• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Overig Vinkje voor fabrieken die tegelijk T1, T2 en T3 produceren

  • Topicstarter Deleted User - 446338
  • Startdatum

Deleted User - 446338

Guest
Ik had weer is een idee, ik heb 6 marmer fabrieken staan, en nu had ik graag een vinkje gehad zodat ik ze alle 6 tegelijk een 3 uur's productie te kunnen laten draaien.
Net zoals we hebben bij de werkplaats.

Dat vinkje is super handig, sommige fabrieken staan niet naast elkaar en sommige kan ik slecht op klikken via de mobile editie van Elvenar.

Ik weet niet of meer mensen hier last van hebben....

Laat maar weten wat jullie hiervan vinden communitie.
 
Als ik mij goed herinner is dit geen nieuw idee en is, vanwege de complexiteit (je T1, T2 en T3 fabrieken moeten verderop in het spel ook dienen als T4, T5 en T6 fabrieken), door Inno ook al afgewezen...
 
Als ik mij goed herinner is dit geen nieuw idee en is, vanwege de complexiteit (je T1, T2 en T3 fabrieken moeten verderop in het spel ook dienen als T4, T5 en T6 fabrieken), door Inno ook al afgewezen...
Was de reden ook niet dat je voldoende munten, hamertjes e.d. moet hebben om al je fabrieken tegelijk aan te zetten?
 
Als ik mij goed herinner is dit geen nieuw idee en is, vanwege de complexiteit (je T1, T2 en T3 fabrieken moeten verderop in het spel ook dienen als T4, T5 en T6 fabrieken), door Inno ook al afgewezen...

Get is inderdaad meerdere keren geopperd op vele fora,
Er is ook al aangegeven dan met er naar kijkt (dat is niet hetzelfde als invoert)

Het is allemaal ietsje complexer dan de de werkplaatsen, en we hebben de afgelopen 2 jaar best wel wat QoL veranderingen gezien, dus het is best mogelijk.
 
sommige fabrieken staan niet naast elkaar en sommige kan ik slecht op klikken via de mobile editie van Elvenar.
Je zou natuurlijk kunnen beginnen om je stad anders in te richten… zie voor hulp elvenstats.com en de daaraan gekoppelde elvenararchitect.com.
 

Deleted User - 124539

Guest
Via de app kun je met de pijltjes aan de zijkant snel wisselen, moet je niet eerst zoeken. Op pc is dit denk ik niet mogelijk?

Ik zou het echter wel handig vinden, één keer een vinkje aanzetten en dan productie is nog altijd handiger dan met die pijltjes switchen.
 
ook handig voor misbruikers tijdens BA.
maargoed, vinkje voor werkplaatsen hebben we ook al. dus inno zal tzt dit toch wel gaan doorvoeren.
in de app wordt je ook al automatisch naar het volgende fabriekje gebracht.
 
in het trainingskamp zou het ook handig zijn als je met 1 klik alle 5 boogschutters oid aan het trainen kunt zetten! ;)
 

Aeva

Chef
misbruikers tijdens BA
Het zou je sieren als je ophoudt met spelers met een andere speelstijl min of meer openlijk te beschuldigen van vals spelen. De mogelijkheden van Elvenar zijn eindeloos en die mogen creatief worden gebruikt, zeker omdat Elvenar een strategisch spel is. Als zaken niet deugen, worden ze uit het spel gehaald. Dat gebeurt altijd met onbedoelde neveneffecten. Zolang mogelijkheden gewoon zijn toegestaan, is het niet netjes om andere spelers van vals spelen te beschuldigen.
 

DeletedUser2578

Guest
het verbetert gewoon het spelcomfort, we moeten ook aan onze ergonomie denken. Teveel klikken => hand, pols, elleboogklachten!
Dat zou idd. veel geklik schelen. Het komt voor dat je soms bij een BSA wel 50 of 70 fabrikjes hebt staan, tel maar op elke keer hoeveel geklik dat is en hoeveel tijd het kost.
ook handig voor misbruikers tijdens BA.
Ik zou niet weten hoe je misbruik van zou kunnen maken want het is gewoon een handigheidstool zoals bij wp's. Maar mss zie ik iets over het hoofd? Of mss bedoel je gebruik i.p.v. misbruik?
 
Ik zou niet weten hoe je misbruik van zou kunnen maken want het is gewoon een handigheidstool zoals bij wp's. Maar mss zie ik iets over het hoofd? Of mss bedoel je gebruik i.p.v. misbruik?
Je klikt op het (wellicht toekomstige) tooltje, en afhankelijk of je denkt dat je dat wel of niet zou moeten kunnen is het gebruik danwel misbruik.
 
