• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback: Evolutie van de Feniks

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
banner01.png

Beste Elfen en Mensen,

De feniksen die je ondertussen al kent, hebben zich in deze tijd van het jaar nogmaals naar je stad bewogen voor een interessante verrassing terwijl de fenikscultus terugkeert.

Tussen 15 april en 12 mei (2019) kan je eieren vinden die willekeurig rond je stad verschijnen en speciale opdrachten voltooien om luchtextract te krijgen. Je kan luchtextract gebruiken om kisten te openen voor speciale dagelijkse prijzen en feniksveren. Deze veren kunnen gebruikt worden om de grotere prijzen te ontgrendelen!

flow01.png


Maar dit jaar is er ook iets nieuws! De waarzegger heeft gezegd dat de fenikscultus die hele speciale eieren hebben ontdekt en ze willen dat je ze uitbroedt! Elk ei kan je plaatsen in je stad en geeft speciale voordelen. Door feniksartefacten te verzamelen kan je de eieren uitbroeden en ze laten evolueren in krachtige feniksen. Feniksartefacten zijn echter schaars en komen maar zelden voor buiten dit evenement, dus maak strategische keuzes wanneer je moet kiezen welke feniks je als eerste wil evolueren. Elke feniks heeft speciale bonussen en hoe verder je de feniksen evolueert, hoe krachtiger de bonussen!

Buildings02.png

Zoals alle dieren hebben ook feniksen honger. Voer ze met speciaal dierenvoer om speciale extra magische bonuseffecten te activeren!
  • Vuurfeniks - Verhoogt de schade van eenheden
  • Stormfeniks - Verhoogt de kracht van betoveringen voor magische fabrieken
  • Gouden Feniks - Verhoogt de productie van bonusgoederen
Je kan meer dierenvoeding krijgen door opdrachten te voltooien of door het te maken in de magische academie. De recepten zijn ook beschikbaar na het evenement, dus je kan je feniksen blijven voeren!

petfood.png

Voor meer informatie over het evenement kan je deze video bekijken waar Rike en Nino je laten zien hoe het werkt:


We hopen dat jullie een fantastische tijd hebben tijdens het verzamelen van luchtextract en horen graag jullie feedback in ons discussietopic!

Met vriendelijke groet,
Jullie Elvenar Team

Het paasevenement keert terug, met een (al zeg ik het zelf) waardevolle toevoeging! We horen graag jullie feedback.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben benieuwd wat de "waardevolle toevoeging" inhoud.
Kan nog niet goed inschatten wat ze precies doen, maar we gaan het zien.
Heb er weer zin in.
 

DeletedUser2989

Guest
Zoals ik het kan inschatten lijkt de vuurfeniks een prachtige hulp bij het spelen van toernooien. Daar ga ik als eerste artefacten voor verzamelen.
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
PS: @DonFrank de titel voor dit feedback topic klopt niet. Het moet Evolutie van de Feniks zijn, niet Herrijzening (die hebben we al gehad)

Dat is het vertaalbureau niet helemaal met je eens :p De naam van het evenement is "Herrijzenis van de Feniks" in het spel, en om die vertalingen gelijk te laten lopen, heet het op het forum hetzelfde :)
 
Dat is het vertaalbureau niet helemaal met je eens :p De naam van het evenement is "Herrijzenis van de Feniks" in het spel, en om die vertalingen gelijk te laten lopen, heet het op het forum hetzelfde :)

Daarmee wordt een forumwedstrijd zoals afgelopen maand onmogelijk, omdat er nu 2 evenementen zijn met dezelfde naam, zowel in 2017 als 2019 heet het evenement nu "Herrijzenis van de Feniks". Daar heeft het vertaalbureau vermoedelijk geen rekening mee gehouden.
Heten deze evenementen in de andere taalversies ook hetzelfde?
 

