• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Alleen medeklinkers (lln mdklnkrs)

DeletedUser2114

Guest
zoals het klokje thuis tikt, tikt het nergens
w m wl zn, mt pn ldn
 

Deleted User - 124539

Guest
@stan2002 : Wie me wil zien, moet poen laden. (2e deel klopt waarschijnlijk niet?)
@elvenis : de koe uit de gracht halen
en een nieuwe:
spjkrs n lg wtr zkn
 

Deleted User - 124539

Guest
Als er een schip voor de dam is volgen er meer. (Is deze wel juist *hoopvolle smiley*;))
ll wgn ldn nr Rm (f nr lvnr)
 

Deleted User - 124539

Guest
@stan2002 beschouw jij tweeklanken altijd als klinkers? Het is maar dat ik het dan niet meer voor kan hebben dat ik iets niet vind doordat ik geen "j" van de tweeklank "ij" zie staan. (Want "j" geldt officieel ook als medeklinker.)
 

DeletedUser2114

Guest
Als er een schip voor de dam is volgen er meer. (Is deze wel juist *hoopvolle smiley*;))
ll wgn ldn nr Rm (f nr lvnr)
Haha bijna, schip moet schaap zijn en voor over

@stan2002 beschouw jij tweeklanken altijd als klinkers? Het is maar dat ik het dan niet meer voor kan hebben dat ik iets niet vind doordat ik geen "j" van de tweeklank "ij" zie staan. (Want "j" geldt officieel ook als medeklinker.)

Alle tweeklanken bestaan alleen uit klinkers behalve ij, maar aangezien je door die j erachter ij als ij uitspreekt en niet als i alleen, zie ik hem hier ook als klinker... Het is inderdaad geen klinker, maar hij hoort wel bij en zorgt ook voor die klank.

Alle wegen lijden naar Rome
n rtt pll n d mnd, mkt l ht gv frt t schnd
Een rotte appel in de mand, maakt al het gave fruit ten schande.

K dnk ds k bn
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Had het nooit gevonden heb het ook nog nooit gehoord Pluk de dag dat we maar pluk de tand, zou het geen foutje geweest zijn?
Een nieuwtje, gnst s n slcht rdgvr
 

DeletedUser2114

Guest
Had het nooit gevonden heb het ook nog nooit gehoord Pluk de dag dat we maar pluk de tand, zou het geen foutje geweest zijn?
Een nieuwtje, gnst s n slcht rdgvr
Gunst is een slechte raadgever?
vrgssn s mnslk(rrr hmnm st)
 

Deleted User - 124539

Guest
vergissen is menselijk( errare hominum est) Als we in het latijn beginnen zul je mij moeilijk kunnen verslaan, ik doe latijn;).
Vn , vd , vc ( k kwm, k zg n k vrwn) Iulius Caesar
 

DeletedUser2114

Guest
vergissen is menselijk( errare hominum est) Als we in het latijn beginnen zul je mij moeilijk kunnen verslaan, ik doe latijn;).
Vn , vd , vc ( k kwm, k zg n k vrwn) Iulius Caesar
veni, vidi, vici(ik kwam, ik zag en ik overwon) Ik doe ook Latijn:D
Kun je ook Grieks? ;)
γνθ στν (nsc t psm)(kn zlv)
 

Deleted User - 124539

Guest
Grieks kan ik enkel met de hand geschreven kleine letters lezen:(. Op de pc kan ik het niet/met moeite:confused:.
1e teken is een "gamma", 2e een "nu", 3e een "thèta", 4e een "sigma", 5e een "tau" (juist geschreven?) en 6e terug een "nu".(Ik zit nu wel met Oud-Grieks in mijn hoofd, als het Nieuw-Grieks is weet ik niet of dit juist is.)
Wat je wilt zeggen zou ik echter niet weten.:(
 
Bovenaan