• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Wereldkaart: zijn de toernooigevechten lastiger bij bonus goederen?

DeletedUser1326

Guest
Even een vraagje, het vorige toernooi vond ik het aut. vechten makkelijker dan nu.....ligt dat aan mij of is het zo dat de toernooien moeilijker zijn als het om je bonus relikwieën gaat?
 

DeletedUser

Guest
@irisschoffie Denk dat het maar zo lijkt. Ik had even moeite om in het vorige toernooi te komen (was mijn bonus), maar daarna ging het juist heel goed. Deze keer andersom. Begin ging goed, nu wordt het lastiger. Ben daarom maar handmatig aan het vechten, minder verliezen van troepen
 
Het ene toernooi is moeilijker dan de andere. dit toernooi is 1 van de lastigere.
Je hebt gewoon pech dat dit net dit je bonusprovincie is.

Veel suc6 in het toernooi.
 

DeletedUser472

Guest
Het ene toernooi is moeilijker dan de andere. dit toernooi is 1 van de lastigere.
Je hebt gewoon pech dat dit net dit je bonusprovincie is.

Veel suc6 in het toernooi.

mag ik vragen welke provincie voor toernooien jij het makkelijkst vind momenteel doe ik enkel alleen men bonus goederen toernooi dus heb nog niet meteen ervaring met elke provincie maar mischien handig voor iedereen dus welke vind jij makkelijker en welke moeilijker
 
Goede vraag,

Eerlijk gezegd moet je even het antwoord schuldig blijven, het is niet dat ik niet weet welke lastiger en makkelijker zijn, maar dat ik dit niet kan koppelen aan een bepaald type provincie.
Daarnaast zijn er een aantal zaken goed veranderd, de tovenares is bv de tovenares niet meer, defensieve calculaties zijn recent in de prullebak gemikt door wiskunde waarvan een hond geen brood eet, toernooien zijn minder moeilijk geworden, mensen krijgen vanaf woensdag de beschikking over een fatsoenlijke lange afstandseenheid, en elven hebben nu toegang tot hondjes.
Als laatste wordt vanaf woensdag de trainingstijd van de troepen gerepareerd.


bv het volgende toernooi, edelsteen. deze was heel goed te doen met tovenaressen en golems (en af en toe een boogschutter in de mix)
Ik moet nu echt na gaan denken hoe ik dit volgende week ga aanpakken en zal dat eerst met anderen overleggen.

Helaas is de ervaring van 8 weken geleden nu totaal niet meer bruikbaar, door al deze veranderingen

Wel vond ik de toernooien waarbij je treanten inzet aan jou kant tegen die van de computer van de afgelopen cyclus(9 toernooien) het makkelijkst.
 

DeletedUser1326

Guest
thnx voor de reactie's!
het zelf vechten laat ik voor wat t is....ben ik echt niet goed in, misschien in de toekomst eens leren
 

DeletedUser1063

Guest
Goede vraag,

Eerlijk gezegd moet je even het antwoord schuldig blijven, het is niet dat ik niet weet welke lastiger en makkelijker zijn, maar dat ik dit niet kan koppelen aan een bepaald type provincie.
Daarnaast zijn er een aantal zaken goed veranderd, de tovenares is bv de tovenares niet meer, defensieve calculaties zijn recent in de prullebak gemikt door wiskunde waarvan een hond geen brood eet, toernooien zijn minder moeilijk geworden, mensen krijgen vanaf woensdag de beschikking over een fatsoenlijke lange afstandseenheid, en elven hebben nu toegang tot hondjes.
Als laatste wordt vanaf woensdag de trainingstijd van de troepen gerepareerd.


bv het volgende toernooi, edelsteen. deze was heel goed te doen met tovenaressen en golems (en af en toe een boogschutter in de mix)
Ik moet nu echt na gaan denken hoe ik dit volgende week ga aanpakken en zal dat eerst met anderen overleggen.

Helaas is de ervaring van 8 weken geleden nu totaal niet meer bruikbaar, door al deze veranderingen

Wel vond ik de toernooien waarbij je treanten inzet aan jou kant tegen die van de computer van de afgelopen cyclus(9 toernooien) het makkelijkst.
Ik zet bij alle toernooien treanten in. In principe win ik daarmee vrijwel elk toernooi. Kost wel veel treanten, maar is wel mogelijk.
 

DeletedUser990

Guest
Heb me sinds gisteren weer verdiept, nou ja gekeken naar het vechten.
Dacht laat ze eerst maar alles doorvoeren.
Nu staat er bij de kazerne mooie vraagteken met uitleg gevechten. Maar:
Als ik het simpel( voor mij) houd begrijp ik:
Blauw neutraal tegen blauw wint groen en paars verliest bruin en goud.
Groen neutraal groen wint paars en bruin verliest goud en blauw.
etc.
Weet dat Crazy daar mooier lijstje van kan maken, maar klopt mijn redenering?

Heb dus net een opstelling gemaakt met kleurenschema door op I te drukken en kijken.
Mijn troepen 48 tegenstand 58.
Automatisch spelen aangezet; ik 5 tegenstander 4 in 6 rondes alles verloren.
Afkopen is vlugger en simpeler.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser1063

Guest
Heb me sinds gisteren weer verdiept, nou ja gekeken naar het vechten.
Dacht laat ze eerst maar alles doorvoeren.
Nu staat er bij de kazerne mooie vraagteken met uitleg gevechten. Maar:
Als ik het simpel( voor mij) houd begrijp ik:
Blauw neutraal tegen blauw wint groen en paars verliest bruin en goud.
Groen neutraal groen wint paars en bruin verliest goud en blauw.
etc.
Weet dat Crazy daar mooier lijstje van kan maken, maar klopt mijn redenering?

