• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback spelupdate 1.77

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team

Spelupdate 1.77



Op dinsdag 23 april zullen we onze wereld naar spelversie 1.77 updaten. In deze versie zijn er weer een aantal veranderingen, waarvan je hieronder een lijst kan vinden.

Verbeteringen


  • Je stad zal nu onthouden welke positie je gecentreerd had, waardoor je stad niet meer standaard zal centreren op je stadhuis wanneer je terugkeert van een onderzoek, de wereldkaart of het bezoeken van je buren.

Opgeloste problemen



Zoals met elke update, hebben we ook nu weer een aantal problemen opgelost, waaronder:
  • Opdrachten - Teksten in opdrachtschermen worden nu niet meer vertraagd weergegeven wanneer je een opdracht sluit en opnieuw opent. Ze weten nu hoe ze zich moeten gedragen.
  • Constructen - De opdracht "Oorsprong van het vooroordeel" kon voltooid worden met gebouwen op niveau 3 terwijl de opdracht productie-eilanden van niveau 4 vereiste.
  • Constructen - Woongebouwen in het constructenhoofdstuk laten het munten-icoon nu op de correcte positie zien.
  • Handwerken - In sommige gevallen was het mogelijk dat de blauwe banner onder de receptvereisten groen werd. Dat komt nu niet meer voor.
  • Handwerken - De volgorde van vereiste voorwerpen voor recepten wisselt nu niet meer wanneer je het scherm meerdere keren na elkaar opent en sluit.
  • Handwerken - De tekstgrootte van de voortgangsbalk van het mystieke object is aangepast zodat deze niet meer op de verkeerde plek staat en geen overlapping meer heeft.
  • Berichten/Meldingen - Een probleem opgelost waarbij berichten soms aangaven dat ze in de toekomst aangemaakt zijn.
  • Informatieschermen (Tooltips) - Weergave van producties van de handelsreiziger aangepast om alle productiemogelijkheden weer te geven in plaats van slechts één mogelijkheid.
  • Wereldkaart - HTML5 - Sommige broederschapslogo's werden in de verkeerde kleur weergegeven. Ze worden nu altijd weergegeven zoals ingesteld.
  • Gebouwen - De informatie van het verval van bepaalde goederen was verkeerd geplaatst en overlapte met andere elementen in het scherm van het productiegebouw.
  • Gevechten - Een probleem opgelost waarbij grote aantallen eenheden verkeerd werd weergegeven en met andere elementen overlapte.
  • Kazerne - Het legerkampscherm geeft nu alle eenhedeniconen weer, in plaats van enkele lege vakken.
  • Gebruikersinterface - Het ranknummer overlapt niet meer met het rankicoon. Dit kwam doordat er onvoldoende ruimte zat tussen beide.
  • Vertalingen - Verschillende missende vertalingen toegevoeegd in informatieschermen en gebouwomschrijvingen (bijvoorbeeld "Setgebouwbonus" in D0004-w "Dierentuin")

Mobiele apps



Let op: de appversie van de update wordt apart van de browserversie uitgegeven
  • De manier waarop afbeeldingen worden geladen is aangepast zodat afbeeldingen altijd bijgewerkt zijn bij bepaalde evenementen, zonder een volledige update te hoeven installeren voor de nieuwe afbeeldingen.
  • Beginnersopdrachten - Sommige tekstwolkjes waren verkeerd geplaatst, waardoor soms niet de karakters, maar de gebouwen aan het spreken waren. We hebben de gebouwen de mond gesnoerd zodat de karakters hun zegje kunnen doen.
  • Wereldkaart - Probleem opgelost waarbij het spel bevroor wanneer je een buur bezocht via een melding, terwijl je het confrontatiescherm open had staan.
  • Gevechten - Eenheden bij de eenhedenselectie (kazerne, oefenterrein en huurlingenkamp) wordt niet meer willekeurig geselecteerd, maar behoud dezelfde volgorde.
Zoals altijd horen we graag jullie feedback. Laat ons weten wat je denkt door een post in het discussietopic achter te laten!

Met vriendelijke groet,
Jullie Elvenar Team

Een heleboel problemen opgelost deze keer! We horen graag jullie feedback.
 
Hi, ik heb ook een vraag betreft updates van het spel. Zelf speel ik het spel bijna altijd op mijn I pad. Bij burenhulp kan je kiezen tussen stadhuis, arbeidershuisje en cultuur. Dat laatste geeft niet het hoogste cultuurgebouw aan die over is. Bv ik krijg burenhulp van een 200 cultuurgebouw terwijl van 2400 nog geen burenhulp gekregen heeft. Kan dat niet zo worden dat het altijd het hoogst vrije cultuurgebouw geeft, scheelt zoveel in je procenten :).
 
Hi, ik heb ook een vraag betreft updates van het spel. Zelf speel ik het spel bijna altijd op mijn I pad. Bij burenhulp kan je kiezen tussen stadhuis, arbeidershuisje en cultuur. Dat laatste geeft niet het hoogste cultuurgebouw aan die over is. Bv ik krijg burenhulp van een 200 cultuurgebouw terwijl van 2400 nog geen burenhulp gekregen heeft. Kan dat niet zo worden dat het altijd het hoogst vrije cultuurgebouw geeft, scheelt zoveel in je procenten :).
Op de PC moet je buur je stad bezoeken en zelf zoeken naar wat hij/zij wil motiveren. Hij/zij kan dus elk willekeurig gebouw uitkiezen, dus ook je 200 gebouw ipv van het betere 2400 gebouw.

Het systeem van de mobiele app overnemen naar de PC versie zou een hoop tijd schelen in al dat gezoek en kiezen voor de PC speler.

