• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Evenement: spoiler 'Feniks cultus 2018' opdrachten en beloningen.

DeletedUser2600

Guest
Informatie Feniks Cultus

Mededeling van de mods:
Naar aanleiding van enkele 'problematiek' over bekeken spoilers wil ik graag meedelen dat dit op eigen risico is. Een spoiler is beschermd om niet direct de informatie in de spoiler vrij te geven (vandaar dat men door op de spoiler-knop te klikken de informatie erachter kan inzien). Ook is een zekere vooruit planning uiteraard op eigen risico, dit kan natuurlijk ook verkeerd uitpakken als het gaat om spreuken of dergelijke waarbij de spreuk ten opzichte van een in spoiler aangegeven informatie toch anders blijkt te zijn dan aangegeven in het spel. Ik wil benadrukken dat 'Spoilers' door spelers uitgebracht zijn en uiteraard uit goede wil van de speler meegedeeld wordt naar de gemeenschap. Hopelijk hebben wij duidelijk kunnen maken dat door spelers geplaatste informatie, anders kan zijn dan in het spel.
M.a.w. de info kan incorrect of verouderd zijn. Als je andere quests ziet is de spoiler waarschijnlijk fout, niet het spel.


Forumann_frames_Easter2018.png

Beste mensen en elfjes,

Een jaar geleden begon de opkomst van Phoenix met monsterlijke eieren die uit de lucht vielen. Wetenschappers en cultisten zouden dit buitengewone gebeuren onderzoeken met passie en opwinding. Dit jaar rond dezelfde tijd, heeft de Phoenix zijn heerschappij over de fauna van Elvenar hersteld met de hulp van zijn sterk geëngageerde sekte. Tempels en broedplaatsen zijn ingesteld en de Phoenix verwacht zijn nakomelingen binnenkort.

Tussen nu en 5 april 2018 kunt zijn eieren willekeurig rond je stad vinden en speciale speurtochten verrichten om Sky Essence te krijgen. Je kunt deze Sky Essence gebruiken om Phoenix Eggs te openen voor speciale dagelijkse prijzen en Phoenix Eggs te openen, je beloont met Phoenix Feathers. Deze Phoenix Feathers kunnen worden opgeslagen om enkele geweldige hoofdprijzen te ontgrendelen!

Het Rise of the Phoenix-evenement van dit jaar brengt niet minder dan 5 nieuwe set-gebouwen, die kunnen worden gecombineerd voor geweldige beloningen! Drie ervan zijn de grote prijzen en de andere twee kunnen als dagelijkse prijzen worden gewonnen, wat betekent dat je er meerdere kunt hebben!

opdrachten en prijzen

https://www.gamersgemsofknowledge.com/phoenix-cult


groeten,Fjord
 

Bijlagen

  • Fenikscultus.jpg
    Fenikscultus.jpg
    81,4 KB · Weergaven: 103
  • Fenikscultusmenu.jpg
    Fenikscultusmenu.jpg
    26,8 KB · Weergaven: 91

DeletedUser1796

Guest
@fjord je moet er wel voor NL op zetten en niet de info voor Beta.
Wij spelen helemaal nog niet en er staat Tussen nu en 5 april.
Verder de opdrachten op gamers staan in het Engels wij maken altijd NL spoilers met opdrachten

En sorry maar ik vind het wel heel erg vroeg om het nu al te plaatsen.

@Vonkentrekker ik had jou post ook gezien dus dit is ook voor jou.
Ik weet dat onze aankondigingen vaak laat zijn maar op de zelfde dag dat het op Beta begint het gelijk al te plaatsen is iets te, kunnen we niet beter minimaal 2 dagen wachten voor we iets plaatsen.
 

DeletedUser3113

Guest
Omdat de topics om het zelfde onderwerp gaat heb ik deze topics samengevoegd.

Groet,
Duvessa
 

DeletedUser1427

Guest
Vond het even leuk om te puzzelen zodat alle 3 de hoofdprijzen de max bonus geven.

Bekijk bijlage 3105
De rood omlijnde gebouwen zijn de hoofdprijzen, en van de dagprijzen zijn er elk 2 gebruikt.

