• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Broederschapstoernooi: verandering in beloning kennispunten uit toernooi

DeletedUser2600

Guest
morgen begin er een nieuwe toernooi !
en de kp's die je wint zal je niet in je kp balk krijgen
maar in je inventaris
hier een linkje


groeten,Fjord
 

DeletedUser2665

Guest
morgen begin er een nieuwe toernooi !
en de kp's die je wint zal je niet in je kp balk krijgen
maar in je inventaris
hier een linkje


groeten,Fjord

Uh, begrijp ik goed dat we niet meer zelf kunnen bepalen hoe en waar we de bloedig bevochten KP spenderen?
 

DeletedUser2600

Guest
die zal je in een ow moeten stoppen van een bh of prov of in je eigen ow
 

DeletedUser1427

Guest
morgen begin er een nieuwe toernooi !
en de kp's die je wint zal je niet in je kp balk krijgen
maar in je inventaris
hier een linkje


groeten,Fjord

Bedankt voor dit topic @fjord, maar het is niet zeker of dit toernooi of pas het volgende toernooi deze implementatie bevat. Dat komt omdat release 1.50 mogelijk pas verwacht wordt op donderdag 22-03, vermoedelijk zal het volgende toernooi pas deze verandering hebben.
 

DeletedUser2114

Guest
Als dit waar is, gaan we een kalm Elvenar-leven tegemoet. Geen Broederschapsavontuur meer, geen toernooi meer.
Je krijgt wel veel meer kp uit een toernooi dan eerst. Alleen moeten ze nu allemaal in je OW's. Maar zo erg is dat toch niet? Iedereen gaat al zo snel door het boek/techtree, zo kom je minder snel vast te zitten. Je moet niet te snel aan het einde willen zijn, want dan zit je vast en gaan we ook weer zeuren om een nieuw hoofdstuk.
 

DeletedUser2665

Guest
Je krijgt wel veel meer kp uit een toernooi dan eerst. Alleen moeten ze nu allemaal in je OW's. Maar zo erg is dat toch niet? Iedereen gaat al zo snel door het boek/techtree, zo kom je minder snel vast te zitten. Je moet niet te snel aan het einde willen zijn, want dan zit je vast en gaan we ook weer zeuren om een nieuw hoofdstuk.

Ik wil soms wél wat sneller door mijn onderzoeksboom. Dat is een van de redenen dat ik toernooien speel. Bovendien vind ik de OW's in veel gevallen de ruimte al niet waard, laat staat mijn verdiende KP's.
 
Bedankt voor dit topic @fjord, maar het is niet zeker of dit toernooi of pas het volgende toernooi deze implementatie bevat. Dat komt omdat release 1.50 mogelijk pas verwacht wordt op donderdag 22-03, vermoedelijk zal het volgende toernooi pas deze verandering hebben.
als de update donderdag komt, dan zal het wel al deze week gewijzigd zijn hoor denk ik.
Op beta werd ook aangekondigd dat het vanaf het volgende toernooi zou veranderen, maar daar was het ook uiteindelijk het huidige toernooi.
We zien wel zou ik zeggen :)
 

DeletedUser2600

Guest
dank je @Lionell voor de info
omdat het toernooi morgen begin en de release 1.50 donderdag is dacht ik dat het vanaf morgen was
 

DeletedUser2578

Guest
Uh, begrijp ik goed dat we niet meer zelf kunnen bepalen hoe en waar we de bloedig bevochten KP spenderen?

Als ik het goed begrijp wordt er in het filmpje op 4:40 gezegd dat de Kennispunten die je broederschap helemaal aan het eind als bonus krijgt alleen voor Oude Wonderen kunnen worden gebruikt. Alle andere kennispunten die je tijdens het toernooi vanaf dag 1 t/m 6 wint ben je vrij te gebruiken zoals je het zelf wil.
 
Als ik het goed begrijp wordt er in het filmpje op 4:40 gezegd dat de Kennispunten die je broederschap helemaal aan het eind als bonus krijgt alleen voor Oude Wonderen kunnen worden gebruikt. Alle andere kennispunten die je tijdens het toernooi vanaf dag 1 t/m 6 wint ben je vrij te gebruiken zoals je het zelf wil.

Klopt, de KP die je krijgt bij het voltooien van de toernooi-provincies blijven gewoon losse KP maar de KP die je wint uit de toernooi-kistjes op het einde worden omgezet naar KP-spreuken. Echter, hierbij krijgen we wel 80% méér KP dan voorheen.

