• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

<onvoldoende bespreking> behoud van het huidige vechtsysteem

DeletedUser448

Guest
Het schijnt dat de balans in het spel weg is doordat een aantal spelers te veel of te weinig provincies hebben vrijgespeeld voor het hoofdstuk waar ze zich bevinden. Dit moet voorkomen worden:
*door de schatkist aan het eind van een hoofdstuk in de onderzoeksboom, die voorkomt dat je doorgaat als je te weinig provincies hebt vrijgespeeld. ;
*door het toevoegen van speciale kosten bij het onderhandelen zoals de orken zodat je niet te ver vooruit kunt onderhandelen;
* en binnenkort door veranderingen in het gevechtssysteem zodat je niet meer kunt vechten. zonder meer te verliezen dan bij handel.

Is het niet veel makkelijker om gewoon ook een maximaal aantal provincies aan een hoofdstuk te koppelen? Na het behalen van het maximale aantal vrijgespeelde provincies is het niet meer mogelijk te onderhandelen of te vechten. Dan hoeft het vechten niet om zeep gebracht te worden en hoeft er geen slavenhandel in vorm van orken plaats te vinden. Jammer voor de spelers die al veel te veel ( volgens de programmeurs dan) provincies hebben vrijgespeeld, maar die wordt het binnenkort toch al onmogelijk gemaakt verdere provincies vrij te spelen.
 

DeletedUser1105

Guest
en zo houdt de kleine(re) speler toch nog een beetje spelplezier over doordat het toch nog iets of wat mogelijk is om vooruit te komen... Lijkt me een sterk idee kalf, alleen denk ik dat het al verdronken is en de devs er geen oren naar gaan hebben!
 
Ik heb in de eerste hoofdstukken enkele provincies te veel vrijgespeeld, maar dat lost zichzelf op want vervolgens kon ik de aanwezige vijanden in volgende provincies niet meer verslaan, en moest ik een tijd zonder verdere vorderingen in de provincies spelen. Nu hetzelfde op einde hoofdstuk 4 heb ik er 1 te veel voor de volgende korting verkenner aan begin hoofdstuk 5, en ik raak geen stap vooruit tot ik de troepen-upgrades heb helemaal aan het eind van dit actieve hoofdstuk waar ik nu in zit. Ik zie het nut niet van de voorgestelde veranderingen, behalve dat ze geld moeten opbrengen voor inno.
 

DeletedUser889

Guest
Ik zit in hoofdstuk 8, orks en kobolden. Voor dit hoofdstuk moest je minstens 160 provincies hebben vrijgespeeld. Op dit moment heb ik 311 provincies vrijgespeeld. (Ik ben nu bijna aan het einde van het hoofdstuk.) Nog 2 provincies en dan heb ik ring 12 helemaal vrijgespeeld en ga ik door naar ring 13. Dat je nu orks moet verhandelen maakt mij niks uit. Soms koop ik een gevecht af, soms vecht ik ervoor. Mijn punt is dat is dat ik niet afgeremd wordt en gewoon vrolijk verder ga. Ik kan nu alvast stadsuitbreidingen en provincie uitbreidingen gaan sparen voor het volgende hoofdstuk. Ik denk dat de kleinere spelers meer gestraft/beperkt worden door deze maatregel dan de grotere spelers.
 

DeletedUser1143

Guest
Ik zit in hoofdstuk 8, orks en kobolden. Voor dit hoofdstuk moest je minstens 160 provincies hebben vrijgespeeld. Op dit moment heb ik 311 provincies vrijgespeeld. (Ik ben nu bijna aan het einde van het hoofdstuk.) Nog 2 provincies en dan heb ik ring 12 helemaal vrijgespeeld en ga ik door naar ring 13. Dat je nu orks moet verhandelen maakt mij niks uit. Soms koop ik een gevecht af, soms vecht ik ervoor. Mijn punt is dat is dat ik niet afgeremd wordt en gewoon vrolijk verder ga. Ik kan nu alvast stadsuitbreidingen en provincie uitbreidingen gaan sparen voor het volgende hoofdstuk. Ik denk dat de kleinere spelers meer gestraft/beperkt worden door deze maatregel dan de grotere spelers.