Valt me op hoe mooi rechthoekig die is.
Wat zou jullie "ontwerp" zijn?

vind het ontwerp overigens wel mooi, wellicht als ik deze gebouwen zou ontvangen voor mijn stad dat ik deze opzet ook zo zou gebruiken. Bedankt voor deze informatie.
 
BETA:

eerste struikelblokken :

Mededeling van de mods:
Naar aanleiding van enkele 'problematiek' over bekeken spoilers wil ik graag meedelen dat dit op eigen risico is. Een spoiler is beschermd om niet direct de informatie in de spoiler vrij te geven (vandaar dat men door op de spoiler-knop te klikken de informatie erachter kan inzien). Ook is een zekere vooruit planning uiteraard op eigen risico, dit kan natuurlijk ook verkeerd uitpakken als het gaat om spreuken of dergelijke waarbij de spreuk ten opzichte van een in spoiler aangegeven informatie toch anders blijkt te zijn dan aangegeven in het spel. Ik wil benadrukken dat 'Spoilers' door spelers uitgebracht zijn en uiteraard uit goede wil van de speler meegedeeld wordt naar de gemeenschap. Hopelijk hebben wij duidelijk kunnen maken dat door spelers geplaatste informatie, anders kan zijn dan in het spel.
M.a.w. de info kan incorrect of verouderd zijn. Als je andere quests ziet is de spoiler waarschijnlijk fout, niet het spel.


1e setgebouw komt al op de 2e dag voorbij !!!

voor de kleine spelers >>>> opdracht 14 = onderzoek technologie of upgrade gebouw naar lvl 12 of hoger. LVL 12 krijg je de eerste hoofdstukken niet te zien DUS zorg ervoor dat je niet vast komt te zitten op het eind van een hoofdstuk !!!!
 

DeletedUser3113

Guest
@yamar : Ik heb van de opdracht een spoiler gemaakt omdat het een opdracht betreft van een aankomend evenement bij NL.

Groet,
Duvessa
 
vraagje? Ik weet niet of hier de goede plek is om te vragen maar kun je alle setgebouwen aan elkaar koppelen om er winst uit te halen? Ik heb zelf de winterset en vraag me af of je die van het paasevent eraan kunt zetten om iets van de winterset nog te verhogen? Of staat elk setgebouw op zichzelf? (dus wintersetgebouwen apart en paasevent setgebouwen apart)
 

DeletedUser1427

Guest
vraagje? Ik weet niet of hier de goede plek is om te vragen maar kun je alle setgebouwen aan elkaar koppelen om er winst uit te halen? Ik heb zelf de winterset en vraag me af of je die van het paasevent eraan kunt zetten om iets van de winterset nog te verhogen? Of staat elk setgebouw op zichzelf? (dus wintersetgebouwen apart en paasevent setgebouwen apart)

Dit is niet mogelijk, setgebouwen verhogen alleen gebouwen die bij dezelfde thema horen.
 
Maandag 19 maart zal naar alle waarschijnlijkheid op de NL server het avontuur beginnen dat nu op BETA gestart is.

Ik zal hier onder een spoiler een begin van tijdschema plaatsen voor de kleine(-re) spelers zodat die het maximale uit het lente/paas/Fenix avontuur kunnen halen.

TIJDSCHEMA Fenix avontuur

Vooraf tips:

Wees niet te bang om (tijdelijk) één of meerdere gebouwen op te offeren om de noodzakelijke ruimte te maken. Ook tijdens het avontuur kun je makkelijk en vrij goedkoop bijvoorbeeld een werkplaats even inruilen voor een marmerfabriek.

Weet hoeveel goederen de provincies kosten waar je de confrontaties wilt aangaan, en zorg dat je minimaal de juiste hoeveelheden goederen daarvoor gereed hebt staan.

Kun je tijdwinst halen ten opzichte van dit schema > altijd doen ( heb je bijvoorbeeld veel provincies open en genoeg goederen en/of eenheden dan kun je opdracht 17 en 18 op DAG 3 doen en win je drie of vier dagen)

Kijk goed vooruit naar de komende opdrachten en lees zorgvuldig. Veel plezier en succes


TOTAAL worden het minimaal 86 opdrachten
EN vergeet de 25 dagelijkse opdrachten niet.


