• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Handelen op de markt

DeletedUser2989

Guest
Ik ben superblij met de prijzen van het carnavalstoernooi. Ik merk echter een vervelend gevolg ervan op de markt. Sinds het event moet ik gemiddeld door ongeveer 25 pagina's met 'rotzooiaanbiedingen' heen klikken t.w. driester aanbiedingen T3 aangeboden en T1 gevraagd. Ik heb geen keuze, moet wel door de 25 pagina's heen alvorens bij de eventuele interessante aanbiedingen te komen.

Ik vind de markt een heel erg leuk onderdeel van dit spel. Ik vrees echter dat ik vanaf nu langzamerhand alleen nog maar goederen van mijn eigen BS ga afnemen, dat is qua klikken nog te doen. Verzoek aan Inno is om hier eens naar te kijken op een aantal punten. Is het huidige handelssysteem nog wel naar wens? Wat wordt geclassificeerd als 3 ster handel en staat daarom bovenaan ? En/of zou de mogelijkheid kunnen worden toegevoegd om de markt in te stellen op dezelfde tier handel.

Zoals ik het zie werkt het huidige marktsysteem aanmoedigend voor 'profiteurshandel'. Dat vind ik jammer.
 
eerst "bs' vinkje aanzetten, en handelen. Als ja dan nog meer wilt handelen, eerst selecteren op de goederen die je kwijt wil of wilt hebben, dat scheelt een heleboel rommel. Uiteraard kun je stoppen met lezen zodra je de meer creatieve handel aan het einde tegenkomt, het wordt alleen maar slechter vanaf dat punt.
 

DeletedUser2989

Guest
eerst "bs' vinkje aanzetten, en handelen. Als ja dan nog meer wilt handelen, eerst selecteren op de goederen die je kwijt wil of wilt hebben, dat scheelt een heleboel rommel. Uiteraard kun je stoppen met lezen zodra je de meer creatieve handel aan het einde tegenkomt, het wordt alleen maar slechter vanaf dat punt.
Albert de Wijze, bedankt voor de advisering. De huidige selectiemogelijkheden binnen het marktsysteem zijn mij bekend. Daar gaat dit verzoek aan Inno echter niet over. Zie boven. Als ik overigens de enige ben die op deze manier naar de huidige ontwikkelingen in de markt kijk, dan hoeft er natuurlijk niets veranderd te worden.
 
in beta al uitgebreide (en hier vast ook) GOEDE suggesties gedaan; maar er wordt niet geluisterd. dus jammer dan:)
 

DeletedUser2114

Guest
Ik vind inderdaad ook dat ze dit handelssysteem op de schop moeten gooien. Ze stimuleren er gewoon scheve handel mee, die sterren slaan helemaal nergens op.
 

DeletedUser2665

Guest
Ik vind de handel ook sterk verontreinigd, maar mij ontgaat het verband met het carnavalsevenement.
 

DeletedUser3722

Guest
Ik vind de handel ook sterk verontreinigd, maar mij ontgaat het verband met het carnavalsevenement.

De taveerne in het event geeft t3 goederen. Voor meer beginnende spelers is dat een overschot aan goederen terwijl ze t1 en t2 tekort komen. Hierdoor wordt er momenteel meer cross tier aangeboden.

@Aerwer, ik selecteer altijd in de handel wat ik zoek. Hierdoor zie ik minder pagina's en meer dezelfde tier handel. Ik heb niet specifiek behoefte aan wat jij omschrijft, maar meer filters zou wel makkelijk zijn.

Ik vind inderdaad ook dat ze dit handelssysteem op de schop moeten gooien. Ze stimuleren er gewoon scheve handel mee, die sterren slaan helemaal nergens op.
Persoonlijk ben ik geen tegenstander van cross tier handel. Handel zou vrij moeten zijn. Alleen dat wat eerlijk genoemd wordt, is niet zo eerlijk. Als ze dat zouden aanpassen, denk ik dat vele al met cross tier kunnen leven. Bijv 1:2:4 zoals Crazy Wizard ooit eens berekende.
 