Heb dus net een opstelling gemaakt met kleurenschema door op I te drukken en kijken.
Mijn troepen 48 tegenstand 58.
Automatisch spelen aangezet; ik 5 tegenstander 4 in 6 rondes alles verloren.
Afkopen is vlugger en simpeler.
Ik gebruik alleen maar treants. Vecht vrijwel niet automatisch, want dat is nadelig.
De theorie kun je gerust vergeten. De vijandige legers zijn talrijker en groter dus jouw
strategie wordt direct in de kiem gesmoord. Ik houd me daar tenminste niet aan.
 
Heb me sinds gisteren weer verdiept, nou ja gekeken naar het vechten.
Dacht laat ze eerst maar alles doorvoeren.
Nu staat er bij de kazerne mooie vraagteken met uitleg gevechten. Maar:
Als ik het simpel( voor mij) houd begrijp ik:
Blauw neutraal tegen blauw wint groen en paars verliest bruin en goud.
Groen neutraal groen wint paars en bruin verliest goud en blauw.
etc.
Weet dat Crazy daar mooier lijstje van kan maken, maar klopt mijn redenering?

Heb dus net een opstelling gemaakt met kleurenschema door op I te drukken en kijken.
Mijn troepen 48 tegenstand 58.
Automatisch spelen aangezet; ik 5 tegenstander 4 in 6 rondes alles verloren.
Afkopen is vlugger en simpeler.

Helaas is de simplificatie van het gevechtsysteem helaas een fiasco, "goed" volgens de lijst is vaak helemaal niet zo goed.

Kan je aangeven waar het gevecht plaatsvond? (wereldmap/toernooi)
En welke tegenstanders en wat jouw gekozen troepen waren?
 

DeletedUser990

Guest
@CrazyWizard Het was de 1e provincie van dit toernooi, meest rechtse. Was wel 58 tegen 48 maar dacht 1 man extra moet kunnen.
Het was ;boogschutter, 2x abt,1 steenling. Mijn opstelling: Cerberus II , Granieten Golem 2x, elite boogschutter,Darrenberijder!

Zelf denk ik dat ik de wapenkamers, kazerne moet uitbreiden en opwaarderen. Maar de ruimte en straks weer scharrelen met ruimte dus dacht wacht wel tot boselven dan MOET alles echt omgegooid worden.
 
Hoi Marjan, 5x zwaardvechter of nog beter 5 x cerberus moet normaal gezien ruim voldoende zijn.
Je hebt een te moeilijke combinatie gezocht, de nieuwe eenheden kan je het beste schuwen tot zijn een level 3 versie krijgen een darrenberijder is gewoon te slecht op dit moment.

Heb even gezocht waar ik een vergelijkbaar gevecht op een vergelijkbaar nivo kwa troepen aan mijn kant kon vinden dit was lasttig dus heb even gekozen voor een hoofdstuk 5 account op beta, dus de plaatjes zijn in het engels.
upload_2016-12-8_17-28-29.png

upload_2016-12-8_17-29-32.png

upload_2016-12-8_17-30-19.png


Zowel Zwaarvechters als cerberus werken, echter heeft de cerberus meestal minder hinder van slechte mappen. en zijn de verliezen vaak iets kleiner.

Bij wat moeilijkere gevechten kies je voor manueel, je valt daarbij de boogschutter en tovenaars slechts 1 keer aan en legt je focus dan op de steenling(en)

Mocht je een bolwerk hebben die gratis zwaardvechters levert of kan je zwaardvechters veel sneller trainen dan is de combinatie 1 zwaard 4 cerberus zeer interressant., omdat de zwaardvechter een hoger initiatief heeft dan de cerberus zal het spervuur van de tgenstander zich voornamelijk op die ene eenheid met zwaardvechters focussen en krijgen je hondjes vrij spel.

Probeer op de autocombat je troepenkeuze eenvoudig te houden (niet meer dan 2 soorten) de AI is te dom om iets met je slimme combinatie te doen. combinaties van 3 of meer werken enkel en alleen bij manueel vechten waarbij jij je slimheid gebruikt.
 

DeletedUser990

Guest
Bedankt voor de uitleg. Snap hem, vooral de zinsnede dat ik mijn slimheid moet gebruiken. Had hem eerst gewoon opgestart en dacht toen, kijken hoe je moet vechten! Maar had het zelf uiteindelijk beter gedaan.
Dus blijf ik even oefenen en mijn slimheid gebruiken.:)
 

DeletedUser1063

Guest
Interessant. Moet ik zeker ook eens proberen.
Dank je CrazyWizzard :cool::cool::cool:
 
Bedankt voor de uitleg. Snap hem, vooral de zinsnede dat ik mijn slimheid moet gebruiken. Had hem eerst gewoon opgestart en dacht toen, kijken hoe je moet vechten! Maar had het zelf uiteindelijk beter gedaan.
Dus blijf ik even oefenen en mijn slimheid gebruiken.:)
*thumbs up*

Het zelf vechten wordt snel saai omdat het vaak een repetietie van zetten is, het is echter in het begin wel zeer leerzaam, je ziet namelijk snel wat wel en niet werkt, en vaak ook waarom het wel of niet werkt, hierdoor kan je ook op de autocombat betere keuzes maken.

Alvast veel vecht leer-plezier.
 
Bovenaan