Voorbereiding:

Nodig: minimaal 5 werkplaatsen, 4 bonus (t1) gebouwen, 1 maal hout + 1 maal staal + 1 maal marmer, 2 x ruimte van 2 bij 2 (opdracht 4 + opdracht 7), Verwijder 1 klein cultuur gebouw om deze te herplaatsen bij (opdracht 3),

Vul een technologie maar maak deze nog niet af (opdracht 14)

Zorg dat je minimaal 2 (liefst meer) provincies klaar heb staan voor opdrachten van relikwieën en confrontaties (o.a. opdrachten 17 en 18)


DAG 1: (maandag)

Opdrachten 01 tot en met 11

1. maak 1 x drank (5min)

2. maak 2 x eenvoudig gereedschap (15min)

3. vermeerder cultuur ((her-)plaats cultuur gebouw)

4. vermeerder populatie (plaats 2 woongebouwen)

5. geef 1 KP uit

6. verplaats 1 gebouw

7. upgrade 2 gebouwen naar lvl 2 of hoger <> (2 woongebouwen die geplaatst zijn bij (opdracht 4))

8. verzamel munten

9. verzamel voorraden

10. maak 5 x brood (1uur)

11. maak 8 x eenvoudig gereedschap (15min) (2 x 4 werkplaatsen = 30 minuten)

Voorbereiding: zet 3 werkplaatsen op 9 uur (opdracht 12)

DAG 2: (dinsdag)

Opdrachten 12 tot en met 16

12. maak 3 x mand met boodschappen (9uur) (staat klaar)

13. maak 25 drank (5min) ( 5 x 5 werkplaatsen = 25 minuten)

14. ontwikkel 1 technologie OF upgrade een gebouw naar lvl 12

15. geef 5 kennispunten uit

16. accepteer 5 aanbiedingen EN plaats 1 aanbieding (handelaar of met je BS)

DAG 3: (woensdag) tot en met DAG 6 (zaterdag)

Opdracht 17

17. verzamel 16 Relikwieën <> (tijdens toernooi en elke dag bij burenhulp)

Voorbereiding: zet kazerne aan ( als je ook oefenterrein hebt zet deze eerder aan en verzamel de eenheden niet > bij verzamelen kun je dan beide tegelijk binnenhalen) (opdracht 19)

Zet 2 bonusfabrieken op 3 uur (opdracht 20)

(optie > vervang 2 werkplaatsen tijdelijk voor 2 extra bonusfabrieken voor (opdracht 20) zodat het in 1 keer klaar is)

Zet 3 bonusfabrieken op 9 uur (opdracht 21)

DAG 7 (zondag)

Opdracht 18 tot en met 21

18. voltooi 12 ontmoetingen OF koop 12 kennispunten

19. train x aantal eenheden

20. maak 4 x bonusgoed (t1) van 3 uur (2 bonusfabrieken innen en opnieuw op 3 uur zetten) (na innen 2x keer zet bonusfabrieken op 1 dag (opdracht 22)

21 maak 3 x bonusgoed (t1) van 9 uur (staat klaar)

Voorbereiding: zet kazerne aan ( als je ook oefenterrein hebt zet deze eerder aan en verzamel de eenheden niet > bij verzamelen kun je dan beide tegelijk binnenhalen) (opdracht 29)

Voorbereiding: zet 1 bonusfabriek op 2 dagen (opdracht 31)


DAG 8: (maandag) opdracht 22 tot en met opdracht 25

22. maak 2 x bonusgoed (t1) van 1 dag (staat klaar)(volgens schema ’s middag / ‘s avonds)

23. verken een provincie OF upgrade een gebouw naar lvl 12

24. verzamel een x aantal munten (kan ook op DAG 9)

25. verzamel een x aantal voorraden (kan ook op DAG 9)

26. train een x aantal eenheden (kan ook op DAG 9)

Voorbereiding: zet

DAG 9:

27. maak 1 x marmer (3uur) + 1 x staal (3uur) + 1 x hout (3uur)

28. verzamel x aantal marmer (handelaar of met je BS)

29. verzamel x aantal staal (handelaar of met je BS)

30. verzamel x aantal hout (handelaar of met je BS)

DAG 10: (woensdag) opdrachten 31 tot en met 34.