Deleted User - 147694

Guest
Ik heb in games ook wel meegemaakt dat er timers liepen bij aanbiedingen, dat als ze binnen een bepaalde tijd niet geaccepteerd werden, ze weer van de markt gehaald werden.

Ik heb bijvoorbeeld al dagen lang dezelfde crosstier handel bovenaan staan (15x dezelfde aanbieding van dezelfde speler), niemand accepteert ze en ze blijven er eindeloos staan.

crosstier.png

De optie om bepaalde aanbiedingen af te wijzen zou al een verbetering zijn, eventueel gekoppeld aan een systeem dat als een x aantal spelers of een percentage van buren het af wijst, dat de aanbieding automatisch verwijdert wordt.
 

DeletedUser3890

Guest
In het handelshuis zie je inderdaad steeds meer scheve handel. 1 op 1 handel in dezelfde tier is meer uitzondering dan regel in mijn buurt.

De verhouding 1:2:4 lijkt me in ieder geval een heel stuk eerlijker. Maar er zijn zo veel dingen die mee spelen. Hamers, huizen, grond.
Daarbij ook al zouden de verhoudingen eerlijk zijn. Dan nog heb je mensen die maar 1 tier in hun stad plaatsen. Ook dan raakt de balans uit het spel.
En is het moeilijker om aan de andere 2 tieren te komen. Worden die dan weer meer waard? Volgens sommige wel en dat ga je dan weer terug zien in het handelshuis. In mijn ogen blijft gelijk oversteken in dezelfde tier de oplossing.


De optie om bepaalde aanbiedingen af te wijzen zou al een verbetering zijn, eventueel gekoppeld aan een systeem dat als een x aantal spelers of een percentage van buren het af wijst, dat de aanbieding automatisch verwijdert wordt.

Dit vind ik ook een top idee en zou ook veel oplossen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
1-2-4 is gebaseerd op ruimte. de exact berekeningen en verhouding kan je met wat zoekwerk op de diverse elvenar fora vinden.

alles kost ruimte namelijk, ook hamers bv.
Alle goede aanbiedingen worden snel van de markt gehaald, wat overblijft is troep, te weinig spelers handelen passief (plaatsen op de markt) en vinden niets actief ( zoeken op de markt)

Ik baal dan ook elke keer weer als ze met die vervelende opdracht komen zet 1 aanbieding op de markt haal er 5 af.
Hopelijk gaat er ergens een keer een lampje branden dat dit echt andersom dient te zijn. zet 5 aanbiedingen op de markt haal er 1 af.
Markt vullen dus ipv leegtrekken.

Het allerbeste zou zijn als spelers zelf mogen kiezen hoeveel ze van een aanbieding pakken.

Voorbeeld:
Ik zet 1 miljoen elixer op de markt
speler A zoekt 2000 elixer en pakt deze (er blijft over 1998k elixer)
Speler B zoekt 150K elixer en pakt deze (er blijft over 1848k elixer)
ect.

Zo hoef je de markt niet vol te spammen met veel te veel aanbiedingen die altijd precies niet zijn wat iemand zoekt (ik ga echt geen mini trades op de markt zetten)
zo blijft deze mooi overzichtelijk en hoef je niet door 30 pagina's troep te scrollen, en staan er altijd kleine aantallen voor kleine spelers op de markt waardoor die zich ook niet suf zoeken.
 

Deleted User - 147694

Guest
Het allerbeste zou zijn als spelers zelf mogen kiezen hoeveel ze van een aanbieding pakken.

Voorbeeld:
Ik zet 1 miljoen elixer op de markt
speler A zoekt 2000 elixer en pakt deze (er blijft over 1998k elixer)
Speler B zoekt 150K elixer en pakt deze (er blijft over 1848k elixer)
ect.

