• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Niet reproduceerbaar Spel loopt vast bij laden grotere steden

DeletedUser1001

Guest
Spelversie: v1.14.6-(119199a) (2016-09-21 11:00)
Spelwereld: Arendyll
Browser + versie: IE 11.0.35
Flash Speler versie: 23.0.0.162
Besturingssysteem: Windows 10 Enterprise 64 bits (UK version)
Schermresolutie: 2048 x 1152
Spelersnaam: Tauriel1
Mensen of Elfen: Elfen

Bij het geven van burenhulp binnen de bs en vooral op de wereldkaart, loopt het spel vast als ik een grotere stad wil bezoeken. Met grotere stad bedoel ik steden die in het Dwergenhoofdstuk of verder zitten.
Ik krijg geen foutmelding, alleen een wit scherm met een uitroeptekentje in het midden. Daarna moet ik 2x refreshen om weer verder te kunnen. De eerste refresh laadt mijn stad nog wel, maar alles is dan nog in slow-motion.

PS: Ja flash cache is leeg gemaakt, browser geschiedenis gewist en computer is up to date. Dus daar ligt het niet aan
 

DeletedUser1031

Guest
Haloha Didi1

Heb juist hetzelfde, is telkens alleen als ik bij de grotere stadjes burenhulp ga brengen, echt vervelend hoor :confused:
En mijn peeceetje is ook echt wel up to date
Kost wel elke avond extra tijd om de buren buiten de BS , te bezoeken

Warme groetjes van Rozenelfje
 
Enterprise edition, die wil ik ook :D
Een aantal leden bij ons in de gilde had hetzelfde probleem en aangezien ik enterprise edition zie ga ik ervanuit dat je computer/browser niet veel uit staat :D

Flash heeft nogal wat geheugen lekjes en op een gegeven moment loopt je toegewezen geheugen aan je browser vol (zeker bij firefox en IE gebruikt dezelfde plugin). heb je al geprobeerd bij problemen even je browser helemaal af te sluiten en opnieuw op te starten?

Het gaat dus niet om je cache maar je computer werkgeheugen (dat deel dat aan je browser is toegewezen) die volloopt. die wordt enkel weer vrijgegeven mits de browser helemaal afgesloten is.

Blijft het probleem dan nog bestaan, of is het dan (voor een tijdje) weg?
Bij de leden in onze gilde was het hiermee opgelost.
 

DeletedUser1001

Guest
@CrazyWizard Maar natuurlijk heb ik na mislukte pogingen mijn browser afgesloten, en zelf mijn pc herstart. Maar het helpt allemaal niets. Ik kom nu trouwens bijna niet meer ingelogd, blijft eindeloos hangen op 22, en als het dan toch uiteindelijk laadt, is alles weer slow-motion, en kan ik het weer opnieuw proberen.
Het ligt volgens mij aan de performance problemen van Elvenar hoor. Heb vandaag voor de lol wat andere games uit zitten proberen (ook andere van Innogames) en daar totaal geen problemen met performance (wel dat ik games niet leuk vind, maar das wat anders he ;))
 
Zou de server uit meerdere servers bestaan? en er 1 van problemen geven?
Kan iemand van innogames uitleggen hoe we kunnen zien op welke (deel)server we zitten?

Het is erg vreemd dat een deel van de spelers hier helemaal niets van merkt en een deel constant problemen heeft.
Dat betekent iig dat het probleem niet serverwide kan zijn.

Ik heb net IE, Firefox en Chrome gebruikt en de eerste 10 spelers bezocht (groter word een stad niet) en wel af en toe een kleine vertraging (2-5 seconden op laadtijd) maar geen enkele crash gehad.

Bij zowel FF als IE die ik dat bij meridia(eerst bezochte speler) de stad eerst word opgebouwd (je ziet eerst 1 voor 1 de achtergrond wonderen opkomen en dan pas de rest)
Vanaf de nr 2 merk ik daar ook niets meer van.

Ik herinner me wel een paar crashes deze week maar dat waren er in 1 of 2 weken tijd 3 of zo, en kan niet meer herinneren wat de precursor was anders dan een wisseling tussen steden.
 

DeletedUser1105

Guest
Crazy ikzelf speel meestal op nl1 en heb hier wel eens een probleem mee, maar niet in die proporties dat het onhoudbaar wordt zoals bij didi. Ik heb weet van een nl0, er zijn er wss meer? misschien is het idd wel zoals je zegt dat de 0 of de andere een beetje kuren heeft...
 

