naar mijn mobiel, als het te gortig wordt.
 
Dankjewel voor je reactie. Onze laptop is pas een jaar oud en zou dan, denk ik, dat probleem niet mogen hebben. Ik zal niet anders kunnen doen dan het afwachten en omschakelen naar mijn mobiel, als het te gortig wordt.


Hoeveel geheugen bezit je laptop?
Chrome + elvenar kan best veel geheugen vreten.

Er worden nog genoeg laptops verkocht met 8GB aan geheugen, dat gebruikt hier windows 10 al.
Dan blijft er dus verdomd weinig over voor al het andere, alle achtergrondprocessen.

Windows 10 laptops met 8GB aan geheugen zijn alleen te gebruiken voor netflix, youtube en een simpel word documentje.

Genoeg spelers hebben al laten zien dat chrome+elvenar begint bij ~700mb, en oploopt tot wel 5 a 6GB aan geheugen, zeker bij het uitvoeren van gevechten en bezoeken van andere steden.

Ik heb dat ook het sterke vermoeden dat er een tekort aan geheugen is.

ps. kijk eens hoe vol je c schijf is. bij te weinig ruimte is er geen plek voor de windows page file en wordt die ook zo traag als dikke stont.
 
De laptop heeft 8GB werkgeheugen en 512GB SSD geheugen.
Die heb ik geparticipeerd, waarvan de C-schijf 175GB heeft, waarvan nog 116GB beschikbaar. Dus, zou denken genoeg geheugen.
 
Onze laptop is pas een jaar oud en zou dan, denk ik, dat probleem niet mogen hebben.
Aangezien het een probleem is wat na een redelijk recente update is ontstaan (oktober 2020) doet de leeftijd van je laptop er niet toe en is het niet uitgesloten dat hier het probleem ligt...
 
De laptop heeft 8GB werkgeheugen en 512GB SSD geheugen.
Die heb ik geparticipeerd, waarvan de C-schijf 175GB heeft, waarvan nog 116GB beschikbaar. Dus, zou denken genoeg geheugen.
Daar zit dus je probleem.
8GB en windows 10 werkt gewoon niet.

als je laptop traag is druk dan maar eens op crtl+alt+del en kies dan taskmanager.

Je zal zien dat die 8GB op 100% staat.
 
1612295768985.png

Windows kaal 4.5 GB
1612295797091.png

Windows + chrome + elvenar (822mb) net geopend.

Er blijft dus nog maar 2.3GB werkgeheugen over. voor wat je op de achtergrond hebt draaien, windows teams / VPN, virusscanner/firewall ect
Daarnaast loopt het geheugengebruik op in chrome bij elke actie in elvenar, helemaal bij vechten en burenhulp geven je zit dan zo op 3-5GB

Er is echter geen 3/5 GB beschikbaar.

Het is schandalig dat er nog laptops verkocht worden met 8Gb geheugen, en van die drama dingen met een dualcore die met moeite nog net youtube kunnen draaien.
 
Wat ik vreemd vind, is dat Elvenar nu wel ineens naar behoren werkt. Pagina's laden normaal, niet mega snel, maar toch.
De 8GB staat nu op 55% (Elvenar staat ook aan). Ik zal dat geheugen eens in de gaten houden.

Ik kan die beeldkwaliteit inderdaad ook wel eens proberen. Misschien scheelt het.
 
Tja ik loop ook een beetje vast sinds een week dat gewoon de helft van de gebouwen niet meer zichtbaar zijn. Daarvoor ging alles perfect, nergens last van. Iemand nog tips, want zo is het niet echt meer leuk op te spelen in een half onzichtbare stad en als ik elvenar alleen nog maar normaal op de mobiel kan spelen, gaat de lol er echt wel af.

Cache legen helpt niet.
 
Oke, hij doet het weer. Mijn stadjes zijn weer helemaal zichtbaar. Microsoft teams uitgeschakeld op de achtergrond. Denk eerlijk gezegd dat die laatste gewoon te veel van het geheugen vroeg, want de problemen begonnen toen ik die geinstalleerd had.
 
Oke, hij doet het weer. Mijn stadjes zijn weer helemaal zichtbaar. Microsoft teams uitgeschakeld op de achtergrond. Denk eerlijk gezegd dat die laatste gewoon te veel van het geheugen vroeg, want de problemen begonnen toen ik die geinstalleerd had.

Dat was idd het punt dat ik probeerde te maken ;)
hoe minder marge he hebt, hoe sneller je tegen problemen aanloopt.
 
Bovenaan