Kist 1: 3 KP
Kist 2: 5 KP
Kist 3: 7 KP
Kist 4: 10 KP
Kist 5: 10 KP
Kist 6: 15 KP
Kist 7: 15 KP
Kist 8: 20 KP
Kist 9: 20 KP
Kist 10: 30 KP
Dat maakt nu dus 135KP (spreuken) totaal uit de toernooi-kistjes ipv 75KP voorheen.
 

DeletedUser2139

Guest
Mijn reactie toen ik hier voor het eerst van hoorde, was ook niet al te positief. Tot ik ontdekte hoeveel KP we méér zouden krijgen.
Mensen, bekijken het zo:
- Je krijg véél meer KP
- Niemand verliest nog KP doordat je balk na de toernooien overvol zit en en je die dus eerst moet leegmaken voor de teller reset. Dat is misschien niet zo erg als je op dat moment online kan zijn, maar dat lukt niet voor iedereen.
- We kunnen tijdens het toernooi, in de provincies, nog een hoop KP winnen ook
- En voor wie niet van OW houdt: bouw gewoon de Gouden afgrond. Hij is klein, dus neemt niet te veel plaats in. De eerste levels zijn misschien niet zo geweldig, maar verder in het spel gaat hij veel meer bevolking geven dan je huizen! Mijne is nu level 16, ik zit in orks, en mijn afgrond geeft wel 5 keer zoveel bevolking per vakje als mijn huizen doen! Level 16 duurt misschien even om te komen, maar je komt al snel op 2 of 3 keer de bevolking per vakje. Spaart een hoop plaats uit!
En andere wonderen zijn zeker de overweging ook waard ;-)

Het is misschien even vloeken als je anders een onderzoek in de boom eerder klaar zou hebben, en het wordt aanpassen, maar ik geloof wel dat we er op langere termijn beter mee zijn!
 

DeletedUser2665

Guest
Dat ik méér KP krijg, maakt niet dat ik er blij mee ben. Of het om 10 of 100 KP gaat: ik kan er niet meer mee doen wat ik wil en waar ik KP voor gebruik.
En ja, ik weet dat ik ze in een afgrond kan storten. Dat ik dat niet wil, leek me al duidelijk.
 
Oke: zolang het slechts om de eindbeloning gaat en niet om de kp's tijdens het toernooi, vind ik het best.
Op pagina 2, 2e set, kun je per provincie 5 kp verdienen, dus dat loopt al snel op. Daar haal ik veel van mijn voortgang uit.
En dat blijft dus, begrijp ik. Ik zag de eind-beloning meer als een extra bonus. Maakt mij niet uit dat die bij de OW's komt.
Dat het dan meer is, klopt voor mijn gevoel wel, omdat er minder vrijheid is in besteden en de OW's toch weinig opleveren per level.
 

DeletedUser2578

Guest
Klopt, de KP die je krijgt bij het voltooien van de toernooi-provincies blijven gewoon losse KP maar de KP die je wint uit de toernooi-kistjes op het einde worden omgezet naar KP-spreuken. Echter, hierbij krijgen we wel 80% méér KP dan voorheen.

Kist 1: 3 KP
Kist 2: 5 KP
Kist 3: 7 KP
Kist 4: 10 KP
Kist 5: 10 KP
Kist 6: 15 KP
Kist 7: 15 KP
Kist 8: 20 KP
Kist 9: 20 KP
Kist 10: 30 KP
Dat maakt nu dus 135KP (spreuken) totaal uit de toernooi-kistjes ipv 75KP voorheen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit eindelijk een mooie deal van innogames vind. Het toernooi is nu duidelijk in 2 delen gesplitst: de KP's die je tijdens het toernooi wint en ermee kan doen wat je zelf wil en de KP's die voor je OW's bestemd zijn. Op deze manier werk je all-around, dus aan je techtree en aan je OW's. Daarbij komt ook dat de KP's voor onze OW's behoorlijk in aantal zijn gestegen.

Het enige is dat hopelijk Innogames nu het toernooi niet duurder gaat maken omdat in de kistjes meer KP's te winnen zijn. Maar goed we gaan het zien hoe het precies eruit gaat zien...

Per wanneer gaat deze nieuwe KP telling in, volgende week?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Belangrijk is dus ook dat op deze manier het levelen van wonderen actief wordt gestimuleert.
Dit voorkomt hopelijk dat als nieuwe spelers de hoofdstukken bereiken waar goddelijke zaden nodig zijn zij straks niet meer vastzitten om een tekort aan zaden.
Wonderen hebben namelijk een hele grote invloed op de hoeveelheid zaden die je kan verkrijgen.
Zonder wonderen zijn die hoofdstukken niet te doen.
 
Bovenaan