• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback Elvenar Mobiel

DeletedUser990

Guest
Heb de mobiele versie aangehad paar dagen, maar kon geen kennispunten kwijt.
Burenhulp is wel snel, je gaat gewoon rondje af voor munten.
Maar blij dat ik weer achter pc zit, Elvenar gaat voorlopig weer van mobiel af.
 

DeletedUser1592

Guest
Ik heb inderdaad hetzelfde probleem (Motorola G3, Andoid 6.0.1). Ik heb de app terug gewist :(
Komende week wordt ook de app naar 1.43 geupdate, en is er iets gedaan aan het inladen en dus het blijven hangen. Zeer waarschijnlijk is dit probleem die een aantal mensen ervaren dan opgelost.
 

DeletedUser1751

Guest
Sinds de app er is, wordt er niet meer gelet op welke hulp je vraagt in je stadsnaam (omdat dit niet zichtbaar is). Ik vind het dus maar prut, liever 3 of 4 buren minder hulp maar het juiste, dan 10x verkeerde hulp. Zelfs uit de broederschap wordt er door een deel niet meer goede hulp gegeven. Ga dat maar even oplossen. (gericht aan inno, aangezien ik hierheen werd verwezen door support)
 

DeletedUser990

Guest
Sinds de app er is, wordt er niet meer gelet op welke hulp je vraagt in je stadsnaam (omdat dit niet zichtbaar is). Ik vind het dus maar prut, liever 3 of 4 buren minder hulp maar het juiste, dan 10x verkeerde hulp. Zelfs uit de broederschap wordt er door een deel niet meer goede hulp gegeven. Ga dat maar even oplossen. (gericht aan inno, aangezien ik hierheen werd verwezen door support)

Inno vindt denk ik dat je "een gegeven paard niet in de bek mag kijken"!
 
vraag me echt wel eens af wat er eigenlijk nog over is van alle reacties hier als het uiteindelijk op het bordje van INNO komt, heel weinig echter naar mijn bescheiden mening
 

DeletedUser990

Guest
vraag me echt wel eens af wat er eigenlijk nog over is van alle reacties hier als het uiteindelijk op het bordje van INNO komt, heel weinig echter naar mijn bescheiden mening

Ach zie het zelf net als de kolonisten van Catan.
" Hoofdregels liggen vast rest is hoe fanatiek speel je het."
 

DeletedUser3016

Guest
Als nieuwe ipad speler Elvenar nu een week of 3 gespeeld. Na lovende reacties van PC spelers.

Slim om een nieuw publiek aan te boren. Veel liefhebbers van dit soort games hebben inmiddels een PC onder een dikke laag stof en genieten van snelle opstarttijden op moderne devices. Lang uitgesteld in vergelijking met andere developpers, maar de toekomst en een groot publiek ligt natuurlijk niet bij een PC only game.

Nu is het echter geen zelfstandig spel op een tablet.
Je kunt wat bouwen, incasseren en voortgaan op tijdbalk. Maar dat is geen game. Benieuwd of er op zeer korte termijn wel een reden tot spelen komt. Dan moet er snel aangesloten worden op features uit de PC wereld, anders verlies je die nieuwe tablet en phone generatie in no time!

Wat mist (top 3)?
1. Evenementen. Leuke mail en aankondiging, maar voor ipad only geen optie. Foutje...?
2. Een reden om een magische academie neer te zetten (doet nu niks en geen toelichting ingame) of te uppen. Ik kan in wiki of forum wel lezen wat het is, maar op tablet doet het niks...
3. Geheime oude wonderen: wel ontsluiten in tijdbalk, maar geen menu om gebouwen in te openen of te plaatsen? Ai...

Ik wacht het nog even af. Het zou mooi zijn als er een tijdschema voor ontwikkelingen voor de App beschikbaar komt. Suc6 daarmee en ik hoop op een snelle update!
 

DeletedUser2226

Guest
Bij mij loopt de app steeds vast als ik burenhulp geeft. Steeds bij de 5e/6e/7e speler ongeveer.

