• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Evenement: spoiler 'Oogstfestival (herfstevenement) 2018' opdrachten

DeletedUser2114

Guest
Donderdag 20 september is op de Beta-server het herfstevenement begonnen. Waarschijnlijk begint dat komende donderdag, 27 september, op de live servers. Als het 27 september start, duurt het tot 22 oktober. Het is een 'groot' event met aan de buitenkant verschijnende 'Moon Splinters', deze kun je ook winnen met de doorlopende quests en de dagelijkse quests en hiermee kun je kistjes openen, er zijn er weer maar 3, dus ze roteren deze keer niet. Er zijn 2 verschillende sets gebouwen te winnen en een aantal losse gebouwen. Dit zijn de doorlopende opdrachten:

Mededeling van de mods:
Naar aanleiding van enkele 'problematiek' over bekeken spoilers wil ik graag meedelen dat dit op eigen risico is. Een spoiler is beschermd om niet direct de informatie in de spoiler vrij te geven (vandaar dat men door op de spoiler-knop te klikken de informatie erachter kan inzien). Ook is een zekere vooruit planning uiteraard op eigen risico, dit kan natuurlijk ook verkeerd uitpakken als het gaat om spreuken of dergelijke waarbij de spreuk ten opzichte van een in spoiler aangegeven informatie toch anders blijkt te zijn dan aangegeven in het spel. Ik wil benadrukken dat 'Spoilers' door spelers uitgebracht zijn en uiteraard uit goede wil van de speler meegedeeld wordt naar de gemeenschap. Hopelijk hebben wij duidelijk kunnen maken dat door spelers geplaatste informatie, anders kan zijn dan in het spel.
M.a.w. de info kan incorrect of verouderd zijn. Als je andere quests ziet is de spoiler waarschijnlijk fout, niet het spel.


1. Produceer 1x dranken(wp 5 minuten)
2. Produceer 2x eenvoudige gereedschappen(wp 15 minuten)
3. Verkrijg 20 cultuur
4. verkrijg 10 populatie
5. Geef 1 kp uit
6. Verplaats 1 gebouw
7. Upgrade 2 gebouwen naar level 2 of hoger
8. Verkrijg een klein aantal munten
9. Verkrijg een klein aantal voorraden
10. Produceer 5x brood(wp 1 uur)
11. Produceer 8x eenvoudige gereedschappen(wp 15 minuten)
12. Produceer 3x boodschappenmand(wp 9 uur)
13. Produceer 25x dranken(wp 5 minuten)
14. Voltooi 1 onderzoek OF upgrade een gebouw naar level 12 of hoger
15. Geef 5 kp uit
16. Accepteer 5 aanbiedingen en plaats 1 aanbieding
17. Verkrijg 16 relics
18. Voltooi 12 confrontaties OF koop 12 kp
19. Train 60 eenheden
20. Produceer 4x je T1-bonus van 3 uur
21. Produceer 3x je T1-bonus van 9 uur
22. Produceer 2x je T1-bonus van 1 dag
23. Verken 1 provincie OF upgrade 1 gebouw naar level 12 of hoger
24. Verkrijg een klein aantal munten
25. Verkrijg een klein aantal voorraden
26. Train een machtig aantal eenheden
27. Produceer 1x T1-combi van 3 uur
28. Verkrijg een klein aantal marmer
29 Verkrijg een klein aantal staal
30. Verkrijg een klein aantal hout
31. Produceer 1x je T1-bonus van 2 dagen
32. Produceer 5x je T1-bonus van 3 uur
33. Geef 7 kp uit
34. Produceer 20x eenvoudige gereedschappen(wp 15 minuten)
35. Produceer 2x gereedschapskist(wp 1 dag)
36. Produceer 1x T1-combi van 9 uur
37. Verkrijg 20 relics
38. Voltooi 14 confrontaties OF koop 14 kp
39. Train een machtig aantal eenheden
40. Produceer 6x je T1-bonus van 3 uur
41. Produceer 5x je T1-bonus van 9 uur
42. Produceer 3x je T1-bonus van 1 dag
43. Verken 2 provincies OF upgrade 2 gebouwen naar level 10 of hoger
44. Verkrijg een klein aantal kristal
45. verkrijg een klein aantal boekrollen
46. Verkrijg een klein aantal zijde
47. Upgrade 3 gebouwen naar level 3 of hoger
48. Verkrijg een fatsoenlijk aantal munten
49. Verkrijg een fatsoenlijk aantal voorraden
50. Produceer 8x brood(wp 1 uur)
51. Produceer 25x eenvoudige gereedschappen(wp 15 minuten)
52. Produceer 5x boodschappenmand(wp 9 uur)
53. Produceer 35x dranken(wp 5 minuten)
54. Voltooi 1 onderzoek OF upgrade 1 gebouw naar level 12 of hoger
55. Geef 10 kp uit
56. Koop 8 kp
57. Produceer 2x T1-combi van 3 uur
58. Verkrijg een klein aantal marmer
59. Verkrijg een klein aantal staal
60. Verkrijg een klein aantal hout
61. Produceer 3x je T1-bonus van 2 dagen
62. Produceer 15x je T1-bonus van 3 uur
63. Geef 13 kp uit
64. Produceer 50x eenvoudige gereedschappen(wp 15 minuten)
65. Produceer 5x gereedschapskist(wp 1 dag)
66. Produceer 2x T1-combi van 9 uur
67. Upgrade 4 gebouwen naar level 4 of hoger
68. Verkrijg een fatsoenlijk aantal munten
69. Verkrijg een fatsoenlijk aantal voorraden
70. Produceer 12x brood(wp 1 uur)
71. Produceer 70x eenvoudige gereedschappen(wp 15 minuten)
72. Produceer 8x boodschappenmand(wp 9 uur)
73. Produceer 60x dranken(wp 5 minuten)
74. Voltooi 2 onderzoeken OF upgrade 2 gebouwen naar level 12 of hoger
75. Geef 20 kp uit
76. Koop 16 kp
77. Verkrijg 32 relics
78. Voltooi 20 confrontaties OF koop 20 kp
79. Train een enorm aantal eenheden
80. Produceer 9x je T1-bonus van 3 uur
81. Produceer 7x je T1-bonus van 9 uur
82. Produceer 5x je T1-bonus van 1 dag
83. Verken 2 provincies OF upgrade 2 gebouwen naar level 10 of hoger
84. Verkrijg een klein aantal kristal
85. Verkrijg een klein aantal boekrollen
86. Verkrijg een klein aantal zijde

