• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Aanbiedingen: avontuuritems kopen - oneerlijke prijzen

DeletedUser2139

Guest
Hallo allemaal

Ik zag dat er een nieuw aanbod is voor het kopen van items voor het avontuur. Heel leuk en aardig allemaal (voor wie ze wil kopen), maar na een bericht op facebook moet me toch iets van het hart:
De prijzen zijn oneerlijk.

Laat me dat even uitleggen, ik ga niet zeuren over hoeveel ik persoonlijk, of anderen die ik ken, of wie dan ook, vind dat die items mogen kosten.
MAAR Het zou wel voor iedereen even veel moeten kosten.
En dan heb ik het niet over alleen de Nederlandse server, maar wereldwijd. Waarom zouden Amerikanen die items goedkoper kunnen kopen dan wij?

Zij hebben namelijk hetzelfde aanbod gekregen, dezelfde pakketten, dezelfde prijzen. Maar dan in dollars. Dezelfde prijzen zijn er in Engeland ook in ponden. Maar Dollars, Euro's en Ponden hebben niet dezelfde waarde.
€1 = $1,25 = £0,88
Toch bieden ze exact dezelfde pakketten aan voor €9,99 - $9,99 en £9,99

Voor andere pakketten kan ik dit niet nagaan, al heb ik begrepen dat er voor de aankoop van diamanten wel een verschil is in prijzen.


(Niet zeker of dit in het juiste subforum staat)
 

DeletedUser

Guest
Je kunt ook in een ander land gaan spelen
Het doel van Kalt1 is dat er geen gelijkheid is in waarde en dit terwijl het spel verder wel gelijk is. Je zou dus mogen verwachten dat de prijs ook gelijk moet zijn en dat is het dus niet.

De vraag van Kalt1 is dus, waarom er verschil in prijs, dus meer 'n vraag voor de moderator, die zou misschien duidelijkheid kunnen geven hoe dit zit.

Ik ben zelf ook wel benieuwd waarom er verschil wordt gemaakt? ;)
 
9.99 schrijft beter en oogt beter en dat is de enigste reden denk ik waarom want aan belastingen kan het niet liggen zoals bij brandstof en al zeker omdat je hier over een virtueel product hebt.
Geen de game ontwikkelaars heeft ooit daar een bevredigend antwoord op willen geven. Tenminste geen van degene waarvan ik ooit een spel gespeeld heb.
Dat was soms een heftig probleem om dat internationaal gespeeld werd in dezelfde groep maar de een in euro en de ander in een of andere dollarsoort moest betalen. Binnen de groep werden voor prestaties pakketten namelijk aangeboden door de spelers zelf die ze goedkoper konden geven dan zelf kopen omdat ze in andere valuta moesten afrekenen.
 

DeletedUser

Guest
9.99 schrijft beter en oogt beter en dat is de enigste reden denk ik waarom want aan belastingen kan het niet liggen zoals bij brandstof en al zeker omdat je hier over een virtueel product hebt.
Geen de game ontwikkelaars heeft ooit daar een bevredigend antwoord op willen geven. Tenminste geen van degene waarvan ik ooit een spel gespeeld heb.
Dat was soms een heftig probleem om dat internationaal gespeeld werd in dezelfde groep maar de een in euro en de ander in een of andere dollarsoort moest betalen. Binnen de groep werden voor prestaties pakketten namelijk aangeboden door de spelers zelf die ze goedkoper konden geven dan zelf kopen omdat ze in andere valuta moesten afrekenen.

9.99 is een psychologische reclame techniek die overal (internationaal) gebruikt wordt.
9.99 is (zogenaamd) nog geen tientje :rolleyes:
 

DeletedUser2975

Guest
Wat is het probleem dan ? Amerikanen betalen met dollars, Engelsen met ponden en Europeanen met de Euro. Alle Europeanen betalen hetzelfde, Tanken in Duitsland is ook goedkoper. das dan ook oneerlijk ?

Inno is een commercieel bedrijf met 400 mensen in dienst en nog steeds groeiende, die mensen die bij Inno werken willen ook graag allemaal beleg op hun brood.

Het is een gratis browserspel, dus je hoeft geen diamanten te kopen.
Hallo allemaal

Ik zag dat er een nieuw aanbod is voor het kopen van items voor het avontuur. Heel leuk en aardig allemaal (voor wie ze wil kopen), maar na een bericht op facebook moet me toch iets van het hart:
De prijzen zijn oneerlijk.

Laat me dat even uitleggen, ik ga niet zeuren over hoeveel ik persoonlijk, of anderen die ik ken, of wie dan ook, vind dat die items mogen kosten.
MAAR Het zou wel voor iedereen even veel moeten kosten.
En dan heb ik het niet over alleen de Nederlandse server, maar wereldwijd. Waarom zouden Amerikanen die items goedkoper kunnen kopen dan wij?

Zij hebben namelijk hetzelfde aanbod gekregen, dezelfde pakketten, dezelfde prijzen. Maar dan in dollars. Dezelfde prijzen zijn er in Engeland ook in ponden. Maar Dollars, Euro's en Ponden hebben niet dezelfde waarde.
€1 = $1,25 = £0,88
Toch bieden ze exact dezelfde pakketten aan voor €9,99 - $9,99 en £9,99

Voor andere pakketten kan ik dit niet nagaan, al heb ik begrepen dat er voor de aankoop van diamanten wel een verschil is in prijzen.


(Niet zeker of dit in het juiste subforum staat)

Ik mag me vergissen, maar volgens mij was de post van Kat geen probleem, slechts een vraag. En sommige antwoorden , zoals mijn eerste quote en ga in een ander land spelen, hebben volgens mij niets met de vraag te maken. Voelt voor mij een beetje als afkatten .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Toch, je kan in een ander land spelen, maar volgens de regels van Inno moet je wel de taal beheersen om met andere spelers en support te kunnen communiceren, dus is niet voor iedereen.
Commercieel en eerlijk gaan zelden samen.
De meest voor de hand liggende verklaring is wat hier ook in andere discussies al benoemd is geweest: amateurisme van de programmeur die dat onderdeel maakte, of tijdsgebrek :cool:
 
Bovenaan