• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Advies gezocht over Kristalvuurtoren

Hoi allemaal,

Ik zit heel erg te twijfelen of ik mijn Kristalvuurtoren zal houden.
Hij is nu level 11 en geeft daarmee 4131 beloning per hulpkist en de burenhulp duurt 15:12 uur. En hij geeft 3365 klassementspunten.
Ik speel ook vaak in de app en daar geef ik wel burenhulp, maar daar kun je geen kistjes ophalen.
De duur van de burenhulp is natuurlijk erg leuk, maar hoe vervelend is het als je van 15 uur weer teruggaat naar 8 uur? Ik moet zeggen dat ik de duur van de hulp zelf niet per se vaak in de gaten houd. Het gaat natuurlijk vanzelf en is ook vanzelf weer weg. Maar daardoor kan het wel zijn dat ik een hogere productie heb die dus langer standhoud omdat de burenhulp langer duurt. Maar hoeveel impact heeft dat nou echt?
En de klassementspunten houd ik me niet echt mee bezig. Ik speel voor m'n plezier en niet om zo hoog mogelijk in de ranking te staan.
En aangezien hij level 11 is, zit er natuurlijk ook al veel in van mijzelf en van andere spelers; dat gaat dan 'verloren'.

Kortom, voordelen: lange burenhulp, hoge beloning per kist, hoge klassementspunten
Nadelen: best groot oppervlakte, ik haal niet altijd kistjes op, klassement minder boeiend voor mij

Zitten er meer mensen met deze twijfels?
Of zat je ermee en zo ja, wat heb je besloten?

Advies, tips, afwegingen?
Alles is welkom.
 

Deleted User - 147694

Guest
Ik speel voornamelijk op de pc-versie, dus ik heb wel voordelen van de Kristalvuurtoren, vooral omdat ik ook nog eens de Zonsondergangstoerens heb, die geven er als extra bonus ook nog eens Goddelijke zaden bij. Momenteel is de mijne lvl 8, maar ik ben er wel tevreden mee, de langere burenhulptijd vind ik ook een goede extra.

Ik houd mij (nog) maar een beetje met de ranking bezig, als je echt in de ranking vooruit wil gaan kun je beter voor de Troon van de hoge heren gaan, maar daar zijn wij beiden (nog) niet mee bezig.

Over de kp die anderen gedoneerd hebben voor je Kristalvuurtoren, kan ik alleen maar zeggen, vele van hen zullen zich ook niet schromen om een voor hen overbodig geworden OW te slopen als het veel beter uit komt.

Ik hoop verder dat anderen hun bevindingen ook met je delen zullen, zodat je daarop je beslissing baseren kunt. :)
 
De waarde vd hulpkisten is elke dag 3 x een leuke bonus, zeker in combinatie met de zonsondergang torens… de langere duur van burenhulp is prettig, want dat scheelt weer ruimte, je kunt immers meer cultuur afbreken
 
Een voordeel wat nog niet genoemd is is het hebben van aantallen levels aan oude wonderen die later van belang zijn voor zaden.
En het hebben van extra zaden is enorm wenselijk tzt. Gewoon voor het spelplezier.
Het maakt daarbij niet echt uit welke wonderen, als je maar levels hebt. 11 levels is niet niks en scheelt dan veel.
Tegen het probleem wat je tegenkomt nu is er een vrij simpele oplossing, nl na de gewone burenhulp op je mobiel, ook even een paar op de laptop doen bij bijvoorbeeld buren. Dan heb je toch alle bonussen binnen én je hebt snel kunnen spelen.

Ik had mijn vuurtoren niet zó hoog en heb hem gedropt toen de extra's ineens aanzienlijk verminderd werden. Omdat ik wacht op het nieuwe hoofdstuk heb ik ruimte en heb ik de vuurtoren en anderen toch weer neergezet.
 
Hoi allemaal,

Ik zit heel erg te twijfelen of ik mijn Kristalvuurtoren zal houden.
Hij is nu level 11 en geeft daarmee 4131 beloning per hulpkist en de burenhulp duurt 15:12 uur. En hij geeft 3365 klassementspunten.
Ik speel ook vaak in de app en daar geef ik wel burenhulp, maar daar kun je geen kistjes ophalen.
De duur van de burenhulp is natuurlijk erg leuk, maar hoe vervelend is het als je van 15 uur weer teruggaat naar 8 uur? Ik moet zeggen dat ik de duur van de hulp zelf niet per se vaak in de gaten houd. Het gaat natuurlijk vanzelf en is ook vanzelf weer weg. Maar daardoor kan het wel zijn dat ik een hogere productie heb die dus langer standhoud omdat de burenhulp langer duurt. Maar hoeveel impact heeft dat nou echt?
En de klassementspunten houd ik me niet echt mee bezig. Ik speel voor m'n plezier en niet om zo hoog mogelijk in de ranking te staan.
En aangezien hij level 11 is, zit er natuurlijk ook al veel in van mijzelf en van andere spelers; dat gaat dan 'verloren'.

Kortom, voordelen: lange burenhulp, hoge beloning per kist, hoge klassementspunten
Nadelen: best groot oppervlakte, ik haal niet altijd kistjes op, klassement minder boeiend voor mij

Zitten er meer mensen met deze twijfels?
Of zat je ermee en zo ja, wat heb je besloten?

Advies, tips, afwegingen?
Alles is welkom.

Je hebt 2x zoveel burenhulp nodig voor dezelfde burenhulp cultuurbonus als je hem verwijderd.
Op dat level zou ik hem niet slopen, voor de goederen heb ik hem al lang niet meer. dat is meer een gimmick geworden.
 

DeletedUser2454

Guest
Ik zou geen gebouw level elf wegdoen vanwege de zaden. Kom je toch al snel tekort, zeker als je je cultuurgebouwen gaat aanpassen.
 
Bovenaan