Alvast succes en veel plezier allemaal! :) De informatie staat ook allemaal (in het Engels) hier.
 
Ik ben blij met het nieuwe aanstaande 'Oogst festival' event! Om prijzen zijn te winnen moet je items verzamelen die rond je stad verschijnen, dit keer in de vorm van 'maansplinters'. Ik wil iedereen attenderen op wat interessante prijzen:

1 - er zijn dit keer 2 verschillende sets van 'geschakelde' gebouwen te winnen; vooral de 2e set zou voor spelers in hoofdstuk XI (halflingen of verder) interessant kunnen zijn, want het 'altaar van Krarak' in die set geeft goddelijke zaden

2 - twee v.d. dagprijzen ('herfstvijver' en 'zwarte lotus') geven ook goddelijke zaden

3 - er zijn vier 'extra' prijzen ('monument van oude kennis', 'wagen bibliotheek', 'handelspost' en 'maanspiegel') die slechts een aantal dagen actief blijven. Daarbij is vooral de 'maanspiegel' erg interessant, want die verhoogt (zolang het event loopt) de opbrengst van de 'maansplinters'!

NB: de prijsnamen heb ik - op basis van de Engelse info - vrij vertaald, die zouden dus nog iets af kunnen wijken. Veel succes en speelplezier!
 

DeletedUser3236

Guest
Het schijnt mij dat dit evenement erg lijkt op het lente evenement (phoenix cultus). Op zich jammer want ik vond het zomer evenement veel leuker met de ronddraaiende kistjes. De balans leek me beter en de sfeer van de ontwerpen in de zomer was erg mooi. Ook was het in het lente evenement bijna onmogelijk om de 3e grote prijs te halen zonder extra bij te kopen.

Deze dagprijzen zijn deze keer wel erg interessant. Ik denk dat ik daar maar voor ga. Vooral de prijzen die maar 100 dagen actief blijven, hebben een zeer grote opbrengst per vakje. Dat ze maar 100(of 50) dagen actief blijven vind ik niet zo erg aangezien dan waarschijnlijk al weer het winter event is.
 
het eerste setgebouw voor de 1e set kan al op de 2e dag gewonnen worden.
het eerste setgebouw voor de 2e set kan al op de 5e dag gewonnen worden.

Heel vaak is de dag na een setgebouw-dag een dubbele dag.

De afgelopen evenementen kwamen de setgebouwen een 2e keer langs, maar dat hoeft dit keer niet zo te zijn omdat er veel setgebouwen zijn.
 
Laatst bewerkt:

Deleted User - 124539

Guest
Het schijnt mij dat dit evenement erg lijkt op het lente evenement (phoenix cultus). Op zich jammer want ik vond het zomer evenement veel leuker met de ronddraaiende kistjes. De balans leek me beter en de sfeer van de ontwerpen in de zomer was erg mooi. Ook was het in het lente evenement bijna onmogelijk om de 3e grote prijs te halen zonder extra bij te kopen.

Deze dagprijzen zijn deze keer wel erg interessant. Ik denk dat ik daar maar voor ga. Vooral de prijzen die maar 100 dagen actief blijven, hebben een zeer grote opbrengst per vakje. Dat ze maar 100(of 50) dagen actief blijven vind ik niet zo erg aangezien dan waarschijnlijk al weer het winter event is.

Ik vond de gebouwen van het zomerevent ook mooi ontworpen, maar doordat de kistjes draaien was het net bijna onmogelijk om een prijs binnen te halen, dus de balans was net slechter. Wat mij betreft zijn events zoals dit net veel beter.
 

DeletedUser2186

Guest
Ik vond de gebouwen van het zomerevent ook mooi ontworpen, maar doordat de kistjes draaien was het net bijna onmogelijk om een prijs binnen te halen, dus de balans was net slechter. Wat mij betreft zijn events zoals dit net veel beter.
Voor mij was het zomerevent qua gebouwen ook een grote tegenvaller. Het enige van waarde was de wensput. Ik won wel wat andere prijzen, maar bijna nooit dagprijzen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2114

Guest
Ik vond het systeem met de draaiende kistjes wel leuk, dus als ze dat systeem verbeterd hadden, had ik het leuk gevonden als die zou terugkeren. Maar als ze niks aan de kansen op de dagprijs gaan doen heb ik veel liever het systeem met de drie vaste kistjes, dat geeft veel meer zekerheid dat je de prijs ook krijgt als je genoeg maanscherven hebt verzameld.
 
Ik vond het systeem met de draaiende kistjes wel leuk, dus als ze dat systeem verbeterd hadden, had ik het leuk gevonden als die zou terugkeren. Maar als ze niks aan de kansen op de dagprijs gaan doen heb ik veel liever het systeem met de drie vaste kistjes, dat geeft veel meer zekerheid dat je de prijs ook krijgt als je genoeg maanscherven hebt verzameld.
ik vond die roterende kistjes op beta wel goed, maar niet zoals ze naar live gegaan zijn. ze hadden op live nog aangepast dat je minder maansplinters (of hoe heette dat nu weer toen) terug kreeg in de kistjes, daardoor werd het voor velen zelfs onmogelijk om de 2de hoofdprijs te halen.. Ook vond ik de animatie te traag, het duurde erg lang voor je van al je maansplinters af was.
 
Ik heb het even doorgekeken, maar ik denk dat ik niet positief ga zijn, bij uitzondering.
De 1e set is niet erg praktisch voor mij, omdat het erg gericht is op tier 1 ed.
De 2e set is wél interessant, vooral door het gebouw van Krarak, ivm zaden, maar dat is de 3e hoofdprijs en die is praktisch niet te halen tenzij je óf bizar veel geluk hebt + alleen klikt op dubbele dagen, of diamanten koopt. Dus dat wordt hem niet. Dan zijn beide sets niet interessant voor mij. Maar ik zit bij de Amuni, dus ik heb sowieso weinig plek. Ik heb nog een woordstokset staan en dacht die misschien in te gaan wisselen, maar ik denk dat ik die beter vervang voor een mana-gebouw.

Ik vind het vooral jammer dat er tot dusver geen aparte tijdbonnussen in beeld zijn, maar misschien is dat tijdens het evenement anders,
En wie weet zijn enkele losse gebouwen een goede vervanging voor de laatste eventgebouwen. We zullen zien.
Die verdere losse gebouwen heb ik nog niet goed bekeken.

