• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Gecensureerde woorden

DeletedUser1294

Guest
Oké.. dat p.o.e.p. niet geschreven mag worden in de chat, vind ik vreemd. Vooral omdat orks-p.o.e.p. onderdeel van het spel is. Maar goed, ik kan het enigszins begrijpen.
Echter "s.p.i.n.a.z.i.e." lijkt me niet vulgair of beledigend. Ik ken tenminste niemand die een ander uitmaakt voor "s.p.i.n.a.z.i.e-vreter", tenzij diegene Popeye heet :))
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser1143

Guest
Maar in spinazie staat nazie en dat mag dan weer niet. De censuur is gewoon belachelijk en daar zijn al meerdere topics over. T ziet er niet naar uit dat daar iets in veranderd word.
 

DeletedUser1105

Guest
Maar in spinazie staat nazie en dat mag dan weer niet. De censuur is gewoon belachelijk en daar zijn al meerdere topics over. T ziet er niet naar uit dat daar iets in veranderd word.

Ik ga het voor jou nazien... lukt ook niet :D
en scheldwoorden als gierige jood dan weer wel ;)
 

DeletedUser7

Guest
Mja, ons censuur-systeem is (volgens mij) direct overgenomen van een ander innogames spel, maar het houd geen rekening met woorden die in andere woorden staan. Dus dan krijg je dingen zoals gecensureerde spinazie. Moet zeggen dat het wel een verschrikkelijke groente is, dus misschien dat het daarom gecensureerd is :p
Voor elk woord moet dit dan weer apart aangepast worden, dus vandaar dat er nog vrij veel woorden in staan die gecensureerd worden terwijl dat niet nodig is. Als je woorden niet langer gecensureerd wilt hebben, zul je ze even moeten doorgeven (kan in dit topic of je kunt ze direct naar mij sturen). Desi is echter degene die het moet aanpassen, en hij is op het moment volgens mij erg druk met vertalen. Het zal dus iets langer duren voordat hij alles kan aanpassen :)
 

DeletedUser1143

Guest
Als je woorden niet langer gecensureerd wilt hebben, zul je ze even moeten doorgeven (kan in dit topic of je kunt ze direct naar mij sturen).

Ah oke , ik wist niet dat dit mogelijk was. Ik zal ze eens opsparen tot een leuk lijstje ^^
 

DeletedUser

Guest
One, ik maak een beginnetje: alle beroepen met -therapeut erin, zijn volgens onze censuur erg vieze beroepen die absoluut geband moeten worden ;)
 

DeletedUser1143

Guest
Zou het niet gewoon mogelijk zijn om het woorden IN woorden te blokkeren? Want dat is denk het grootste probleem.
 

DeletedUser448

Guest
waarom censuur? Ik zie het probleem niet dat als ik over de tweede wereldoorlog wil chatten en woorden als Hitler en nazie gebruik. Ook de woorden naakt, poep , pies censureren is toch belachelijk. Als ouders het idee hebben dat kinderen daar niet tegen kunnen, kunnen die een eigen familie broederschap oprichten. Iedere volwassene kan zelf reageren als er iets op de chat staat dat hij/zij vind dat niet door de beugel kan. Ook in onze broederschap is wel eens een speler eruit gegooid die zich niet netjes kon gedragen. En dat heeft de censuur niet kunnen voorkomen. Als je wil schelden of kwetsen houdt censuur je niet tegen. De reactie van je broeders op je handelen zal je eerder laten inzien dat je verkeerd bezig bent.
 
"bitch" in een samenstelling in een spelersnaam die helemaal niet beledigend overkomt, wordt gecensureerd elke keer je die speler wil aanspreken in de chat, is niet zo handig.

@ Smirnoff en kalverliefde, het is 'nazi' zonder 'e' (zelfde als in het Duits, onderwerp ligt gevoelig in dat taalgebied)
 

DeletedUser447

Guest
ik heb eerder gewerkt in andere chatrooms en ook daar werk je volgens een systeem en ook daar kom je woorden tegen die totaal niet gecensueerd zijn maar toch niet toegelaten worden en andere gecensueerde woorden wel weer :)
ik vind het wel humor hebben, maar petje af voor de crew dat die dit aan kunnen passen hoor. want je moet het hele script in een programma veranderen en zo, kortom veel werk.
 

DeletedUser448

Guest
@Aiki Er zijn veel gevoeligheden in communicatie. Ik zie niet in dat het verbieden van een woord die weg neemt. Bovendien is het discriminatie dat nazi en Hitler zijn verboden en dat al die andere verkeerde stromingen en massa moordenaars uit de geschiedenis niet gecensureerd worden, alsof de slachtoffers van die leider en dat regime belangrijker zijn dan slachtoffers van andere foute leiders en regimes. Het is toch belachelijk dat je bijvoorbeeld de n a a k t e of blote waarheid moet gaan schrijven ? Zeker als het gaat om woordjes als poep. Dan voel ik me net een 3 jarige kleuter die dat woord heel hard gaat roepen omdat het zo lekker "stout " is. Wat een onzin. Zouden er nog werkelijk mensen zijn die zich gekwetst voelen bij het horen van een lichaamsfunctie die we normaliter allemaal moeten verrichten ? ( ik bedoel het horen van de aanduiding, niet het horen van die lichaamsfunctie zelf :D)
 
LOL, mee eens

Het grappige met die nazi referentie is ook dat het alle betekenis dreigt te verliezen wanneer het te pas en te onpas gebruikt wordt. Wanneer ik als taalkundige vandaag wijs op de spelling van dat woord is de kans groot dat iemand me een grammar nazi noemt, terwijl ik gewoon m'n kennis deel.
 
@kalverliefde

Innogames is een duits bedrijf en er zijn wat draconische wetten ingevoerd in duitsland n.a.v. de tweede wereldoorlog.
ben nog nooit een duits spel tegengekomen waar deze worden niet in de ingame chat gebanned zijn.

Innogames heeft zich als duits bedrijf aan de duitse wetgeveing te houden.
 

DeletedUser448

Guest
Dan zou Duitse bedrijven wat aan die struisvogelpolitiek moeten doen. Het niet noemen van een woord zorgt er niet voor dat hetgeen waarvoor het staat verdwijnt, eerder het tegendeel.
Maar ik erger me er niet aan hoor. Als een woord vervangen wordt voor**** spel ik het wel. Ik verwonder me alleen over de betutteling.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser990

Guest
Ach ik maak me er ook niet druk om, maar zei tegen kinderen denk erom er ligt daar hondepoep.
Hadden ze er toch in getrapt ja dan was het stront.
Dus voor mij is stront een veel viezer woord, maar dat wordt nu regelmatig gebruikt in de chat.
 

DeletedUser1743

Guest
Wat ik ook storend vind zijn sommige stadsnamen. Zo staat er één : Saai gestopt. Vind ik er demotiverend naar andere spelers. Er zijn saaie en mooie
gedeelten in het spel. Vooral als je even vast zit, zul je even door moeten bijten en niet in navolging maar stoppen.
 
Bovenaan