• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Browser: een tijdelijke oplossing voor Firefox flash problemen.

DeletedUser1603

Guest
Onlangs heeft Mozilla Firefox een nieuwe update uitgebracht, deze update kan nogal vervelende conflicten geven met de laatste versie van Flash. Dit kan leiden tot zichtbare bugs, problemen met het laden van pagina's en algemene prestatieproblemen van de pc. Het is probleem is een functie die Mozilla in deze laatste versie heeft ingebouwd. Er is een manier om deze op te lossen, maar heel mooi is ie niet. Daarvoor moet je deze stappen ondernemen om het probleem te omzeilen (althans tot nu toe, laten we hopen dat dat zo blijft):

* In Firefox, type in de URL-balk: about:config en druk daarna op enter.
* Je krijgt een waarschuwing dat je alleen door moet gaan wanneer je weet wat je doet, accepteer deze en ga verder.
* Zoek naar: “dom.ipc.plugins.asyncdrawing.enabled
* Deze instelling heeft standaard de waarde “true” (dus: “ingeschakeld”)
* Om het probleem op te lossen moeten we deze uitschakelen. Je kunt dat doen door er dubbel op te klikken.
* Wanneer de instelling is uitgeschakeld (“false”), kun je Elvenar (en het forum) opnieuw starten, en de werking zou weer goed moeten zijn.

Mocht je deze stappen ondernemen, let dan wel dat dat altijd voor eigen risico is!
Succes ;-)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser234

Guest
Het kan veeeel makkelijker, gewoon andere browser gebruiken dan Firefox. :)
 
dan heb ik toch een vraag, ik speel met beide, zowel chrome als firefox
is handig als je met twee acc. speelt. chorme is mijn hoofdbrowser
welke raden jullie dan aan en is redelijk stabiel
 

DeletedUser47

Guest
dan heb ik toch een vraag, ik speel met beide, zowel chrome als firefox
is handig als je met twee acc. speelt. chorme is mijn hoofdbrowser
welke raden jullie dan aan en is redelijk stabiel
Je bedoeld een tweede redelijk stabiele browser?
Als dat zo is heb ik aantal keer opera voorbij zien komen, maar daar ik heb ik geen ervaringen mee.
 
Opera is Chromium based tegenwoordig, draait dus op de Open Source versie van Chrome met een aantal andere toevoegingen. Flash crasht er ook in, een paar keer per dag, de frequentie lijkt afgenomen, nu is het nog maar een keer of 2.
 
In Opera werken momenteel alleen de chat, de markt via menu, en herhaalbare opdrachten...
Firefox werkt iets beter, een grote stad laadt er zeer traag in plaats van niet zoals in Opera. De chat is er ook met vertraging, die werkt dan weer wel in Opera.
 
Ik gebruik gewone firefox en firefox-nightly in windows 10 en in windos7 beide geen probleem met flash v23.0.0.207.
Alleen ik gebruik geen cache in flash geblokkeerd en uit.
Je kan beide gfx opties in het spel nog op laag zetten en kijken of het dan wel snel laad.
 
instellingen én algemene instellingen, OK, gevonden, thanks!

Hoop dat je er wat aan hebt er zijn wel eens meer problemen na een update en dan helpt soms al alleen de cache legen.
Ik heb hem uit omdat ik zo een snelle internet verbinding heb dat het ook zonder cache gaat en tegenwoordig heeft iedereen zowat snel internet dus.
 

DeletedUser

Guest
Vraag me af of het uberhaupt wat uitmaakt. Staat gewoon op allow bij mij maar onder algemene instellingen staat dat innogames 0 bytes gebruikt.
 

DeletedUser572

Guest
Het nadeel van Chrome zijn die strepen in het beeld wanneer je in of uitgezoomd ben. Deze krijg je voornamelijk op de wereldmap en andere vensters. Ik gebruik Chrome op de laptop (met hdmi op een tv) omdat ik uit wou zoomen. :D

Firefox gebruik ik voor de rest omdat Firefox > Chrome (google) in many ways.
 
Bovenaan