t probleem is , dat dit juist nu mogelijk is. je kan vrolijk verder met provincies onderzoeken en vrijspelen. Maar na de update die komen gaat waarin het hele gevecht gebeuren op de schop gaat is dit onmogelijk geworden , puur omdat de onderhandelingskosten veel hoger worden en het hele vechten in provincies die al veel verder liggen dan de devs voor jou willen niet meer haalbaar zijn om te winnen.
Spelers die dus minder ver zijn dan jou zullen die hoeveelheid provincies nooit gaan halen als ze op het zelfde punt in de onderzoeksboom komen als waar jij nu zit. Voor jou gaat dit dan inhouden dat je een hele lange poos niks meer kan op de wereldmap omdat je nu al zover bent en die ring 13 waarschijnlijk onmogelijk gaat worden om vrij te spelen op dit punt in je spel.
Dus door de update word je gedwongen tot niks doen , terwijl ze je tot nu toe altijd gemotiveerd hebben om lekker verder te gaan en daar word je nu voor afgestraft.

Zo begrijp ik het tenminste.
 
Natuurlijk is dat te ver zijn grote kwats, en wordt nu als bogusreden opgevoerd.
In de afgelopen 2 jaar is er helemaal niets aan gedaan.(sterker nog het tegenovergestelde met de nieuwe versnelde scouts de verhoogde muntencapaciteit) maar na 2 jaar is het ineens een probleem geworden.

Wat er gebeurt is is dat iemand besloten had dat er meer betaalde uitbreidingen moesten komen, daardoor werd de koppeling met het stadhuis losgelaten(1 per stadhuislevel) en van 19 verhoogd naar 33. dit is pas recent gebeurd

versie 1.11 2 augustus 2016
  • Premium stadsuitbreingen zijn niet langer gekoppeld aan het level van je stadhuis. Het totale aantal uitbreidingen (33) is nu direct te kopen
Echter wie gaat deze kopen?
De balans was altijd de wereldmap + stadhuisuitbreidingen, maar nu zijn er ineens 14 uitbreidingen bijgekomen.
Nu is de balans verstoord want wij hadden die 14 uitbreidingen via de wereldmap nooit mogen hebben want anders kan mr verkoper die 14 nieuwe stadsuitbreidingen niet verkopen.

als de balans al verstoord is is dat door toedoen van mr verkoop. en in plaats van 200.000 gebruikers lastig te vallen moeten ze die dwaas maar een schop onder zijn reet geven.

Want dat deze maatregelen nodig zijn om de "balans" te verbeteren is natuurlijk eersteklas onzin, je introduceert eerst een kwaal en in plaats die te genezen kom je met draconische maatregelen om de gevolgen van die kwaal tegen te gaan.

De omgedraaide wereld.
 

DeletedUser

Guest
Tja met mijn grote Ork-stad zit ik op de max van het aantal uitbreidingen dat ik kan plaatsen, en idd nog een beetje opgespaard voor het volgende hoofdstuk. Dus daar hoef ik eigenlijk niet meer te vechten voor uitbreidingen.
In mijn kleinere Dwergen-stad zit ik nog lang niet aan de max uitbreidingen, en daar zal ik straks een groot probleem gaan krijgen. De verplichte uitbreidingen voor het kistje voor de Feeën zal ik nog wel halen, maar daarna wordt het toch echt problematisch en bestaat er een serieuze kans dat ik vast ga lopen op niet genoeg uitbreidingen voor het volgende hoofdstuk. Ik ben absoluut niet van plan om uitbreidingen te gaan kopen! Dan stop ik er maar mee.
Ik vraag mij wel af waarom er voorbereiden zijn getroffen, om nog straks nog meer uitbreidingen te plaatsen, als er gesteld wordt dat we er eigenlijk al teveel hebben
Ik vraag mij ook af waarom we steeds gestimuleerd worden om door te gaan met provincies veroveren (via quests en evenementen-quests), om dan vervolgens te horen te krijgen dat we er teveel hebben :rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:
De logica van Innogames is ondoorgrondelijk geworden, maar ze bederven daarmee wel het spelplezier van vele trouwe en enthousiaste spelers.
 

