• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Opgelost Chat valt steeds uit

DeletedUser1691

Guest
Niet allean de chat, de hele server is overbelast. Kom alleen zonder problemen in m'n stadje. De provincie en techtree zijn niet tot nauwelijks te bereiken. Innen van goederen heeft daarnaast een vertraging van 1-2 seconden.
 

DeletedUser1592

Guest
Zoals bekend wordt de nieuwe chat momenteel op de Beta uitgetest en is hier dus nog niet actief. Tot het moment dat de nieuwe chat live zal worden geimplementeerd, zullen we dus nog met chat problemen te maken hebben. Uiteraard begrijpen we dat dit niet is wat jullie willen horen. Feit blijft dat er wel een einde aan de problemen zal komen, alleen kunnen wij nog niet met zekerheid zeggen of dit al bij de volgende release zal zijn. We zouden graag iets anders mededelen, maar helaas is dat nu nog niet mogelijk.
 
maar een reset lost het probleem toch steeds op? Zit dus eigenlijk vooral daar op te wachten nu ;)
de volgende automatische reset van de chat gebeurd vannacht, heel logisch want dan is het rustiger en hebben er minder mensen last van. Dus ik vrees dat je zal moeten wachten tot morgenochtend, tenzij je een nachtbraker bent :)
 
in het normale bedrijfsleven stond je op straat als je iets niet naar behoren maakt, ik ben in ieder geval wel klanten kwijt als ik ondeugdelijk materiaal lever.
dus herhaal
Shame on you all
 

DeletedUser3012

Guest
Ja, heel leuk, zo'n bevestigd, maar ik heb er nu echt een nodig, een chat, dus hup met die fix
 
en als het alleen die chat was maar er zijn nog bijkomende zaken als geen fabrieken aan kunnen zetten, geen burenhulp kunnen doen en die 2 hebben echt niets met de try-out op Beta van doen want dat staat los van kletsen om van traagheid in het spel maar te zwijgen.
 

DeletedUser1592

Guest
en als het alleen die chat was maar er zijn nog bijkomende zaken als geen fabrieken aan kunnen zetten, geen burenhulp kunnen doen en die 2 hebben echt niets met de try-out op Beta van doen want dat staat los van kletsen om van traagheid in het spel maar te zwijgen.
We hebben nog geen support ticket van je mogen ontvangen, over je fabrieken en burenhulp. Misschien toch handig om eens te doen.
 
Waarom altijd als er iets gebeurt waar de chat belangrijk bij is?
Tournooi of events..
Hij kan best vaker stuk zijn, maar als je de chat niet nodig hebt, merk je ook niet dat hij niet werkt.

Als iedereen hem nodig heeft, gebeuren er veel akties, zodat het gemiddeld eerder stuk gaat.
Stel dat de kans 1/1000e dat het faalt per berichtje (beetje grote kans, maar het idee blijft hetzelfde). Bij 10 actieve gebruikers van de chat (990 andere doen iets anders dan chat berichtjes maken) die 1 berichtje sturen per dag, duurt het dan gemiddeld 100 dagen voor hij 'stuk' gaat (over hele lange tijd gemeten). Bij 1000 active gebruikers (de andere 990 doen nu ook chat) gaat het elke dag stuk, gemiddeld (ook over langere tijd gemeten).
Wij beleven het 1e als "zo nu en dan even niet, maar over het algmeen werkt het" en het 2e als "constant stuk". De kans dat het stuk gaat verandert echter niet, het is puur meer spelers die zitten te chatten.
 
We hebben nog geen support ticket van je mogen ontvangen, over je fabrieken en burenhulp. Misschien toch handig om eens te doen.
Helaas wel laat na datum, wat dus aan geeft hoe matig ik het forum helaas nog vind, maar ik zal geen support ticket aanmaken omdat ik het eeuwige standaard antwoord meer dan zat ben fat ik mijn catch moet leeg maken of opnieuw opstarten of andere nonsens die je als gemiddeld pcgebruiker al lang uitgeprobeerd hebt.
Dadelijk met de nieuwe chat (als die er komt in het jaar stilletjes) zal dat probleem hoogstwaarschijnlijk ook niet opgelost zijn en alle problemen die jullie oplossen in release xxx.x zijn problemen waar ik nog nooit last van heb gehad. Sorry maar de echte problemen die er zijn worden te hard gebagatelliseerd
 

DeletedUser1427

Guest
Helaas wel laat na datum, wat dus aan geeft hoe matig ik het forum helaas nog vind, maar ik zal geen support ticket aanmaken omdat ik het eeuwige standaard antwoord meer dan zat ben fat ik mijn catch moet leeg maken of opnieuw opstarten of andere nonsens die je als gemiddeld pcgebruiker al lang uitgeprobeerd hebt.
Dadelijk met de nieuwe chat (als die er komt in het jaar stilletjes) zal dat probleem hoogstwaarschijnlijk ook niet opgelost zijn en alle problemen die jullie oplossen in release xxx.x zijn problemen waar ik nog nooit last van heb gehad. Sorry maar de echte problemen die er zijn worden te hard gebagatelliseerd

Vervelend ik kan hier dan ook geen verzachtende woorden plaatsen die het probleem met de chat verzachten (bagatelliseren kan ook een vorm zijn van dat het probleem milder maken (er is dan ook zeker geen sprake van ontkenning), hoe vervelend dit ook is we kunnen het voor nu niet mooier maken dan het is ;) ), het probleem met de chat is niet opgelost, zoals deze bugmelding aangeeft staat deze bevestigd (dan al wel een tijdje). Zodra dit probleem is opgelost wordt dat met jullie op de gebruikelijke manier meegedeeld via de release note. De echte problemen zijn bekend, dankjewel voor het melden en uiteraard aan de andere spelers die dit melden. Het spel zal altijd problematiek ervaren, een bug vrij spel is helaas niet mogelijk, om bugs in kaart te brengen hebben wij jullie feedback en/of meldingen nodig zodat we werk kunnen maken om deze problemen door te geven, de verwachting is dat de problemen (afhankelijk hiervan) een oplossing mogen ontvangen.

Graag zien we in dit topic dan ook alleen meldingen van problematiek over de chat gericht op een melding, mocht je feedback geven over dit probleem (omdat dit probleem al een tijd speelt), kan je daarvoor terecht op het feedback/discussie topic: Chat: chat ligt er (weer) eens uit. ook een topic die jij hebt aangemaakt.
 
Bovenaan