Echter zolang dat nog niet is ingevoerd, is de beste oplossing om de "hoge" gebouwen dicht bij je stadhuis neer te zetten, en de gebouwen die niet zo belangrijk zijn voor motivatie wat verder weg.
 

DeletedUser234

Guest
Hi, ik heb ook een vraag betreft updates van het spel. Zelf speel ik het spel bijna altijd op mijn I pad. Bij burenhulp kan je kiezen tussen stadhuis, arbeidershuisje en cultuur. Dat laatste geeft niet het hoogste cultuurgebouw aan die over is. Bv ik krijg burenhulp van een 200 cultuurgebouw terwijl van 2400 nog geen burenhulp gekregen heeft. Kan dat niet zo worden dat het altijd het hoogst vrije cultuurgebouw geeft, scheelt zoveel in je procenten :).

Is dat dan veranderd? Ik heb juist altijd begrepen dat de app juist de hoogste cultuur kiest.
 

DeletedUser2665

Guest
Hi, ik heb ook een vraag betreft updates van het spel. Zelf speel ik het spel bijna altijd op mijn I pad. Bij burenhulp kan je kiezen tussen stadhuis, arbeidershuisje en cultuur. Dat laatste geeft niet het hoogste cultuurgebouw aan die over is. Bv ik krijg burenhulp van een 200 cultuurgebouw terwijl van 2400 nog geen burenhulp gekregen heeft. Kan dat niet zo worden dat het altijd het hoogst vrije cultuurgebouw geeft, scheelt zoveel in je procenten :).

De app geeft wel degelijk de hoogst mogelijke optie weer. Die hulp zul je dus gekregen hebben van iemand die niet via de app speelt. Via pc/laptop is er vrije keus waar je hulp aan geeft namelijk.
 

DeletedUser

Guest
Een heleboel problemen opgelost deze keer! We horen graag jullie feedback.

Fijn dat er een heleboel bugfixes hebben plaatsgevonden, die alleen op de beta ontstaan waren, en wij er dus gelukkig geen last van krijgen.

Maar een grote bron van irritatie (iig voor mij) is nog steeds niet gefixt. Het laden van het spel blijft vaker wel dan niet hangen op "12". Reload helpt soms, maar soms ook niet. Browser afsluiten en opnieuw opstarten helpt soms, maar soms ook niet. Browser geschiedenis wissen, flash cache wissen helpt soms, maar soms ook niet. Ik word hier helemaal stapelmesjokke van :mad: Wanneer wordt dit gefixt?
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Fijn dat er een heleboel bugfixes hebben plaatsgevonden, die alleen op de beta ontstaan waren, en wij er dus gelukkig geen last van krijgen.

Maar een grote bron van irritatie (iig voor mij) is nog steeds niet gefixt. Het laden van het spel blijft vaker wel dan niet hangen op "12". Reload helpt soms, maar soms ook niet. Browser afsluiten en opnieuw opstarten helpt soms, maar soms ook niet. Browser geschiedenis wissen, flash cache wissen helpt soms, maar soms ook niet. Ik word hier helemaal stapelmesjokke van :mad: Wanneer wordt dit gefixt?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me niet kan herinneren dat ik daar een bugreport van voorbij heb zien komen. Ook ervaar ik dat probleem zelf niet. Misschien iets het iets wat in een specifiek hoofdstuk of bij een specifiek gebouw voorkomt?

Zou je een melding willen maken in het Bugforum? Als je een kopie van je console bij zou willen voegen nadat je niet meer verder komt in het laadscherm, graag, daar staan normaal gesproken namelijk de fouten in die daarvoor zorgen. (Een console kan je openen via de F12 toets op je toetsenbord)
 

DeletedUser

Guest
Ik moet eerlijk zeggen dat ik me niet kan herinneren dat ik daar een bugreport van voorbij heb zien komen. Ook ervaar ik dat probleem zelf niet. Misschien iets het iets wat in een specifiek hoofdstuk of bij een specifiek gebouw voorkomt?

Zou je een melding willen maken in het Bugforum? Als je een kopie van je console bij zou willen voegen nadat je niet meer verder komt in het laadscherm, graag, daar staan normaal gesproken namelijk de fouten in die daarvoor zorgen. (Een console kan je openen via de F12 toets op je toetsenbord)

Done
[URL="https://nl.forum.elvenar.com/index.php?threads/laden-van-spel-blijft-hangen-op-12.7363/"]Laden van spel blijft hangen op 12[/URL]
 

DeletedUser234

Guest
Ik heb het 2x gehad en ook hier is F5 beiden keren de oplossing geweest.
 
Op de facebookpagina van gems of elvenar loopt ook een draadje hierover. Blijkt dus vaker voor te komen maar niet bij iedereen in dezelfde mate.

Ik heb het een keer gehad maar toen hielp herladen.
 

DeletedUser

Guest
Vergis ik me of is de productie van Elvarium/Humanium naar beneden gegaan ? Volgens mij kreeg ik gisteren nog 60 Elvarium/Humanium voor een level 4 eiland met 250% bonus en nu nog maar 44 (13 normale productie + 20 set + 8 portaal + 3 OW) !? :eek:

Edit: Lijkt een bug ergens te zijn, als ik ze in dan krijg ik wel 60. :confused:

upload_2019-4-23_15-59-42.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser3012

Guest
De app geeft wel degelijk de hoogst mogelijke optie weer. Die hulp zul je dus gekregen hebben van iemand die niet via de app speelt. Via pc/laptop is er vrije keus waar je hulp aan geeft namelijk.
Ik heb een vraag. Zelf speel ik nooit via de app, dus:
Kun je via de app wel kiezen tussen alle cultuurgebouwen in een spelers stad, of staat er echt alleen maar 1 gebouwtje...
 
Bovenaan