Visueel is het natuurlijk wel weer heel mooi.
 
@stan2002
Komen alle setgebouwen 2 keer langs ?
EN
Lees ik het juist dat als je de 2e set compleet krijgt je bij beide hoofdprijzen 1 KP per 24 uur verdiend ?
 

DeletedUser2114

Guest
@stan2002
Komen alle setgebouwen 2 keer langs ?
EN
Lees ik het juist dat als je de 2e set compleet krijgt je bij beide hoofdprijzen 1 KP per 24 uur verdiend ?
Ik weet niet of alle setgebouwen 2x langs komen, ik ga ervanuit van wel, omdat sommige gebouwen al heel vroeg een keer komen. Wat ze geven weet ik niet precies, ik heb nu ook even geen tijd om het te bekijken, maar je kunt het vinden op elvengems.com
 

DeletedUser

Guest
@stan2002
Komen alle setgebouwen 2 keer langs ?
EN
Lees ik het juist dat als je de 2e set compleet krijgt je bij beide hoofdprijzen 1 KP per 24 uur verdiend ?
Betwijfel of de set gebouwen 2x voorbij komen, daarvoor zijn er simpel te veel nieuwe gebouwen te winnen, zie https://elvengems.com/harvest-festival/.
Ja, de 2e set levert elk 1KP, maar dan moet je die wel linken met 3 andere gebouwen van de set, pas dan krijg je de link bonus van 1KP, zie https://elvengems.com/harvest-festival/set-buildings/.

Denk trouwens dat het makkelijker is om aan KP's te komen door de "Carting Library (2x1) : Culture + 1KP/24h" te winnen als dagprijs dan dat je de 2e set compleet krijgt, 3e grootte prijs is bijna niet te halen zonder diamanten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2516

Guest
Donderdag 20 september is op de Beta-server het herfstevenement begonnen. Waarschijnlijk begint dat komende donderdag, 27 september, op de live servers. Als het 27 september start, duurt het tot 22 oktober. Het is een 'groot' event met aan de buitenkant verschijnende 'Moon Splinters', deze kun je ook winnen met de doorlopende quests en de dagelijkse quests en hiermee kun je kistjes openen, er zijn er weer maar 3, dus ze roteren deze keer niet. Er zijn 2 verschillende sets gebouwen te winnen en een aantal losse gebouwen. Dit zijn de doorlopende opdrachten:

Mededeling van de mods:
Naar aanleiding van enkele 'problematiek' over bekeken spoilers wil ik graag meedelen dat dit op eigen risico is. Een spoiler is beschermd om niet direct de informatie in de spoiler vrij te geven (vandaar dat men door op de spoiler-knop te klikken de informatie erachter kan inzien). Ook is een zekere vooruit planning uiteraard op eigen risico, dit kan natuurlijk ook verkeerd uitpakken als het gaat om spreuken of dergelijke waarbij de spreuk ten opzichte van een in spoiler aangegeven informatie toch anders blijkt te zijn dan aangegeven in het spel. Ik wil benadrukken dat 'Spoilers' door spelers uitgebracht zijn en uiteraard uit goede wil van de speler meegedeeld wordt naar de gemeenschap. Hopelijk hebben wij duidelijk kunnen maken dat door spelers geplaatste informatie, anders kan zijn dan in het spel.
M.a.w. de info kan incorrect of verouderd zijn. Als je andere quests ziet is de spoiler waarschijnlijk fout, niet het spel.


