• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Bevolking

DeletedUser3878

Guest
Weet iemand of het nodig is om de drie wapenkamers te houden? Zou er graag eentje willen verkopen voor plaatswinst en extra bevolking terug, ik zit nu bij de dwergen
 

DeletedUser2665

Guest
Je hebt er niet per sé drie nodig. Vanaf orks zou je er misschien een bij willen als je veel troepen traint naast het produceren van orks. Maar goed, dan kun je er altijd een terugbouwen, toch? :)
 
Minder wapenkamer beteknt dat je per vakje in de kazerne minder poppetjes kunt trainen. Omdat de snelheid voor 1 poopetje door de kazerne bepaalt wordt betekent dit dat je kazerne minder lang bezig zal zijn om 5 vakjes aan poppetjes te trainen. Tenzij je steeds online bent als je kazerne leeg is, zal je kazerne dus meer niets staan te doen. Ergo, de aantallen troepen die je kunt maken per dag wordt kleiner.

Kortom, als je genoeg troepen hebt om bijv toernooi of wereldkaart te vechten, dan kun je overwegen een wapenkamer weg te doen. Als je te weinig troepen hebt, zal een wapenkamer wegdoen dat probleem erger doen worden.

Nog 2 overwegingen:
1. Aan het eind van de dwergen krijg je het bolwerk wonder, wat een grote wapenkamer is, misschien wil je die gebruiken om 1 of 2 wapenkamer voor in te ruilen.

2. Vanaf de orken moet je ook orken hebben voor heel veel dingen. Die worden gemaakt door wapenkamers en door het heldensmederij wonder. Zou dus voorzichtig zijn met minder dan 2 wapenkamers, anders kom je daarwellicht in de problemen.
 

DeletedUser3722

Guest
Mee eens. Het aantal wapenkamers moet je bepalen op basis van hoe vaak je de troepen kunt ophalen.
En wat je doel is. Als je alles afkoopt heb je minder behoefte aan veel troepen dan als je veel gevechten doet.

Aangezien ik een gat in mijn nacht heb van 2,5 uur stil staan van kazerne, heb ik toch nog steeds 5 wapenkamers en sinds gisteren een bolwerk.
Pas als dat gat gedicht is, overweeg ik er 1 of 2 af te breken.
Dit is een persoonlijk keuze uiteraard.
 
tsja, als je naalden upt, blijf je bezig.
ligt er dus eigenlijk aan hoe veel tijd je aan toernooien wilt besteden, omdat daar de meeste units kapot gaan.
aangezien naalden een 2de handige functie heeft, is deze bijna noodzakelijk, dus dan ook minimaal 3wapenkamers EN DB of HSP, misschien wel beide.

Dus; goed vooruit denken en dan zelf de afweging maken:)

edit:
als voorbeeld:
met naalden 16, db/hsp 11 en 4 wapenkamers kom ik ruim de nacht/werkdag door.
 
Je zou er ook aan kunnen denken om je afgrond te uppen. Die levert ook een hoop bevolking op.
Aan het eind van de dwergen komt zalen vrij en ook die kan je overwegen om te plaatsen ondanks dat het een groot wonder is. Ook deze levert veel bevolking op en geeft ook nog een boost aan je goederen. Beiden zullen in grootte niet groeien terwijl je huizen dat wel doen. Door met deze 2 extra bevolking te creëren kan je overwegen om wat huizen te slopen want nog meer huizen gaat ten koste van je ruimte. Het bolwerk zou ik zeker plaatsen omdat dat een extra krachtige wapenkamer is en dan kan je vervolgens later bekijken of er een wapenkamer weg moet of niet. Verder ligt het er ook aan hoeveel toernooi je speelt en hoeveel troepen je nodig hebt.
Het blijft een kwestie van keuzes maken en de keus is aan jou.
 
Bovenaan