31. maak 1 x bonusgoed (t1) van 2 dagen (staat klaar)

32. maak 5 x bonusgoed (t1) van 3 uur

33. geef 7 kennispunten uit <>

34. maak 20 x eenvoudig gereedschap (15min) ( 4 x 5 werkplaatsen = 1 uur)

(na innen 2 werkplaatsen op 1 dag zetten)

DAG 11 (donderdag) opdracht 35

35. maak 2 x gereedschapkist (1dag) (staat klaar) (volgens schema ’s middag / ’s avonds)
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser3113

Guest
@yamar Omdat er van dit onderwerp al een topic van aanwezig is heb ik de 2 topics samengevoegd.

Groet,
Duvessa
 
@Duvessa

Ik was inderdaad een nieuw topic begonnen, met een reden > om het duidelijk zichtbaar te maken., Nu staat het ergens tussenin en komen er nog honderden commentaren achteraan waardoor het steeds moeilijker te vinden zal zijn.

Misschien een optie om een speciaal Topic te maken waar alleen spoilers komen te staan ( van Avonturen en Questen )
 
Alle 86 bekende opdrachten met mijn eigen werkschema. ( nog niet af )
Ik hoop dat jullie daar wat aan hebben !
Fenix lente Pasen avontuur

Doorlopende opdrachten

Voorbereiding: verwijder klein cultuur (opdracht 3); verwijder klein woonhuis (opdracht 4); zet 5 werkplaatsen op 1 uur (opdracht 10); zet 3 werkplaatsen op 9 uur (opdracht 12); zet 3 bonusfabrieken op 9 uur (opdracht 21); zet 2 bonusfabrieken op 1 dag (opdracht 22); zet oefenterrein vol en daarna kazerne (opdracht 26)

MAANDAG 19

1. maak 1 x drank (5min) <>

2. maak 2 x eenvoudig gereedschap (15min) <>

3. vermeerder cultuur <> plaats cultuur terug

4. vermeerder populatie <> plaats woonhuis terug

5. geef 1 KP uit <>

6. verplaats 1 gebouw <>

7. upgrade 2 gebouwen naar lvl 2 of hoger <> (kleine woonhuizen of bomen)

8. verzamel munten <>

9. verzamel voorraden <>

10. maak 5 brood (1uur) <> (staat klaar) (na innen zetten op 15 minuten)

11. maak 8 eenvoudig gereedschap (15min) <> 2 x 4 (na innen zetten op 5 minuten)

12. maak 3 x mand met boodschappen (9uur) <> (staat klaar) (na innen zetten op 1 dag (opdracht 35))

13. maak 25 drank (5min) <> 3 x 10

(na innen vervang 4 werkplaatsen door 4 bonusfabrieken en zet deze op 3 uur (opdracht 20)

14. ontwikkel 1 technologie OF upgrade 1 gebouw naar lvl 12 <>

15. geef 5 kennispunten uit <>

16. accepteer 5 aanbiedingen EN plaats 1 aanbieding <>

17. verzamel 16 Relikwieën <> 1 x toernooi + provincies

18. voltooi 12 ontmoetingen OF koop 12 kennispunten <> provincies

19. train x aantal eenheden <> oefenterrein + kazerne

20. maak 4 x bonusgoed (t1) van 3 uur <> (staat klaar)

21 maak 3 x bonusgoed (t1) van 9 uur <> (staat klaar)

22. maak 2 x bonusgoed (t1) van 1 dag <> (staat klaar)

23. verken een provincie OF upgrade een gebouw naar lvl 12 <>

24. verzamel een x aantal munten <>

25. verzamel een x aantal voorraden <>

26. train een x aantal eenheden <> zet oefenterrein vol en daarna kazerne (opdracht 39)

27. maak 1 x marmer (3uur) + 1 x staal (3uur) + 1 x hout (3uur) <>

28. verzamel x aantal marmer <>

29. verzamel x aantal staal <>

30. verzamel x aantal hout <>

31. maak 1 x bonusgoed (t1) van 2 dagen <>

32. maak 5 x bonusgoed (t1) van 3 uur <>

(na innen vervang alle EXTRA bonusfabrieken door werkplaatsen en zet dezen op 15 minuten (opdracht34))