Verder ben ik heel blij dat de app er is. Jammer dat niet alle functionaliteit erop zit, maar ik vind het vooral heel handig dat ik overdag mijn eenhedenproductie kan blijven aanvullen en mijn KP's kan besteden (ik ben niet in binnen 10 uur weer thuis van mijn werk).
De burenhulp (als die goed zou werken) vind ik echt een vooruitgang (veel sneller). Ik hoop dat hetzelfde menu snel beschikbaar wordt in de browserversie.
 

DeletedUser469

Guest
Ik heb niet veel tijd om op het forum te kijken, maar strand nu even bij dit onderwerp. Het verbaast mij dat er zoveel negatieve reacties zijn over de app.

Nee, de app is nog niet compleet. Dat was de app van FoE ook niet meteen, maar is nu al een tijdje volledig. Ik zie op de Elvenar-app in korte tijd veel updates verschijnen, dus heb er veel vertrouwen in dat het ook hier wel goed zal komen en dat we over een tijdje ook toernooien en events zullen kunnen doen.

Ik lees dat bij enkelen de boel vastloopt of dat er andere problemen zijn, maar dat ligt over het algemeen toch aan de kwaliteit van de telefoon/tablet, niet aan de app. Van meerdere spelers hoorde ik dat de boel niet goed werkte op een oude telefoon, maar na verandering van telefoon werkte het perfect.

Burenhulp: super! Sneller kan gewoon niet. Inderdaad, er is geen stadsnaam waar je kunt zien wat iedereen wil, maar dat is snel opgelost. In onze BS houden degenen die de app gebruiken (en dat aantal groeit) op een simpel kladje of bestandje eenmalig bij wat iedereen wil aan hulp en vervolgens doet een mailtje de rest. Daarin vermelden degenen die van hulp veranderen even wat zij willen en de app-gebruikers houden hun lijstje bij. It's simple :)

Persoonlijk denk ik dat de app niet als zelfstandig moet worden gezien, maar als aanvulling. Zelf vind ik het ideaal mijn stadje bij te kunnen houden op de momenten dat ik niet thuis ben, zeker als dat voor langere tijd is. Burenhulp geven was soms een klein drama ivm tijdgebrek, nu totaal geen probleem meer.

En het sociale aspect: is nog even hard aanwezig. Je kunt nu zelfs veel meer bijblijven met de chat via je telefoon. Als ik op de pc inlog zijn er altijd meer dan 100 berichten. Maar typen vind ik persoonlijk fijner via de pc, dus alleen daarom al zal ik nog veel op de pc blijven spelen, ook als straks alles mogelijk is. Stadjes krijg je niet meer te zien dmv de app-BH, maar iemand die dat sociale aspect belangrijk vindt, zal tóch wel via de pc de stadjes van anderen blijven opzoeken. Om te kijken wat iemand er van gemaakt heeft, of wat je er van kunt leren.

Al met al, een enthousiaste en dankbare elvenar app-gebruiker :)
 
Ik heb even gezocht maar kan het antwoord (niet zo snel) vinden, dus bij deze de vraag in de hoop dat iemand het wel weet :)
Als je in een evenements-opdracht zit om hamertjes (voorraden) te verzamelen en je geeft via de app burenhulp, worden de hamertjes dan meegeteld voor die opdracht? Aangezien het evenement niet in de app te zien is...
 

DeletedUser469

Guest
Ik heb even gezocht maar kan het antwoord (niet zo snel) vinden, dus bij deze de vraag in de hoop dat iemand het wel weet :)
Als je in een evenements-opdracht zit om hamertjes (voorraden) te verzamelen en je geeft via de app burenhulp, worden de hamertjes dan meegeteld voor die opdracht? Aangezien het evenement niet in de app te zien is...

Klopt, deze worden idd meegeteld. Helaas maar 1 keer natuurlijk, omdat je de opdracht via je telefoon niet af kunt vinken en dus ook de volgende opdracht niet kunt zien.

Kwestie van geduld voordat de events ook zichtbaar zullen zijn vermoed ik, omdat tijdens één van de vorige events een proef is gestart op de app. Het event was toen tijdelijk te zien en te doen.
 

