• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback spelupdate 1.113

Dat je straks maar 1 gevecht hebt ipv 4 is een voordeel maar dat ze de toernooi gevechten gelijk maken aan de toren gevechten is gewoon stom.
De charme van het toernooi zit hem in de regelmaat van de vijanden die je tegen over je krijgt, 3 basis type uit een max van 5 was goed en hier kon jij je op voorbereiden door de juiste soldaten te maken en al dan niet handmatig te vechten.
Nu zal jij al je troepen op pijl moeten zien te krijgen en houden omdat je 5 troepen uit 15 mogelijke tegenstanders voor je kiezen krijgt.
En om het extreem te maken, volgens een moeilijkheidsgraad die de zelfde curve heeft al de toren.

Om het maar kort te zeggen, je krijgt nu in feiten 2x per week een toren voorgeschoteld, 1x met wachttijden (de originele toren) en 1x zonder wachttijden en de hoogste toren niveau is gelijk aan het aantal provincies van het type waar het toernooi nu voor geld.
Kort om: een hele stomme oplossing voor een simpel probleem.
Ik speel de toren al volop, dus geen probleem.
En qua vijanden; ik houd alles al op peil (ook ivm de toren) en gebruik degenen die die keer nodig zijn, die ik vervolgens dan weer aanvul.
Dus voor mij is er daarmee geen aanpassing nodig. Ik deed dat overigens ook al voor de toren, want dat vond ik makkelijker.
Ik vergat vaak om te checken wat voor tegenstanders ik moest maken die keer en alle soorten altijd klaar hebben staan is dan makkelijker.
Vergelijkbaar met dat je ook alle goederen op peil houdt mbv de markt.
Dat ga je vooraf ook niet allemaal uitpluizen en dan alleen maken of kopen wat je denkt nodig te hebben.

Ik weet wel dat er ook nadelen aan het nieuwe systeem zitten, maar de enorme hoeveelheid gevechten was voor mij een onoverkomelijk nadeel wat echt niet op te lossen was. En dat nadeel wordt dubbel gehalveerd, dus daar ben ik echt blij mee.
Er staan zeker nadelen tegenover, namelijk dat je niet óf heel veel provincies met weinig sterren kunt doen, óf weinig met veel sterren. Dat vind ik jammer en onnodig. Ik hoop dat ze nog gaan schuiven met dat punt, maar dat merk ik tegen die tijd. Ze hebben wel vaker aanpassingen gedaan als iets niet voldoende goed werkte, dus ik ga daar nu ook vanuit. Als het te lastig wordt, spelen mensen er nauwelijks meer mee en dan passen ze het toch wel aan. Dat neemt niet weg dat ik het super vindt dat wat voor mij het grootste minpunt was, door 4 is gedeeld. Dat gebeurt zelden.
 
@Y co
Als ze het toernooi zo hadden gedaan dat de totaal aantal tegenstander punten die je in 4 gevechten tegen over je zou hebben gewoon optelde en jou ook de leger punten x4 zouden doen en dat als 1 gevecht zouden geven had ik er geen probleem mee en al helemaal niet als zij elke keer met een set van 5 legers kwamen uit het toernooi wat op dat moment loopt.
Ik weet dat er veel spelers net zo als mij weten wat ze moeten maken voor dat toernooi en zich daar op richten en dus redelijk kunnen uithalen.
Dat ik af en toe op die manier in de top 100 kom is dan leuk maar niet het belangrijkste.
Voor mij telt het dat de BS waar in ik zit nog steeds de 10 kistjes blijft halen ondanks dat er een redelijke ruimte bij ons is.
Met wat er gaat komen is het voor mijn mede BS leden maar de vraag of we de 10 kisten kunnen blijven halen of dat de nieuwe regels ons die definitief onmogelijk hebben gemaakt.
 
@Y co
Als ze het toernooi zo hadden gedaan dat de totaal aantal tegenstander punten die je in 4 gevechten tegen over je zou hebben gewoon optelde en jou ook de leger punten x4 zouden doen en dat als 1 gevecht zouden geven had ik er geen probleem mee en al helemaal niet als zij elke keer met een set van 5 legers kwamen uit het toernooi wat op dat moment loopt.
Ik weet dat er veel spelers net zo als mij weten wat ze moeten maken voor dat toernooi en zich daar op richten en dus redelijk kunnen uithalen.
Dat ik af en toe op die manier in de top 100 kom is dan leuk maar niet het belangrijkste.
Voor mij telt het dat de BS waar in ik zit nog steeds de 10 kistjes blijft halen ondanks dat er een redelijke ruimte bij ons is.
Met wat er gaat komen is het voor mijn mede BS leden maar de vraag of we de 10 kisten kunnen blijven halen of dat de nieuwe regels ons die definitief onmogelijk hebben gemaakt.
Dat hangt er van af, als jullie het halen omdat er enkele spelers zijn die heel veel punten halen om zo de afwezigen te compenseren, dan gaat het in de toekomst moeilijk worden. Als jullie allemaal wel jullie faire bijdrage doen, dan is er geen probleem voor die 10 kistjes.
 
Is dit de permanente oplossing ? Dus terug naar maar 8 provincies in het overzicht i.p.v. 9.
Ik vond 9 veel logischer, ook al omdat alle andere overzichten ook 9 regels laten zien.

Ik zie nu dat het handelshuis ook is ver-acht. Mogelijk zijn meer lijstjes ver-acht. (heb nog niet gekeken/opgelet)
 
En qua vijanden; ik houd alles al op peil (ook ivm de toren) en gebruik degenen die die keer nodig zijn, die ik vervolgens dan weer aanvul.
Dus voor mij is er daarmee geen aanpassing nodig. Ik deed dat overigens ook al voor de toren, want dat vond ik makkelijker.
Ik vergat vaak om te checken wat voor tegenstanders ik moest maken die keer en alle soorten altijd klaar hebben staan is dan makkelijker.

Dat doe ik ook. Ik heb 210+ setjes van 5316 van alle 15 units. Teer dan tijdens toernooi in tot 180 of zo en maak die dan bij tot 210+. Zo hoef ik me nooit zorgen te maken of ik genoeg heb.
 
Bovenaan