DeletedUser1001

Guest
Spelversie: v1.14.6-(119199a) (2016-09-21 11:00)
Spelwereld: Arendyll
Browser + versie: IE 11.0.35
Flash Speler versie: 23.0.0.162
Besturingssysteem: Windows 10 Enterprise 64 bits (UK version)
Schermresolutie: 2048 x 1152
Spelersnaam: Tauriel1
Mensen of Elfen: Elfen

Bij het geven van burenhulp binnen de bs en vooral op de wereldkaart, loopt het spel vast als ik een grotere stad wil bezoeken. Met grotere stad bedoel ik steden die in het Dwergenhoofdstuk of verder zitten.
Ik krijg geen foutmelding, alleen een wit scherm met een uitroeptekentje in het midden. Daarna moet ik 2x refreshen om weer verder te kunnen. De eerste refresh laadt mijn stad nog wel, maar alles is dan nog in slow-motion.

PS: Ja flash cache is leeg gemaakt, browser geschiedenis gewist en computer is up to date. Dus daar ligt het niet aan

Het nieuwe Elvenar, valt er zo nog te spelen mensen :mad::mad::mad:
uitroepteken.gif
 
Hallo, ik heb hetzelfde probleem. Na een paar buren hulp te hebben gegeven komt de witte bladzijde met uitroepteken in beeld en moet ik om de stad opnieuw opstarten. Alles al leeg gemaakt en elke dag cookies verwijderen ed. maar niks helpt. Soms begint hij te knipperen en word alles blauw of staat de helft er maar of alleen de handjes , erg vervelend en jammer want het is een leuk spel. Groetjes Gerritje59
 

DeletedUser

Guest
Dit spel gebruikt enorm veel geheugen wat Flash betreft. Vooral als je dus je buren gaat bezoeken zie je dat geheugen gebruik flink toenemen. Dit in combinatie met Windows 10 lijdt regelmatig tot crashes. Met Win 7 heb je er iets minder last van maar ook daar gebeurd het als je heel veel buren bezoekt. Wordt gewoon tijd dat ze overstappen op HTML5 ipv Flash.

Geheugengebruikt van de Flash plugin binnen Firefox is bij mij momenteel ~2GB (speel op 2 werelden tegelijk, NL1 en ZZ1). Als ik beide pagina's ververst daalt dit even tot ~1,2GB maar ga ik dan weer buren bezoeken dan loopt het weer hard richting de ~2GB. Binnen Chrome lijkt het geheugengebruik iets minder te zijn maar daar heb je weer andere problemen met Elvenar. :(
 

DeletedUser

Guest
Hoi allemaal,
Ik gebruik sinds gisteren Opera 40.0 als browser en ik moet zeggen dat dat beter gaat. Soms nog wel last van vertragingen (tijd om de flash cache te legen), maar ik word er tenminste niet meer steeds uitgegooid en kan nu zonder problemen burenhulp geven :D

Enkele tips voor degenen die geen Chrome willen gebruiken:
Je kunt Opera downloaden via:
http://www.opera.com/computer/windows
OF
http://www.opera.com/computer/mac
In eerste instantie krijg je als je Elvenar opstart dat je niet de juiste versie van Flash hebt. NIET op de link via Elvenar pagina klikken, want dan krijg je alsnog de verkeerde versie (downgrading). Je moet dan vanuit de browser Opera naar de webpage van Adobe om daar de juiste plugin voor Flash te downloaden.

Download Flash via: https://get.adobe.com/flashplayer/
Let op bij Adobe dat je het vinkje voor Google Chrome uitzet!!!

Veel succes allemaal :):):):)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
even terug halen.

Ik heb nu op meerdere apparaten hierop lopen spelen.
Ook laden steden op mijn hoofdcomputer nu soms enorm traag. (wat oudere GPU, nvidia GT430, 1024mb)
heb ook elke dag op deze pc +- 1 crash

Ik had al eerder opgemerkt dat deze klachten wel erg vaak bij laptops voorkomen. (hebben ook vaak nog shared memory icm wel een fatsoenlijke GPU om het erger te maken)

Ik heb nu sterk het idee dat dit probleem (het crashen en ultra traag laden) aan computers met intel HD grapics als GPU (dit verklaart meteen waarom laptops nogal vaak hiervan last hebben)
en of beperkt video geheugen.
Laptops onder de 700 euro maken eienlijk altijd gebruik van deze "slechte" in de processor gebouwde GPU maak ook de PC processors bezitten deze GPU, al worden ze minder vaak gebruikt, toh verkopen bedrijven PC's zonder een nvidia of AMD GPU.
 
Laatst bewerkt:
Browser meldt dat jullie software de browser vertraagt (lees: bevriest). Mooi. Wanneer het niet speelbaar meer is ga je het wel merken aan de cijfertjes.
 
Bovenaan