• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Dating app voor Elvenar

DeletedUser234

Guest
Als al die datingapps mensen kunnen matchen, dan zou er toch ook zoiets mogelijk moeten zijn voor broederschappen die leden zoeken en leden die een broederschap zoeken?

Dat je 1x een formulier aanvult (de meeste gegevens kunnen al automatisch ingevoerd worden) en dat je daarna automatisch gematcht wordt aan een lid of bs. Dat je dat automatisch voorstel dan af kan wijzen of aan kan nemen.
 
Nee ik zou deze app niet gebruiken, ik heb liever een sollicitatie in de mailbox dan dat ik automatisch een voorstel krijg.
 
En dan dood gegooid worden met voorstellen waar je niks aan hebt zoals spelers die continu cross of oneerlijke handel plaatsen.
Nou bespaar me dat, dus mijn antwoord is nee.
Als ze dolgraag bij mij in de BS willen sturen ze maar een sollicitatie met hun motivatie in mijn mailbox.
 

DeletedUser234

Guest
cross tier en oneerlijke handel is te filteren.....juist daarom ook, omdat men nu in een pb kan zeggen eerlijk te handelen, net zoals men in een pb wel meer kan zeggen, maar cijfers zeggen meer over de werkelijkheid.

enige waar ik geen inzicht in kan krijgen is burenhulp, dat zal pas blijken dan als iemand lid is.

Maar dan nog zouden ook alleen zoekende leden een voorstel kunnen krijgen bijv. en dat ze daarna een pb kunnen sturen.
 

DeletedUser2578

Guest
Als al die datingapps mensen kunnen matchen, dan zou er toch ook zoiets mogelijk moeten zijn voor broederschappen die leden zoeken en leden die een broederschap zoeken? Dat je 1x een formulier aanvult (de meeste gegevens kunnen al automatisch ingevoerd worden) en dat je daarna automatisch gematcht wordt aan een lid of bs. Dat je dat automatisch voorstel dan af kan wijzen of aan kan nemen.

Hoi Billy, de benaming 'Dating app' vind ik in dit geval niet passend. 'Bs Match App' klinkt passender anders lijkt het erop alsof je op Elvenar zoals bij vele datingsites op zoek bent naar een date:D lol.

Op zich vind ik het geen gek idee. Ik denk dat het vooral handig is voor starters die op zoek gaan naar een bs maar ook wel voor bepaalde gevorderden die op zoek zijn naar een bs met speciefieke voorwaarden. Wel kan er een risico zijn dat je in een bs steeds veel wisselingen van spelers gaat krijgen, dat spelers gaan bs-hoppen; iemand wordt met een bs gematcht, sluit zich aan, vind het niet leuk, gaat weg en gaat meteen weer naar de volgende gematchte bs, en vervolgens weer hetzelfde....dus er kunnen in een bs constant wisselingen van spelers zijn waardoor een bs onstabiel van kan worden.

Wat ik alleen nog niet helemaal snap is wat het nut is om naast een bs ook aan een lid gematcht te worden. Is dit om samen met de gematchte lid een nieuwe bs te starten of om de bs van de gematchte lid te bekijken of het bevalt?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser3652

Guest
Leden blijven vaak "hangen" in een bs die niet bij ze past omdat ze door de bomen het bos niet kunnen zien.
Elke bs zegt "eerlijk" te handelen en elke bs vraagt burenhulp...

Als een app vraagt wat je wil met toernooien, avonturen, crosstierhandel en wondermails, dan heb je misschien kans dat je iemand vindt die nu gewoon niet zichtbaar is omdat die speler al in een bs zit, of omdat een bs al vol is, terwijl er toch spelers worden gevraagd.

Ik zie zo'n app wel zitten, mits er voldoende mogelijkheden zijn om je voorkeuren op aan te geven.
 

DeletedUser3890

Guest
Ik zat ook aan zo iets te denken maar ipv een app een uitgebreide zoekfunctie in het spel zelf.
Een zoekfunctie om de speler bij de juiste broederschap te brengen.

