• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback "De Amuni"

DeletedUser1592

Guest
Binnenkort verwelkomen we ons nieuwe gastras de:

Amuni!

We zijn erg benieuwd naar jullie mening over dit nieuwe volk!

Het Elvenar team.
 
Verhaal en alles; best prima.
MAAR om de opdrachten te doen hebben wij bijna 2vlakken meer nodig dan het vorige gastras en die kunnen we op geen enkele manier krijgen.
We worden voor het blok gezet; betalen of permanente gebouwen slopen.
Als je heel goed bent met elvenarchitect en plannen, dan kan je misschien door tijdelijk dik in de min te staan qua cultuur en inwoners, de opdrachten afmaken, maar leuk spelen? Nee. Dat ontneemt inno ons.

Tevens -wat op beta ook gemeld is- we hebben 0,0 keuze betreffende het plaatsen van gastraszooi. Alles rondom het portaal is verplicht en de rest kost belachelijk veel ruimte zodat je niet eens meer kúnt plaatsen dan verplicht is.
 

DeletedUser2114

Guest
Je kunt ook tijdelijk een T1, T2 en T3 fabriek slopen. Dan heb je weer extra plek, even groot als ongeveer 3 uitbreidingen. Zoveel van die fabrieken zijn echt niet zo nodig, je hebt amper van die goederen nodig in het hoofdstuk, in het toernooi misschien, naar dan speel je toch even een ronde minder? En als je dan straks klaar bent met de Amuni kun je alles weer terugbouwen, heb je nog wat te doen ook :)
 
Verhaal en alles; best prima.
MAAR om de opdrachten te doen hebben wij bijna 2vlakken meer nodig dan het vorige gastras en die kunnen we op geen enkele manier krijgen.
We worden voor het blok gezet; betalen of permanente gebouwen slopen.
Als je heel goed bent met elvenarchitect en plannen, dan kan je misschien door tijdelijk dik in de min te staan qua cultuur en inwoners, de opdrachten afmaken, maar leuk spelen? Nee. Dat ontneemt inno ons.

Tevens -wat op beta ook gemeld is- we hebben 0,0 keuze betreffende het plaatsen van gastraszooi. Alles rondom het portaal is verplicht en de rest kost belachelijk veel ruimte zodat je niet eens meer kúnt plaatsen dan verplicht is.

Die opdrachten voegen niet heel veel toe, ik sla ze gewoon over. tegen de tijd dat er weer een ras bijkomt kan ik alsnog die dia's ophalen.
Verder kan ik dan in mijn eigen tempo, waar ik tevreden bij ben door het hoofdstuk gaan ipv te focussen op zoveel goederen te maken als de opdrachten zeggen terwijl mijn ervaring in het verleden is dat je makkelijk met minder afkan.
 

DeletedUser237

Guest
Slechts 1 stadsuitbreiding ? En met de provincies zit ik aan het maximum ? 7000 duizend diamanten voor 1 vakje ? Als er geen provincie uitbreidingen bijkomen stop ik ermee. Ik had het de vorige keer er al moeilijk mee dat ik 4 vakjes niet open krijg en nu komt er een hele rij bij. Ik hou het nog even in het oog en verandert dit niet geef ik BS door en stop er mee.
 

DeletedUser

Guest
Qua ruimte is het nog steeds te doen hoor. Het is even flink puzzelen, en ja ook bij mij worden sommige cultuurgebouwen en een paar fabrieken het slachtoffer van de sloophamer. Maar och, er zit nu zoveel tijd tussen de hoofdstukken dat ik die fabrieken wel weer terug gebouwd krijg en dan weer een extra voorraadgoederen op kan bouwen.

Natuurlijk had ik ook liever gezien dat ik ook iets met die extra rij uitbreidingen zou kunnen doen. Helaas is dat alleen weggelegd voor de mega-dia speler.
Dat ben ik niet, maar ik laat mij ook niet kisten daardoor ;)
 
Qua ruimte is het nog steeds te doen hoor. Het is even flink puzzelen, en ja ook bij mij worden sommige cultuurgebouwen en een paar fabrieken het slachtoffer van de sloophamer. Maar och, er zit nu zoveel tijd tussen de hoofdstukken dat ik die fabrieken wel weer terug gebouwd krijg en dan weer een extra voorraadgoederen op kan bouwen.

