• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Eerlijke handel ?

DeletedUser2975

Guest
Eerlijke handel? Ja, gelukkig zijn de meeste aanbiedingen eerlijk en gelijkwaardig. En beginnende spelers mogen best af en toe scheve handel plaatsen. Deed ik als beginnend speler ook wel eens. Vandaag echter zag ik een aanbieding , die me een keer met de ogen deed knipperen...las ik dit goed? Ja hoor, het stond er echt...7500 boomsap tegen 30.000 platina.
Deze geweldige aanbieding heb ik mijn neus maar voorbij laten gaan ;).

P.S. Het zou natuurlijk kunnen dat de aanbieder een typefout heeft gemaakt :D.
 

DeletedUser3722

Guest
Nog geen idee in welke tier dat valt, maar dat valt natuurlijk nooit onder eerlijk.
 

DeletedUser1294

Guest
Veel spelers bereiken het stadium dat ze met de spirituele goederen niets meer kunnen doen. Als je klaar met met updaten van al je gebouwen aan het einde van de Amundi, kan je de spirituele goederen wel blijven produceren, maar deze sijpelen door de decay langzaam weg. Sparen heeft dus weinig zin en de fabrieken staan er een beetje nutteloos bij.

De overgebleven goederen kunnen dus best binnen de bs in deze verhouding worden verdeeld, in plaats van dat ze "verdampen".
Een andere reden kan ik niet verzinnen voor dit soort handel.
 

DeletedUser3722

Guest
Veel spelers bereiken het stadium dat ze met de spirituele goederen niets meer kunnen doen. Als je klaar met met updaten van al je gebouwen aan het einde van de Amundi, kan je de spirituele goederen wel blijven produceren, maar deze sijpelen door de decay langzaam weg. Sparen heeft dus weinig zin en de fabrieken staan er een beetje nutteloos bij.

De overgebleven goederen kunnen dus best binnen de bs in deze verhouding worden verdeeld, in plaats van dat ze "verdampen".
Een andere reden kan ik niet verzinnen voor dit soort handel.

Ik las net in een andere tread de uitleg van Crazy Wizard. Dat maakt het logisch.

ps Betekent wel dat deze tread er twee keer op staat en ik dus eigenlijk iets te snel gereageerd had.
 
Eerlijke handel? Ja, gelukkig zijn de meeste aanbiedingen eerlijk en gelijkwaardig. En beginnende spelers mogen best af en toe scheve handel plaatsen. Deed ik als beginnend speler ook wel eens. Vandaag echter zag ik een aanbieding , die me een keer met de ogen deed knipperen...las ik dit goed? Ja hoor, het stond er echt...7500 boomsap tegen 30.000 platina.
Deze geweldige aanbieding heb ik mijn neus maar voorbij laten gaan ;).

P.S. Het zou natuurlijk kunnen dat de aanbieder een typefout heeft gemaakt :D.
mailtje sturen, dan weet je het zeker, maar ik ben met je eens dat het af en toe de spuigaten uitloopt. Trumptypes....
 
Nu mag ik niks meer plaatsen over dit onderwerp, omdat er al zoveel zijn die hierover gaan.
*krabde zich eens achter de oren en vroeg zich af, waarom scheve handel wel mag..*
De reden die mij gegeven wordt, is dat ik mijn frustraties niet meer op het forum mag plaatsen.
Dit gaat echter niet over frustraties, maar over een onherroepelijke ondergang van Elvenar als spel. Begrijp niet dat dat niet gezien wordt!
 

DeletedUser234

Guest
Je mag er gerust iets over plaatsen, maar een nieuw topic erover openen is iets anders dan reageren op een bestaand topic over hetzelfde onderwerp.

Waarom dat scheve handel mag snap ik persoonlijk ook niet, want ik vind dat niet eerlijk. Maar iedereen denkt anders over wat eerlijk is en velen vinden vraag en aanbod bepaald de prijzen eerlijk.

Zie het maar zo: iedereen heeft nu de keuze. Ik pak nooit handel die in mijn ogen niet eerlijk is, maar een ander kan het wel pakken als die wil.

Op zich wel eerlijk dus.
 