DeletedUser222

Guest
Helaas maar 1 keer natuurlijk, omdat je de opdracht via je telefoon niet af kunt vinken en dus ook de volgende opdracht niet kunt zien.

Misschien de opdrachten uitprinten en deze bij je houden. Kun je met je telefoon overal waar je maar bent de opdrachten doen.
 

DeletedUser469

Guest
Misschien de opdrachten uitprinten en deze bij je houden. Kun je met je telefoon overal waar je maar bent de opdrachten doen.

Helaas kan dat niet, omdat je de oude opdracht niet kunt afvinken (alleen de gereedschappen of materialen worden automatisch bij de 'onzichtbare' opdracht opgeteld). Maar je kunt dus geen nieuwe opdracht accepteren.

Maar wat jij misschien bedoelt, is dat je sommige opdrachten van tevoren al klaar kunt zetten. Die acties kun je natuurlijk al wel doen en idd via de app. Van tevoren al wat fabrieken en werkplaatsen bouwen en alles aanzetten, dat wat je op de pc ook doet. Als de opdrachten klaar zijn dan indien mogelijk stukjes weg weghalen, want het zal niet voor het eerst zijn dat je in je enthousiasme in 1 veeg de hele opdracht int. Dat gebeurt mij op de pc helaas ook nog te vaak :(
 

DeletedUser1391

Guest
ik vind de app heel handig, vooral bij burenhulp verlenen! Maar ik kan deze al enkele dagen niet meer laden op mijn smartphone (ben recent veranderd naar een nieuwer model dan de vorige), blijft hangen op scherm 5/12 (of zoiets?); Vind ik best wel jammer, want de app is vooral heel gemakkelijk om vanop mijn werk de gewone gang van zaken te blijven doen. Ik vind het jammer dat je er met events eigenlijk weinig mee bent, maar ach, dan neem ik toch wel gauw terug de pc zeker? ;-)
 

DeletedUser469

Guest
/@NightElfsArt: ik kan me herinneren dat ik dit ook eens had, hij bleef idd staan op 5/12. Dit heb ik in totaal 2x gehad en beide keren bleek dat er een update gaande was. Daarna deed de app het gewoon weer. Zo niet, moet dit vast op te lossen zijn via een helpdesk.

Ja, het zou leuk zijn als ook de events via de app te doen waren, zeker omdat deze veel tijd in beslag kunnen nemen. Maar ik denk dat dat nog wel komt. Het is zoals met alles als je Elvenar speelt: ladingen geduld hebben ;)
 

DeletedUser1427

Guest
ik vind de app heel handig, vooral bij burenhulp verlenen! Maar ik kan deze al enkele dagen niet meer laden op mijn smartphone (ben recent veranderd naar een nieuwer model dan de vorige), blijft hangen op scherm 5/12 (of zoiets?); Vind ik best wel jammer, want de app is vooral heel gemakkelijk om vanop mijn werk de gewone gang van zaken te blijven doen. Ik vind het jammer dat je er met events eigenlijk weinig mee bent, maar ach, dan neem ik toch wel gauw terug de pc zeker? ;-)

De app heeft recentelijk een hotfix update gehad die dit probleem moest verhelpen, de nieuwste versie van Elvenar is dan ook: 1.44.2 die deze fix met zich meebrengt die het probleem met het laden (vast blijft steken op 5/16) opgelost zou moeten hebben. Mocht je als app gebruiker dit probleem ervaren adviseren wij om te kijken of er een update beschikbaar is die de app naar 1.44.2 brengt.
 

DeletedUser1391

Guest
De app heeft recentelijk een hotfix update gehad die dit probleem moest verhelpen, de nieuwste versie van Elvenar is dan ook: 1.44.2 die deze fix met zich meebrengt die het probleem met het laden (vast blijft steken op 5/16) opgelost zou moeten hebben. Mocht je als app gebruiker dit probleem ervaren adviseren wij om te kijken of er een update beschikbaar is die de app naar 1.44.2 brengt.
De app is versie 1.44.2 maar blijft hangen op 5/16. Ik heb reeds mijn toestel herstart en nagekeken of er nog een update beschikbaar was. Kan het nog ergens aan liggen? (hiervoor werkte de app wel)
 
Bovenaan