• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Beschikbare ruimte

Dat niet hout, staal, toverstof of kristal de belangrijkste grondstof is, maar wel beschikbare ruimte, dat leert elke Elvenarspeler al heel snel! Net daarom zit ik allang met een ergernis die ik hier even kwijt wil: Ik bots er steeds vaker op ... wanneer je gebouw bij een upgrade meer ruimte nodig heeft, is het niet eender hoe dat gebouw tegen een weg aan staat. Het moet op een bepaalde, specifieke manier ruimte hebben links, rechts, boven of onder anders kan je niet upgraden ... ook al IS de ruimte er wel, maar aan de verkeerde kant. Je weet dat ook niet op voorhand, dus is het gokken waar je plaats moet maken of aan welke weg je je gebouw kan zetten om te mógen upgraden.
Dat vind ik ergerlijk.
 

DeletedUser5121

Guest
Het slechte nieuws: je bent in hoofdstuk 3... er volgen nog 15 hoofdstukken waarbij het alleen maar lastiger wordt.
Het goede nieuws: elvenarchitect is your best friend https://www.elvenstats.com/player/nl1/423367

Nog een tip: je ontwerp van je stadje is langwerpig. Bij uitbreidingen kun je beter toewerken naar een vierkante layout. Dan ben je wat flexibeler met schuiven.

Persoonlijk vind ik het overigens een van de leuke uitdagingen van het spel: lekker puzzelen;)
 
Bedankt voor de tip Yulia, die pagina ga ik eens bekijken. Lijkt me iets om van te leren! En Albert, tja ... dat is het probleem hé. Ik heb meestal geen ruimte om hem op een andere plek te upgraden. Misschien moet ik één perceeltje dan gewoon leeg laten speciaal daarvoor, om te verplaatsen, te kunnen puzzelen en te upgraden. Wel zonde van de ruimte dan maar dat is mogelijk wel een idee.
 
Dat perceeltje ontstaat vanzelf zo rondom hoofdstuk 5.

Dan krijg je gastrassen op visite, en die hebben een hoekje in je stad nodig voor hun gebouwen. Aan het einde van het hoofdstuk vertrekken ze weer, en heb je even een leeg "gat" tussen de hoofdstukken in. Een ideaal moment om je stad even te verbouwen voor het volgende hoofdstuk.
 
Misschien moet ik één perceeltje dan gewoon leeg laten speciaal daarvoor, om te verplaatsen, te kunnen puzzelen en te upgraden.
Yulia heeft helemaal gelijk als ze je adviseert je stad zoveel mogelijk in alle richtingen uit te breiden, dus streef naar een vierkant. En zoals Albert ook al schreef, heb je straks sowieso een gebied nodig om je 'gasten' te ontvangen. Ook hebben je gasten steeds meer ruimte nodig, dus wordt dat gebied - naamate je verder in het spel komt - ook steeds groter. Los daarvan is het handig om je stad nooit helemaal vol te zetten, zelfs als je gasten hebt. Ik hou als regel - naast mijn gastengebied - een gebied van 8x8 tegels vrij, zodat ik in elk geval altijd mijn stadhuis even ergens kan 'parkeren', tijdens de verbouwingen. Die worden vanaf hoofdstuk 5 noodzakelijk tussen elk hoofdstuk!
 
Ah dat van die gasten wist ik niet. Tja ik ben dan ook een 'trage' speler, die nooit één cent uitgeeft aan dergelijke spelletjes en dan duurt het vele jaren voordat je aan 5 komt. Soit.
Rodeon, ik zal idd meer streven naar een vierkant. Goed idee!
 
Bovenaan