Deleted User - 147694

Guest
Het is net wat de één wel accepteert en wat de ander afwijst.
 
totdat iedereen het gaat doen, dan zijn we weer bij af, behalve dat alles minder waard geworden is. Lijkt me niet de juiste weg om dit spel te spelen. Wat ik nu merk is dat het bijna niet mogelijk meer is om platina e.d. te krijgen, behalve binnen de bsa en als je 2x zoveel biedt. De eerlijke handelaren zetten hun spullen op de markt, en hup weg, en vervolgens wordt er 2x zoveel voor gevraagd. Ik zet deze goederen dus maar gewoon niet meer op de markt, tenzij ik meteen kan handelen via een afspraak.
 

DeletedUser2665

Guest
totdat iedereen het gaat doen, dan zijn we weer bij af, behalve dat alles minder waard geworden is. Lijkt me niet de juiste weg om dit spel te spelen. Wat ik nu merk is dat het bijna niet mogelijk meer is om platina e.d. te krijgen, behalve binnen de bsa en als je 2x zoveel biedt. De eerlijke handelaren zetten hun spullen op de markt, en hup weg, en vervolgens wordt er 2x zoveel voor gevraagd. Ik zet deze goederen dus maar gewoon niet meer op de markt, tenzij ik meteen kan handelen via een afspraak.

Ik heb hier geen enkel probleem mee (en da's vreemd aangezien de handel in spirituele goederen niet gebonden is aan buren). Als de handel die er staat niet goed genoeg is, zet ik er zelf op wat ik nodig heb (gewoon 1:1). Binnen de kortste keren heb ik de gewenste goederen. Ook platina.
 
Dat klopt, het is heel snel weg. Kijk eens naar wie het afnemen. Geheid dat er "scheve handelaars" tussen zitten, die het meteen voor veel meer op de markt zetten, vaak zelfs voor 2x zoveel! Betekent dus dat als dit de norm wordt, je straks zelf niets meer 1:1 kunt kopen! Wordt het wel een beetje treurig toch?
 

Deleted User - 147694

Guest
Het is eerder in en in triest...

Ik zit zelf ook op het randje richting de T4, dus ik verheug me er al helemaal op...
 

DeletedUser2665

Guest
Dat klopt, het is heel snel weg. Kijk eens naar wie het afnemen. Geheid dat er "scheve handelaars" tussen zitten, die het meteen voor veel meer op de markt zetten, vaak zelfs voor 2x zoveel! Betekent dus dat als dit de norm wordt, je straks zelf niets meer 1:1 kunt kopen! Wordt het wel een beetje treurig toch?
Ik reageerde op je bewering dat er bijna geen platina te krijgen is. Dat is dus niet waar. Zet zelf handel op en je hebt binnen een mum van tijd platina. Dat niet iedereen die mijn handel afneemt even zuiver op de graat is, was geen onderwerp van mijn reactie.
 

DeletedUser2665

Guest
Dat klopt, het is heel snel weg. Kijk eens naar wie het afnemen. Geheid dat er "scheve handelaars" tussen zitten, die het meteen voor veel meer op de markt zetten, vaak zelfs voor 2x zoveel! Betekent dus dat als dit de norm wordt, je straks zelf niets meer 1:1 kunt kopen! Wordt het wel een beetje treurig toch?
Ik wil er wel even op reageren hoor. Het wordt de norm als het merendeel der spelers die handel ook daadwerkelijk afnemen. Met ander woorden: we hebben dat helemaal zelf in de hand.
En mocht die situatie zich voordoen, dan zul je zelf nooit gebrek aan een van de goederen hebben zolang je zelf eerlijke handel aanbiedt.
 

Deleted User - 147694

Guest
Inderdaad, enige waar je wellicht iets op moet toe leggen is tijd, het kan wat langer duren dan wanneer je iemand anders aanbod accepteert.
 
Passief handelen is bijna altijd het beste, het vraagt echter wel om wat vooruit plannen, het kost gewoon een beetje tijd.
Kom altijd wel aan me goederen, al zijn er een stuk of 2 die wat trager gaan dan ik zou willen.
 

Deleted User - 147694

Guest
Al die T3 3-sterren aanbiedingen hangen mij meer de keel uit...
 
Bovenaan