1. Produceer 1x dranken(wp 5 minuten)
2. Produceer 2x eenvoudige gereedschappen(wp 15 minuten)
3. Verkrijg 20 cultuur
4. verkrijg 10 populatie
5. Geef 1 kp uit
6. Verplaats 1 gebouw
7. Upgrade 2 gebouwen naar level 2 of hoger
8. Verkrijg een klein aantal munten
9. Verkrijg een klein aantal voorraden
10. Produceer 5x brood(wp 1 uur)
11. Produceer 8x eenvoudige gereedschappen(wp 15 minuten)
12. Produceer 3x boodschappenmand(wp 9 uur)
13. Produceer 25x dranken(wp 5 minuten)
14. Voltooi 1 onderzoek OF upgrade een gebouw naar level 12 of hoger
15. Geef 5 kp uit
16. Accepteer 5 aanbiedingen en plaats 1 aanbieding
17. Verkrijg 16 relics
18. Voltooi 12 confrontaties OF koop 12 kp
19. Train 60 eenheden
20. Produceer 4x je T1-bonus van 3 uur
21. Produceer 3x je T1-bonus van 9 uur
22. Produceer 2x je T1-bonus van 1 dag
23. Verken 1 provincie OF upgrade 1 gebouw naar level 12 of hoger
24. Verkrijg een klein aantal munten
25. Verkrijg een klein aantal voorraden
26. Train een machtig aantal eenheden
27. Produceer 1x T1-combi van 3 uur
28. Verkrijg een klein aantal marmer
29 Verkrijg een klein aantal staal
30. Verkrijg een klein aantal hout
31. Produceer 1x je T1-bonus van 2 dagen
32. Produceer 5x je T1-bonus van 3 uur
33. Geef 7 kp uit
34. Produceer 20x eenvoudige gereedschappen(wp 15 minuten)
35. Produceer 2x gereedschapskist(wp 1 dag)
36. Produceer 1x T1-combi van 9 uur
37. Verkrijg 20 relics
38. Voltooi 14 confrontaties OF koop 14 kp
39. Train een machtig aantal eenheden
40. Produceer 6x je T1-bonus van 3 uur
41. Produceer 5x je T1-bonus van 9 uur
42. Produceer 3x je T1-bonus van 1 dag
43. Verken 2 provincies OF upgrade 2 gebouwen naar level 10 of hoger
44. Verkrijg een klein aantal kristal
45. verkrijg een klein aantal boekrollen
46. Verkrijg een klein aantal zijde
47. Upgrade 3 gebouwen naar level 3 of hoger
48. Verkrijg een fatsoenlijk aantal munten
49. Verkrijg een fatsoenlijk aantal voorraden
50. Produceer 8x brood(wp 1 uur)
51. Produceer 25x eenvoudige gereedschappen(wp 15 minuten)
52. Produceer 5x boodschappenmand(wp 9 uur)
53. Produceer 35x dranken(wp 5 minuten)
54. Voltooi 1 onderzoek OF upgrade 1 gebouw naar level 12 of hoger
55. Geef 10 kp uit
56. Koop 8 kp
57. Produceer 2x T1-combi van 3 uur
58. Verkrijg een klein aantal marmer
59. Verkrijg een klein aantal staal
60. Verkrijg een klein aantal hout
61. Produceer 3x je T1-bonus van 2 dagen
62. Produceer 15x je T1-bonus van 3 uur
63. Geef 13 kp uit
64. Produceer 50x eenvoudige gereedschappen(wp 15 minuten)
65. Produceer 5x gereedschapskist(wp 1 dag)
66. Produceer 2x T1-combi van 9 uur
67. Upgrade 4 gebouwen naar level 4 of hoger
68. Verkrijg een fatsoenlijk aantal munten
69. Verkrijg een fatsoenlijk aantal voorraden
70. Produceer 12x brood(wp 1 uur)
71. Produceer 70x eenvoudige gereedschappen(wp 15 minuten)
72. Produceer 8x boodschappenmand(wp 9 uur)
73. Produceer 60x dranken(wp 5 minuten)
74. Voltooi 2 onderzoeken OF upgrade 2 gebouwen naar level 12 of hoger
75. Geef 20 kp uit
76. Koop 16 kp
77. Verkrijg 32 relics
78. Voltooi 20 confrontaties OF koop 20 kp
79. Train een enorm aantal eenheden
80. Produceer 9x je T1-bonus van 3 uur
81. Produceer 7x je T1-bonus van 9 uur
82. Produceer 5x je T1-bonus van 1 dag
83. Verken 2 provincies OF upgrade 2 gebouwen naar level 10 of hoger
84. Verkrijg een klein aantal kristal
85. Verkrijg een klein aantal boekrollen
86. Verkrijg een klein aantal zijde

Alvast succes en veel plezier allemaal! :) De informatie staat ook allemaal (in het Engels) hier.
Pfff 6 dagen voor het einde van het oogstfeest heb ik alle opdrachten uitgevoerd (zonder diamanten) en ik heb slechts 120 van de 800 punten voor de laatste beloning. vreemd hoor
 
De 3de prijs is tenzij je heeeeeeeel vele geluk hebt, alleen te behalen met dia's of door heel veel kistjes te openen op de "dubbele" dagen.
 
Bovenaan