Natuurlijk had ik ook liever gezien dat ik ook iets met die extra rij uitbreidingen zou kunnen doen. Helaas is dat alleen weggelegd voor de mega-dia speler.
Dat ben ik niet, maar ik laat mij ook niet kisten daardoor ;)

Het probleem met het niet toevoegen van extra provincieuitbreidingen, is dat je de spelers het gevoel geeft dat diamant spelers niet in te halen zijn. Dit op zich is slecht voor de verloop en verkoop van het spel. Diamanten spenderen zou het spel enkel moeten versnellen, maar niet onbalanceren. Door zo'n manier van balancering zijn ze al veel spelers kwijt geraakt naar mijn mening.

Er zijn momenteel 29 diamant uitbreidingen in het spel. met minstens 10 provincies per uitbreiding zitten we dus al snel aan 300 extra provincies die een speler moet doen voor hij een diamant speler in haalt. Dat duurt jaren, maar houdt de speler wel jaren gemotiveerd.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser2448

Guest
Zeer teleurstellend dat er maar 1 stadsuitbreiding te verdienen valt. Het is wel duidelijk dat de focus vooral gericht is op de dia speler door reclame te maken op tv voor Elvenar. Ach ja reclame moet ook betaald worden ......door de dia spelers.
 

DeletedUser

Guest
Het probleem met het niet toevoegen van extra provincieuitbreidingen, is dat je de spelers het gevoel heeft dat diamant spelers niet in te halen zijn.

Dat is eigenlijk alleen maar van belang als je je heel erg druk maakt om de algemene ranking.
Ik heb mij er al lang bij neergelegd dat de mega-dia spelers bovenaan staan. So be it, zij betalen ervoor en wij kunnen daardoor wel lekker doorspelen zonder (al te veel) geld uit te geven
 

DeletedUser

Guest
Hm, op de app heb ik op de wereldkaart een hoofdstuk 3 afbeelding als stadje ipv hoofdstuk 13 :(
 
Het probleem met het niet toevoegen van extra provincieuitbreidingen, is dat je de spelers het gevoel geeft dat diamant spelers niet in te halen zijn. Dit op zich is slecht voor de verloop en verkoop van het spel. Diamanten spenderen zou het spel enkel moeten versnellen, maar niet onbalanceren. Door zo'n manier van balancering zijn ze al veel spelers kwijt geraakt naar mijn mening.

Er zijn momenteel 29 diamant uitbreidingen in het spel. met minstens 10 provincies per uitbreiding zitten we dus al snel aan 300 extra provincies die een speler moet doen voor hij een diamant speler in haalt. Dat duurt jaren, maar houdt de speler wel jaren gemotiveerd.

Toen de uitbreidingen nog maximaal 1400? dia's was was het nog leuk om er 1 per maand te kopen. Met de huidige prijzen die wel tot 7 keer hoger zijn is het niet leuk meer. nu koop je voor 1 uitbreiding een gloednieuw spel dat net uit is in de winkel. dat is honderden uren speelplezier ipv 2 min en dan stond het vakje weer vol.
 
Wat is het punt van die freaking pop-up "GA NU AMUNI ONDERZOEKEN"??? En niet 1 keer, nee, elke keer als je reload, net zo lang tot je op"ga onderzoeken" klikt. Gewoon sluiten werkt niet in ieder geval.

Ik ben nog in de orken, nog TIG hoofdstukken weg van dat nieuwe hoofdstuk.
Is het nu echt noodzakelijk dat ik er op MOET klikken om de freaking pop-up kwijt te raken, en dan bij mijn eigen punt in het onderzoek uit kom? Goh, hoe nuttig! Zou ik dat nog niet hebben uitgepuzzeld zo tegen de tijd dat ik in hoofdstuk 8 zit of zo?

Ik heb er geen problemen mee dat er reclame gemaakt wordt voor een nieuw hoofdstuk, en ja, voor de spelers die er aan toe zijn is het groot nieuws, en ja, misschien willen ze wel een popup. Voor de rest, die nog 29 hoofdstukken verwijderd is van het nieuwe deel lijkt me een nieuwberichtje meer dan genoeg. Ik heb nog zat andere rassen die nog op visite komen.
 