Dat de aartsmagiër van iedere broederschap op een profiel aan kan vinken wat voor die broederschap belangrijk is of juist niet belangrijk is.
Aantal keren spelen : Dagelijks/ Wekelijks/ Maandelijks
Burenhulp : Dagelijks/Wekelijks/Maandelijks
Toernooi : niet verplicht/ wel verplicht/ Ontspannen bijdrage/ Fanatieke bijdrage
Avontuur : Nooit / Soms / Altijd / Fanatiek
Handel : Maakt niet uit / 2 sterren / Gelijke tier en 2 sterren.
Wonderen : Geen trein / Wel een trein
Score : wel belangrijk/ niet belangrijk

Ditzelfde profiel kan je als speler invullen op het moment dat je geen broederschap hebt of een andere wilt.

Die profielen komen in een zoekfunctie en als ik als speler een broederschap zoek dat ik dan aan kan vinken wat ik belangrijk vind. Op het moment dat ik als speler bijv. aan vink dat ik dagelijks speel. Dat dan meteen alle broederschappen uit mijn selectie verdwijnen die minder vaak spelen.
Zo met alle punten.
Je houd dan als speler die broederschappen over die bij je passen. Als je dan het overzicht van die broederschappen leest dan word de keuze een heel stuk makkelijker.

En omgekeerd kan een broederschap op die manier een medelid zoeken.
 
Ik zat ook aan zo iets te denken maar ipv een app een uitgebreide zoekfunctie in het spel zelf.
Een zoekfunctie om de speler bij de juiste broederschap te brengen.

Dat de aartsmagiër van iedere broederschap op een profiel aan kan vinken wat voor die broederschap belangrijk is of juist niet belangrijk is.
Aantal keren spelen : Dagelijks/ Wekelijks/ Maandelijks
Burenhulp : Dagelijks/Wekelijks/Maandelijks
Toernooi : niet verplicht/ wel verplicht/ Ontspannen bijdrage/ Fanatieke bijdrage
Avontuur : Nooit / Soms / Altijd / Fanatiek
Handel : Maakt niet uit / 2 sterren / Gelijke tier en 2 sterren.
Wonderen : Geen trein / Wel een trein
Score : wel belangrijk/ niet belangrijk

Ditzelfde profiel kan je als speler invullen op het moment dat je geen broederschap hebt of een andere wilt.

Die profielen komen in een zoekfunctie en als ik als speler een broederschap zoek dat ik dan aan kan vinken wat ik belangrijk vind. Op het moment dat ik als speler bijv. aan vink dat ik dagelijks speel. Dat dan meteen alle broederschappen uit mijn selectie verdwijnen die minder vaak spelen.
Zo met alle punten.
Je houd dan als speler die broederschappen over die bij je passen. Als je dan het overzicht van die broederschappen leest dan word de keuze een heel stuk makkelijker.

En omgekeerd kan een broederschap op die manier een medelid zoeken.

En dan wordt er een verandering in het spel doorgevoerd waardoor de lijst out of date is want dan hebben we ineens andere eisen.
Hoewel een sympathiek idee vind ik de fora katernen broederschap zoekt speler en speler zoekt broederschap voldoende.

Al scheelt het mogelijk al die mailtjes van mensen met 4 huizen 2 werktplaatsen en een stadhuis die gewoon naar de bovenste gildes gaan en die aanschrijven ;)

Ik denk dat er al best een goede verandering is gedaan dat je bij de meeste gildes direct jezelf kan toevoegen tenzij dit specifiek is uitgeschakeld.
 
Ik zat ook aan zo iets te denken maar ipv een app een uitgebreide zoekfunctie in het spel zelf.
Een zoekfunctie om de speler bij de juiste broederschap te brengen.

Dat de aartsmagiër van iedere broederschap op een profiel aan kan vinken wat voor die broederschap belangrijk is of juist niet belangrijk is.
Aantal keren spelen : Dagelijks/ Wekelijks/ Maandelijks
Burenhulp : Dagelijks/Wekelijks/Maandelijks
Toernooi : niet verplicht/ wel verplicht/ Ontspannen bijdrage/ Fanatieke bijdrage
Avontuur : Nooit / Soms / Altijd / Fanatiek
Handel : Maakt niet uit / 2 sterren / Gelijke tier en 2 sterren.
Wonderen : Geen trein / Wel een trein
Score : wel belangrijk/ niet belangrijk

Ditzelfde profiel kan je als speler invullen op het moment dat je geen broederschap hebt of een andere wilt.