DeletedUser889

Guest
t probleem is , dat dit juist nu mogelijk is. je kan vrolijk verder met provincies onderzoeken en vrijspelen. Maar na de update die komen gaat waarin het hele gevecht gebeuren op de schop gaat is dit onmogelijk geworden , puur omdat de onderhandelingskosten veel hoger worden en het hele vechten in provincies die al veel verder liggen dan de devs voor jou willen niet meer haalbaar zijn om te winnen.
Spelers die dus minder ver zijn dan jou zullen die hoeveelheid provincies nooit gaan halen als ze op het zelfde punt in de onderzoeksboom komen als waar jij nu zit. Voor jou gaat dit dan inhouden dat je een hele lange poos niks meer kan op de wereldmap omdat je nu al zover bent en die ring 13 waarschijnlijk onmogelijk gaat worden om vrij te spelen op dit punt in je spel.
Dus door de update word je gedwongen tot niks doen , terwijl ze je tot nu toe altijd gemotiveerd hebben om lekker verder te gaan en daar word je nu voor afgestraft.

Zo begrijp ik het tenminste.

Is dat zo? Ik hoor hier en daar dat het een stuk duurder gaat worden. Waarschijnlijk zal het vechten niet meer gaan lukken heb ik begrepen. En dat het ongeveer 50k aan goederen gaat kosten als je een gevecht wilt afkopen. Ik produceer nu bijna 50k goederen elke 3 uur. Nadat ik mijn edelsteenfabrieken heb ge-upt zal dat naar verwachting rond de 60k per uur worden. Een provincie verkennen duurt in ring 13 minstens 2 en een halve dag. Gaat het dan nog echt onmogelijk worden voor mij om verder te komen? Het zal een stukje moeilijker worden en waarschijnlijk iets langer duren, en dat vind ik terecht, maar onmogelijk denk ik niet. Ik denk juist dat we harder moeten gaan werken om toch een provincie vrij te spelen en dat er helemaal geen sprake is van niks doen.
 

DeletedUser990

Guest
Ach zoals het er nu uit ziet, haal ik dus geen provincieuitbreiding meer, moet er nog 8 hebben.
Maar zat net te kijken naar stadje en dacht als ik toch echt niet verder kan uitbreiden.
Hoe kan ik dan een leuk stadje met boel oude wonders (gaat moeilijker worden) maken in plaats van 100 huizen.
 

DeletedUser448

Guest
Tja Marjan, dat is makkelijk. Gooi er wat diamanten tegenaan voor de slakkenhuizen.
 

DeletedUser990

Guest
Dat is dus de makkelijke, dure weg.
Ik ga echt voor het plezier van roeien met de riemen die ik heb.
Dat zijn er erg weinig.
Maar merk bij Cultuur je hoeft je veld niet vol te hebben staan , goede BS doet erg veel.

p.s. speel niet voor de punten maar echt voor het spel!
 

DeletedUser448

Guest
Ik ben ook niet van de makkelijke weg. Maar schijnbaar wordt er te weinig aan het spel verdient. Waardoor het moeilijker gemaakt wordt nog een leuk vlot spel te spelen zonder provintieuitbereidingen, speciale woonhuizen en fabrieken met diamanten te kopen.
 

DeletedUser990

Guest
Ik bekijk het anders: weet dat het de bedoeling is om diamanten te kopen!
Dus hoever kan ik komen met het spel zonder!
Loopt het spel straks helemaal vast, omdat je niet verder kan zonder diamanten te kopen, dan was het een leuk spel tot zover!

Het is en blijft een spel, ontspanning. Dus geen moeten.
 

DeletedUser448

Guest
Tja, maar ik vind de gevechten een van het leukste element van het spel. Ik heb gevechten geprobeerd op beta en de commentaren van de andere spelers over hun ervaringen gelezen na de veranderingen.......... Dat "het was een leuk spel tot zover" lijkt erg dichtbij te zijn en afscheid nemen is pijnlijk. Ik zou het liever voorkomen en nog lang willen genieten van dit spel door nu veel stof te doen opwaaien.
 
Bovenaan