DeletedUser2114

Guest
Dat je je zo kunt ergeren aan zo'n pop-up. Als je 1x op 'ga onderzoeken' klikt, is de pop-up al weg en komt hij niet meer terug. Je wordt dan inderdaad een keertje naar de techtree gestuurd, maar met 1 klik ben je daar ook weer weg.
 
Dat je je zo kunt ergeren aan zo'n pop-up. Als je 1x op 'ga onderzoeken' klikt, is de pop-up al weg en komt hij niet meer terug. Je wordt dan inderdaad een keertje naar de techtree gestuurd, maar met 1 klik ben je daar ook weer weg.
Het hele hoofdstuk is een ver-van-mijn-bed show.

Dat ze zo nu en dan een nieuwtje dumpen of een aanbieding, ok, maar met aankondigingen van TIG hoofdstukken verder??
Ik kan er hgeheel niets mee, zelfs als ik het vandaag zou willen spelen!!!


Tevens, openen en onderzoek dicht klikken werkt niet. Ik heb zonet weer opnieuw gestart na de burenhulp (spel wordt bagger traag met de hulp), en ja hoor, daar was weer een popup over Amuni. Oh joy.


Ik vind het alsof iemand bij je langs komt, en je het huis uitduwt, omdat je in 2035 een reis gaat maken, of zo. Verrder dan je huis uit kom je ook niet, want je hebt nog geen auto, omdat je die pas over enkele jaren koopt.
 

DeletedUser2114

Guest
Bij mij komt de pop-up niet terug. Misschien even een supportticket aanmaken als die terug blijft komen?

Het huis uitgezet worden vind ik wel een heel rare vergelijking, het gaat om een pop-up wegklikken in een spelletje, omdat het groot nieuws is in het spel dat er een nieuw hoofdstuk is. Ik vind het sinds ik speel al leuk om te kijken hoe de nieuwe hoofdstukken eruit zien waar ik ooit wil komen. Misschien vinden anderen dat ook wel leuk en dan is het wel handig dat er even aangekondigd wordt dat het nieuwe hoofdstuk er is. Voor de spelers die er kp voor hebben opgespaard is het ook handig dat ze meteen naar het boek gaan, want dan kunnen ze gelijk het eerste onderzoek doen
 
Het huis uitgezet worden vind ik wel een heel rare vergelijking, het gaat om een pop-up wegklikken
Als je 1x op 'ga onderzoeken' klikt, is de pop-up al weg en komt hij niet meer terug. Je wordt dan inderdaad een keertje naar de techtree gestuurd, maar met 1 klik ben je daar ook weer weg.
Hoe is naar je onderzoek MOETEN niet geforceerd je huis uit geduwd worden?


Misschien vinden anderen dat ook wel leuk en dan is het wel handig dat er even aangekondigd wordt dat het nieuwe hoofdstuk er is.
Daar is niets mis mee, maar een nieuwtje is dan voldoende lijkt me, in ieder geval voor iedereen die niet aan dat hoofdstuk toe is.

Geen enkele noodzaak om me naar de onderzoeksboom te forceren, er staat echt geheel niets over amuni op het punt waar ik ben in mijn onderzoek, tig hoofdstukken voor het begin van de amuni. Het enige punt wat nuttig zou zijn is bij het amuni hoofdstuk, maar dat is net zo kansloos, want daar ben ik niet aan toe, de komende X maanden.

Voor de spelers die er kp voor hebben opgespaard is het ook handig dat ze meteen naar het boek gaan, want dan kunnen ze gelijk het eerste onderzoek doen
Ik had ook een onderscheid gemaakt tussen spelers die er aan toe zijn, en de rest, die nog tig hoofdstukken moeten doen.
Ja, ik kan me voorstellen dat je de 1e groep wat sterker benaderd, vooral voor de spelers die het forum niet lezen.

Ik zie echter geen enkele zinnige reden om mij ook zo te behandelen, ik kan geen amuni spelen, ben er niet aan toe. Waarom krijg ik zo'n opdringerige verkoper op de stoep die waren verkoopt waar ik letterlijk NIETS mee kan???
 
Bovenaan