• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Opgelost [ONYX-24456] Sneltoetsen en miet-verdwijnende popup schermpjes

Toernooi aan het spelen, win provincie, krijg het bekende punten popup schermpje:
Screenshot_20180814_203820.png

Nu wilde ik naar de stad. Type sneltoets "C" , en klik niet op "Geweldig".
Screenshot_20180814_203835.png

U bent in de stad aangekomen. U kunt het punten schermpje niet meer "Geweldig" vinden (kan wel, maar het sluit niet), en U kunt ook nergens anders klikken.

PS Er staat overigens wel "confrintatie voltooid" bovenaan het schermpje, en in opdrachten wordt gevraagd wordt om "voltooi X confrontaties", maar toernooien tellen niet mee voor die opdrachten.
 

DeletedUser1427

Guest
Toernooi aan het spelen, win provincie, krijg het bekende punten popup schermpje:
Bekijk bijlage 3387
Nu wilde ik naar de stad. Type sneltoets "C" , en klik niet op "Geweldig".
Bekijk bijlage 3388
U bent in de stad aangekomen. U kunt het punten schermpje niet meer "Geweldig" vinden (kan wel, maar het sluit niet), en U kunt ook nergens anders klikken.

PS Er staat overigens wel "confrintatie voltooid" bovenaan het schermpje, en in opdrachten wordt gevraagd wordt om "voltooi X confrontaties", maar toernooien tellen niet mee voor die opdrachten.

Bedankt voor je melding,

Wij hebben dit probleem niet kunnen reproduceren, zijn er nog andere stappen die erbij komen kijken? Wij horen ook graag of je dit probleem nog ervaart.
 

DeletedUser2349

Guest
PS Er staat overigens wel "confrintatie voltooid" bovenaan het schermpje, en in opdrachten wordt gevraagd wordt om "voltooi X confrontaties", maar toernooien tellen niet mee voor die opdrachten.
Toernooi-ontmoetingen tellen niet (nooit) als "confrontatie". Een confrontatie kan alleen in een verkende en on-voltooide provincie. En voor zover ik weet is dat altijd zo geweest en dus geen fout.
 

DeletedUser1592

Guest
Toernooi-ontmoetingen tellen niet (nooit) als "confrontatie". Een confrontatie kan alleen in een verkende en on-voltooide provincie. En voor zover ik weet is dat altijd zo geweest en dus geen fout.
Correct, alleen confrontaties bij de te verkennen/voltooien provincies tellen mee bij opdrachten.
 
Wij hebben dit probleem niet kunnen reproduceren, zijn er nog andere stappen die erbij komen kijken? Wij horen ook graag of je dit probleem nog ervaart.
Het probleem bestaat nog steeds.

Ik zou verder niet echt weten wat er nog bij komt kijken. Voor de volledigheid
1. Kies een provincie in het toernooi.
2. Kies 1 van de 4 ontmoetingen (heb nog geprobeerd of het uitmaakt hoeveel je er al verovert hebt, maar dat lijkt ook niets uit te maken). Ik heb het met het tent nummer 1 en nummer 2 geprobeerd (de 1 eenvoudigste provincies), maar het lijkt me sterk als dat iets uit maakt).
3. Kies vechten, selecteer leger, vecht handmatig (zal wel niets uitmaken hoe je wint, maar voor de volledigheid)
4. Na winst krijg je een schermpje om levens terug te kopen, click "ga terug naar de provincie".
5. Dan krijg je hoeveel tent-punten je hebt gekregen (1e scherm 1e post), type "c" (city, als afkorting om naar de stad te komen)
6. Krijg hetzelfde tent-punten scherm, maar met de stad op de achtergrond, waarbij je het tent-punten schermpje niet meer dicht kunt klikken.

Elke keer als ik het probeer krijg je het vreemde gedrag (ie 5/5).



Andere informatie:

Operating system: Linux Fedora
Elvenar: v1.60.5-(bfa88ceef) (2018-08-16 8:53)
Browser: Google Chrome, Version 70.0.3521.2 (Official Build) dev (64-bit)
Flash: 31.0.0.96 (64-bit)
 
Correct, alleen confrontaties bij de te verkennen/voltooien provincies tellen mee bij opdrachten.
Het punt is dat je de toernooi-ontmoetingen geen "confrontatie" moet noemen.

Als je dat doet (zoals op dit moment in het spel), en nieuwe spelers krijgen de opdracht "voltooi 3 confrontaties", en ze weten niet wat dat zijn, dan gaan ze zoeken naar dat woord. Als ze dan toevallig toernooi spelen komen ze het woord tegen, en dan krijg je dus de verwarring waar jullie me voor waarschuwen. (Waarvoor dank, al was deze informatie mij al bekend.)

Met andere woorden, door toernooi ontmoetingen ook "confrontaties" te noemen roep je over jezelf af dat je een continue stroom meldingen / support tickets / forum vragen krijgt of toernooien ook meetellen als confrontatie.
Door consistent 2 verschillende namen te gebruiken voor provincie-ontmoetingen en voor toernooi-omtmoetingen voorkom je een hoop verwarring, wat resulteert in minder vragen hierover.
 

DeletedUser1427

Guest
Het probleem bestaat nog steeds.

Ik zou verder niet echt weten wat er nog bij komt kijken. Voor de volledigheid
1. Kies een provincie in het toernooi.
2. Kies 1 van de 4 ontmoetingen (heb nog geprobeerd of het uitmaakt hoeveel je er al verovert hebt, maar dat lijkt ook niets uit te maken). Ik heb het met het tent nummer 1 en nummer 2 geprobeerd (de 1 eenvoudigste provincies), maar het lijkt me sterk als dat iets uit maakt).
3. Kies vechten, selecteer leger, vecht handmatig (zal wel niets uitmaken hoe je wint, maar voor de volledigheid)
4. Na winst krijg je een schermpje om levens terug te kopen, click "ga terug naar de provincie".
5. Dan krijg je hoeveel tent-punten je hebt gekregen (1e scherm 1e post), type "c" (city, als afkorting om naar de stad te komen)
6. Krijg hetzelfde tent-punten scherm, maar met de stad op de achtergrond, waarbij je het tent-punten schermpje niet meer dicht kunt klikken.

Elke keer als ik het probeer krijg je het vreemde gedrag (ie 5/5).



Andere informatie:

Operating system: Linux Fedora
Elvenar: v1.60.5-(bfa88ceef) (2018-08-16 8:53)
Browser: Google Chrome, Version 70.0.3521.2 (Official Build) dev (64-bit)
Flash: 31.0.0.96 (64-bit)

Bedankt voor de aanvullende omschrijving, zojuist dit probleem kunnen reproduceren. Deze melding krijgt de status bevestigd en wordt doorgegeven.
 
Geen idee, ben voor deze week al klaar met toernooi, zal het volgende week proberen. Voor wat het waard is, ik heb geen fix ervan gezien in de release notes sindsdien,
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Check, het probleem was dat ik het met Automatische gevechten probeerde, terwijl dit probleem er alleen is als je handmatig vecht.

Aangemeld met nummer ONYX-24456!
 
Bovenaan