DeletedUser

Guest
Dat is het vertaalbureau niet helemaal met je eens :p De naam van het evenement is "Herrijzenis van de Feniks" in het spel, en om die vertalingen gelijk te laten lopen, heet het op het forum hetzelfde :)


Geen idee wat voor soort "vertaalbureau" dat dan is.
In de Duitse Elvenar wordt het event "Die Entwicklung des Phönix" genoemd, wat je zou kunnen vertalen naar "Ontwikkeling van de Feniks"

In Franse Elvenar wordt het "L'évolution du Phénix" genoemd, wat je kan vertalen naar "Evolutie van de Feniks" of "Ontwikkeling van de Feniks"

Zowel op de Engelse, Amerikaanse als Beta site heet het event de "Evolution of the Phoenix".

Maar goed Nederlands is dan volgens jou "Herrijzenis"


PS: Misschien ook iets voorzichtiger zijn met je smilies als je iemand antwoord geeft. Ik vond die :p namelijk geen gepaste reactie op een serieus geplaatste feedback
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Dat is hetzelfde bureau die ook de vertalingen doet voor de Duitse en Franse taalversie. Ik ben het er mee eens dat het evenement "Evolutie van de Feniks" hoort te heten, maar alle deadlines voor die vertalingen zijn ondertussen al bereikt, en omdat het nu ook weekend is, is het een lastige afweging om nu wel of niet met dubbele vertalingen te gaan werken. In een mail zal het dan bijvoorbeeld anders kunnen heten dan een pushnotificatie, en in het spel weer anders dan op het forum. Vertalingen in het spel kunnen dan bijvoorbeeld pas na het evenement bijgewerkt zijn, waardoor er verwarring kan ontstaan. Andersom kan er weer verwarring ontstaan als dit evenement hetzelfde heet als een vorig evenement.

Sowieso is deze feedback goed, enerzijds dat vertalingen gewoon niet kloppen terwijl daar professionals bezig zijn met vertalingen, en aan de andere kant dat ik de vertalingen nog nauwkeuriger moet gaan doorlezen (al ben ik niet een professional op het gebied van vertalingen).

Edit: Ik ga alles wijzigen naar "Evolutie", mogelijk is nog niet alles zichtbaar gewijzigd in het spel of via andere kanalen.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser234

Guest
Goede beslissing @DonFrank beter laat dan niet wijzigen, beter even verwarring dan voor altijd verwarring. Ik ben blij met de evolutie, met ook dank aan @Didi1 en @Keimpe14.

Misschien kunnen wij je helpen met de vertalingen? 2-3-4-5-6-7.... weten meer dan 1. :)
Een openbaar topic, waar iedereen op kan reageren of een gesloten topic, waar alleen bepaalde leden die willen helpen kunnen lezen en reageren.

Ik probeer maar mee te denken, hoe wij als forumgebruikers ons steentje bij kunnen dragen. En aangezien voorkomen altijd beter is dan genezen, kunnen we wellicht meekijken voor de deadline voorbij is. Just an idea. :)
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
@Billy77 Ondanks dat ik het heel erg waardeer wanneer er mensen willen helpen, mag het helaas niet vanwege vertrouwelijke informatie over toekomstige spelonderdelen. Vertalingen moeten altijd ruim voordat iets live zichtbaar is ingeleverd zijn en enkel met een "supporterscontract" (wat alle moderatoren hebben) is het soms toegestaan om bepaalde informatie eerder te delen.
 

DeletedUser234

Guest
Ik snap het, ik dacht dat we die info toch al via BETA hadden, eerder dan hier en wist niet dat de deadlines voor vertalingen nog veel eerder komen dan de info via BETA. Mocht je iets bedenken waarmee we wel kunnen helpen, dan roept u maar. :)
 
Zonde van de centen om een officieel vertaalbureau in te schakelen.
Zien nederlands waarschijnlijk niet als een serieuze taal.
Volgende keer maar groep 8 van de basisschool inhuren kan nooit minder zijn.
 
Bovenaan