Zo hoef je de markt niet vol te spammen met veel te veel aanbiedingen die altijd precies niet zijn wat iemand zoekt (ik ga echt geen mini trades op de markt zetten)
zo blijft deze mooi overzichtelijk en hoef je niet door 30 pagina's troep te scrollen, en staan er altijd kleine aantallen voor kleine spelers op de markt waardoor die zich ook niet suf zoeken.

Ik neem aan dat degene die de goederen op de markt zet, wel mag aangeven welke goederen ertegen geruild mogen worden?
 

DeletedUser2665

Guest
Het allerbeste zou zijn als spelers zelf mogen kiezen hoeveel ze van een aanbieding pakken.

Voorbeeld:
Ik zet 1 miljoen elixer op de markt
speler A zoekt 2000 elixer en pakt deze (er blijft over 1998k elixer)
Speler B zoekt 150K elixer en pakt deze (er blijft over 1848k elixer)
ect.

Ja! Dit wil ik! :)
 
Ik heb in games ook wel meegemaakt dat er timers liepen bij aanbiedingen, dat als ze binnen een bepaalde tijd niet geaccepteerd werden, ze weer van de markt gehaald werden.
Heeft elvenar ook, blijf maar eens een tijdje met de muis op de groene knop hangen, dan krijg je een popup van de resterende tijd. Zo te zien blijft het 7 dagen staan.

In het handelshuis zie je inderdaad steeds meer scheve handel. 1 op 1 handel in dezelfde tier is meer uitzondering dan regel in mijn buurt.
Dat betekent dus dat de markt vooral 1:1 verhandelt. Aanbiedingen die hard lopen blijven zo kort staan, dat je er exact op tijd bij moet zijn anders is het al weer weg. Alleen de dure koopmannen/vrouwen die niet van hun spul afkomen blijven staan met een volle kar.

De beste method om hier mee om te gaan is even snel kijken of er iets op staat wat je leuk vind, en anders gewoon zelf wat handel er op zetten. Niet gaan wachten tot iemand anders er iets leuks op zet!
 

Deleted User - 147694

Guest
Aha, nog 20u38m te gaan en die aanbiedingen zijn verdwenen. :(
 

DeletedUser

Guest
In mijn hoofd is het 2m ;)

en ja je zet elixer op de markt voor bv edelsteen. gaat om het principe dat de afnemer bepaalt hoeveel van de aanbieding die afneemt en niet verplicht is alles af te nemen.

Lijkt mij ideaal :) En ook een absolute uitkomst voor de spelers in de lagere hoofdstukken. Die zitten vaak tegen aanbiedingen aan te kijken die veel te groot zijn, maar hun eigen aanbiedingen worden vaak over het hoofd gezien en blijven dus eindeloos staan. Erg demotiverend voor beginnende spelers. Ik heb het lange tijd volgehouden om ook kleine aanbiedingen te doen, maar met een max aan 60 aanbiedingen te mogen plaatsen en ook t4 t/m t6 nodig te hebben, was dat helaas niet meer vol te houden.
 

DeletedUser234

Guest
Tip voor de kleine speler: stuur een pb naar de mensen die wel bieden wat jij wil, maar te grote aantallen vragen die jij niet kan geven. Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand niet wilde helpen en als je het 2x hebt gevraagd, dan hoef je het nooit meer te vragen, dan merk je al dat mensen uit zichzelf ff kijken of jij nog iets vraagt. En laat je niet ontmoedigen mocht je geen hulp krijgen van iemand, genoeg anderen die je wel willen helpen. :)

Natuurlijk helpt het ook als je in een bs zit met gelijke spelers, dan kan je ook heel makkelijk en vooral snel handelen, 1 berichtje via de chat en binnen een paar seconden hooguit minuten ben je geholpen.
 

Deleted User - 147694

Guest
Je kunt ook een tegenaanbieding plaatsen met de hoeveelheden die je wel verhandelen kunt, lijkt mij sterk dat een grotere speler dat aanbod dan niet accepteren wil, ook kun je diegene hier op attenderen via een bericht, mocht het je te lang duren. ;-)
 
Bovenaan