Je klikt op het (wellicht toekomstige) tooltje, en afhankelijk of je denkt dat je dat wel of niet zou moeten kunnen is het gebruik danwel misbruik.
Niet zou moeten kunnen door gebrek aan middelen om alle fabrieken aan te zetten? Ik neem aan dat er iets ingebouwd zou (moeten) worden waardoor je geen fabrieken aan kunt zetten waar je niet voldoende middelen voor hebt.

Was de reden voor afwijzing van dit idee door inno ook niet dat je voldoende munten, hamertjes e.d. moet hebben om al je fabrieken tegelijk aan te zetten?
 
Ik neem aan dat er iets ingebouwd zou (moeten) worden waardoor je geen fabrieken aan kunt zetten waar je niet voldoende middelen voor hebt.
Zit er wel in ja. Ik zie 2 simpele richtingen:

1. Doe een "goede poging", probeer elk van de fabrieken aan te zetten, en als het niet kan wegens een tekort sla je die over.
2. Bereken het maximale wat je nodig zou kunnen hebben. Als dat er is, dan kun je het vinkje aanzetten.

Optie 1 probeert optimisitisch alles aan te zetten, wat dus ergens mis gaat als je werkelijk niet genoeg hebt aan benodigde goedjes (hamers en munten). Wat er dan niet aan gaat is vanuit de gebruiker waarschijnlijk niet geheel te begrijpen.
Optie 2 is "veilig", het neemt aan dat je de meest dure optie wilt, en als je dat niet hebt gaat de feature uit, ook als je helemaal niet het duurste wilt hebben. Je moet dan 1-voor-1 zelf de fabrieken aanzetten.

Onder de aanname dat je in 99% van de gevallen wel zat benodigde goedjes hebt (voor optie 2 iets meer dan voor optie 1), zal het in de praktijk niet veel uitmaken.

De meest luxe versie is dan optie 3, voor elk van de 4 mogelijkheden uitrekenen hoeveel je hebben moet aan benodigde goedjes, en dan die produkties uitzetten die niet gedekt zijn als je het vinkje aanzet. Praktisch kun je dan nog een binnendoor-weg nemen door bij de duurste produktie te beginnen met rekenen, want als die werkt, werken alle goedkopere produkties ook.
 
Het zou je sieren als je ophoudt met spelers met een andere speelstijl min of meer openlijk te beschuldigen van vals spelen. De mogelijkheden van Elvenar zijn eindeloos en die mogen creatief worden gebruikt, zeker omdat Elvenar een strategisch spel is. Als zaken niet deugen, worden ze uit het spel gehaald. Dat gebeurt altijd met onbedoelde neveneffecten. Zolang mogelijkheden gewoon zijn toegestaan, is het niet netjes om andere spelers van vals spelen te beschuldigen.
het blijft vals spel. dus vals spelen. je mag het mooier maken, maar ik doe dat niet.
regels en meedenken is de norm, niet proberen ze te buigen of selectief te gebruiken. maarja, dat is ook maar een mening.

In 1 klik 10 fabrieken aanzetten en dus ruim binnen 3s 10trio's aan kunnen zetten, dat helpt alleen maar de mensen die ministadjes hebben met mega veel trio's en dat waren -en zijn ook nog steeds- mensen die misbruik maken van dat soort steden om hoger te eindigen.
Het gebeurt minder. klopt. maar dit helpt dus de verkeerden.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser2578

Guest
Niet zou moeten kunnen door gebrek aan middelen om alle fabrieken aan te zetten? Ik neem aan dat er iets ingebouwd zou (moeten) worden waardoor je geen fabrieken aan kunt zetten waar je niet voldoende middelen voor hebt.
Ok, ik heb over het hoofd gezien dat je voor het aanzetten van fabriekjes idd. genoeg munten en voorraden moet hebben. Kan door een ingebouwde tool worden opgelost maar het simpelst is dat je gewoon zelf inschat of je genoeg munten en voorraden hebt. De laatste optie lijkt me het makkelijkst want dan hoeft Inno ook helemaal niks in te bouwen. Eigenlijk is het simpel; eerst zorg je voor genoeg munten en voorraden en dan zet je alles aan:) Of zie ik nu weer iets over hoofd? lol
het blijft vals spel.
Vals spelen is wanneer je iets doet wat niet mag. Als Inno het vinkje invoerd is het toegestaan om gebruik van te maken en heet het geen vals spelen meer want voor het aanzetten van al je fabriekjes betaal je munten en voorraden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan