• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Avontuur badges automatisch activeren

Eerlijk gezegd begin ik steeds minder de noodzaak van selecteren van de goede opdracht te zien. De normale opdrachten aan de linkerkant hoef je ook niet te selecteren, dus waarom de avontuur opdrachten wel?

Met andere woorden: Waarom wordt een opdracht niet automatisch geslecteerd als ik iets doe wat nuttig is voor die opdracht?

Om precies te zijn, er zijn 4 regels:
1. Als ik iets doe wat nuttig is voor een opdracht, en hij is al geselecteerd, dan wordt hij verder aangevuld (Zelfde als nu nadat je de goede selectie hebt gemaakt.)
2. Als ik iets doe wat nuttig is voor een opdracht, en hij is nog niet geselecteerd, en er is nog ruimte voor een opdracht om geselecteerd te worden, dan wordt de opdracht toegevoegd, en aangevuld met wat ik net gedaan heb (Hij komt er automatisch bij als er ruimte is.)
3. Als je een geselecteerde opdracht opent, kun je op "Afbreken" klikken, en hij wordt weer gedeselecteerd (Je kunt de opdracht afbreken, zodat je ruimte krijgt om een andere te gaan doen.)
4. Als je een geselecteerde opdracht opent en hij is voldaan (ik heb voldoende nuttige dingen voor de opdracht gedaan), dan kun je op "Klaar" oid drukken, en wordt de badge bijgeschreven, en de opdracht gedeselecteerd (En als hij klaar is, kun je hem beeindigen.)

Dit elimineert alle nodeloze geklik met opdracht selectie.

Hiermee lijkt de avontuur badge opdracht bijna op een normale opdracht voor de speler. Geen gekke "WEIGER DEZE OM DE VOLGENDE TE KRIJGEN" uitleg meer nodig.

Een vervolg hierop kan worden dat je een lijstje toevoegt met opdrachten die mogelijk zijn, zodat de speler kan zien wat hij kan doen aan opdrachten. Dat lijkt me echter een vervolg idee, ingewikkeld genoeg om als eigen idee ingediend te worden.

Voordeel: Geen lamme arm van muisklikken voor een paar milljoen spelers
Voordeel: Simpelere selectie van opdrachten
Voordeel: Minder kans op missen van opdrachten omdat de selectie toevallig verkeerd staat.
Nadeel: Meeer kans op voldoen van opdrachten (als dat een relevant punt is voor Inno)
Nadeel: Een developer moet tijd vrij maken om de huidige implementatie te herschrijven naar iets met een fatsoenlijke UX
 

DeletedUser3635

Guest
Heel handig. Het zou nog fijner zijn dat de opdracht als er als eerste weer staat als je 1 badge erbij hebt gekregen. Nu moet je de hele rij langs terwijl ik dezelfde opdracht enkele keren achter elkaar wil voltooien.
 
Misschien kunnen we Inno vragen om het hele spel te automatiseren... ook handig als je bijv. op vakantie wilt?
 
Voorlopig ben ik al lang blij als ze eens een keer een interface maken waar je niet de meeste tijd kwijt bent aan het wegklikken van keuzes die je niet wilt hebben.
 
Bovenaan