Die profielen komen in een zoekfunctie en als ik als speler een broederschap zoek dat ik dan aan kan vinken wat ik belangrijk vind. Op het moment dat ik als speler bijv. aan vink dat ik dagelijks speel. Dat dan meteen alle broederschappen uit mijn selectie verdwijnen die minder vaak spelen.
Zo met alle punten.
Je houd dan als speler die broederschappen over die bij je passen. Als je dan het overzicht van die broederschappen leest dan word de keuze een heel stuk makkelijker.

En omgekeerd kan een broederschap op die manier een medelid zoeken.
Dit vind ik nu een super idee!
 

DeletedUser234

Guest
Die naam is ook niet geschikt, maar daarmee wilde ik alleen duidelijk maken wat mijn idee is, zoals die apps matchen en bijna iedereen weet dan wel hoe dat werkt.

En een app, een ingame onderdeel, een zoekfunctie of een wat dan ook, wat het beste werkt, als het maar matcht wat je zoekt, zoals een vakantiezoeker bijv. Ik heb er geen verstand van, het gaat om het idee.

Precies zoals hier al voorbeelden worden gegeven, welke dingen je op kan nemen in een lijst en natúúrlijk ook een vakje met vinkje, dat je wel/geen suggesties wil ontvangen of wel/niet gematcht wil worden. Het moet een keuze zijn, geen verplichting.

Dank voor alle ideeën en aanvullingen die al gegeven zijn en nog gaan komen.
 

Deleted User - 370874

Guest
Een poll wordt pas gestart als aan de voorwaarden is voldaan.
 

DeletedUser234

Guest
Ja precies er stond wel een poll, ik heb die zelf aangemaakt en er hadden ook al heel wat mensen gestemd.
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
De optie om een poll te starten zou enkel zichtbaar moeten zijn voor moderatoren, omdat we het enigszins netjes willen houden en niet willekeurige peilingen willen zien. Helaas biedt de software de mogelijkheid niet om dit voor specifieke gebruikersgroepen te blokkeren, waardoor de mogelijkheid om een poll aan te maken wel voor iedereen zichtbaar is. Wanneer een speler een poll aanmaakt, dan verwijderen wij die weer (ongeacht het aantal stemmen). Uiteindelijk is het belangrijk dat jullie ideeën gehoord worden, maar dat tegelijkertijd de community ook een kans krijgt om een mening te geven over het idee, en dat kan simpelweg niet wanneer er direct een peiling wordt gestart bij het eerste bericht dat geplaatst wordt.
 

DeletedUser234

Guest
oke ik dacht: 'nieuwe functie voor gebruikers' ik had hem nog nooit gezien bij het plaatsen ve topic.

maar 1 zinnetje met: poll verwijderd conform regels, was prettig geweest :)
 

DeletedUser3381

Guest
Ook niet onbelangrijk, in het zoeken naar spelers zou ik graag zien dat je kan filteren op bonus en leden zonder bs. In de huidige situatie moet je de hele ranking lijst doorspitten en een externe website (elvenstats) gebruiken om te bepalen of een speler op die punten bij je bs past. De app biedt wel een zoekfunctie naar nieuwe leden zonder bs aan, maar daar krijg je keer op keer reeds uitgenodigde spelers te zien. Spelers die al uitgenodigd zijn zouden niet opnieuw moeten worden aangeboden.
 

DeletedUser4369

Guest
Een overzicht van de bestaande BSen zou wel handig zijn voor nieuwe spelers, met een korte bio erbij waar staat de BS voor en wat wordt van een nieuw lid verwacht. Als een speler zonder BS zich hier aanmeld kan hij dan ook zijn doelstellingen en verwachtingen opgeven. zodoende er gematches voorgesteld kunnen voorgesteld worden. en als hij al dan niet uitnodigingen wil ontvangen om lid te worden.
 

DeletedUser234

Guest
Een overzicht van de bestaande BSen zou wel handig zijn voor nieuwe spelers, met een korte bio erbij waar staat de BS voor en wat wordt van een nieuw lid verwacht
Dit bestaat al, zie ranglijst en bs-beschrijving.

Maar gewoon 1 plek, waar zowel bs-en als zoekende spelers, allerlei criteria in 'kunnen' vullen, om automatisch aan elkaar gematched te worden, dat moet technisch mogelijk zijn, maar er moet maar iemand, zoals achter elvengems en elvenarchitect zijn, die de kennis, tijd, zin, middelen enz. heeft om het te maken.
 
Bovenaan