33. geef 7 kennispunten uit <>

34. maak 20 x eenvoudig gereedschap (15min) <>

35. maak 2 x gereedschapkist (1dag) <> (staat klaar sinds opdracht 12)

(na innen vervang werkplaatsen door bonusfabrieken )

Zet 3 bonusfabrieken op 3 uur (opdracht 40)

Zet 5 bonusfabrieken op 9 uur (opdracht 41)

Zet 3 bonusfabrieken op 1 dag (opdracht 42)

36. maak 1 x marmer (9uur) + 1 x staal (9uur) + 1 x hout (9uur) <>

37. verzamel 20 Relikwieën <> burenhulp + provincie + toernooi (zaterdag na 19 uur)

38. voltooi 14 ontmoetingen OF koop 14 kennispunten <> provincies

39. train x aantal eenheden <> (staat kaar)

40. maak 6 x bonusgoed (t1) van 3 uur <> ( 3 staan kaar + opnieuw op 3 uur zetten)

41. maak 5x bonusgoed (t1) van 9 uur <> (staat kaar)

42 maak 3x bonusgoed (t1) van 1 dag <> (staat kaar)

(na innen vervang alle EXTRA bonusfabrieken door werkplaatsen)

Zet 8 werkplaatsen op 1 uur (opdracht 50)

Zet de 5 normale werkplaatsen op 9 uur (opdracht 52)

43. verken 2 provincies OF upgrade 2 gebouwen naar lvl 10 <>

44. verzamel x aantal Kristal <>

45. verzamel x aantal scrollen <>

46. verzamel x aantal zijde <>

47. upgrade 3 gebouwen naar lvl 3 <>

48. verzamel x aantal munten <>

49. verzamel x aantal voorraden <>

50. maak 8 x brood (1uur) <> (staat kaar)

51. maak 25 x eenvoudig gereedschap (15min) <>

52. maak 5 x mand met boodschappen (9uur) <> (staat kaar) (de normale werkplaatsen)

53. maak 35 x drank (5min) <>

(na innen vervang werkplaatsen door bonusfabrieken)

Hier verder kijken

54. onderzoek 1 technologie OF upgrade 1 gebouw naar lvl 12 <>

55. geef 10 kennispunten uit <>

56 koop 8 kennispunten <>

57. maak 2 houten figuurtjes (3uur) = maak 2 x bonusgoed (T1) van 3uur <>

58. verzamel x aantal marmer <>

59. verzamel x aantal staal <>

60. verzamel x aantal hout

61. maak 3 x bonusgoed van 2 dagen <>

62. maak 15 x bonusgoed van 3 uur <>

(na innen vervang bonusfabrieken door werkplaatsen)

63. geef 13 kennispunten uit <>

64. maak 50 x eenvoudig gereedschap (15min) <>

65. maak 5 x gereedschapkist (1dag) <>

66. maak 2 x marmer (9 uur) + 2 x staal (9uur) + 2 x hout (9uur) <>

67. upgrade 4 gebouwen naar lvl 4 <>

68. verzamel x aantal munten <>

69. verzamel x aantal voorraden <>

70. maak 12 x brood (1uur) <>

71. maak 70 x eenvoudig gereedschap (15 min) <>

72. maak 8 x mand met boodschappen (9 uur) <>

73. maak 60 x drank (5min) <>

(na innen vervang werkplaatsen door bonusfabrieken)

74. ontwikkel 2 technologie OF upgrade 2 gebouwen naar lvl 12 <>

75. geef 20 kennispunten uit <>

76. koop 16 kennispunten <>

77. verzamel 16 relikwieën <>

78. voltooi 20 ontmoetingen OF koop 20 kennispunten <>

79. train een GROOT aantal eenheden <>

80. maak 9 x bonusgoed van 3uur <>

81. maak 7 x bonusgoed van 9 uur <>

82. maak 5 x bonusgoed van 1 dag <>

83. verken 2 provincies OF upgrade 2 gebouwen naar lvl 10 <>

84. verzamel x aantal kristal <>

85 verzamel x aantal scrollen <>

86. verzamel x aantal zijde <>
 
Bovenaan